We zijn net terug van een reis door Italie, uiteindelijk is het verste waar we geweest zijn Gallipoli in de hak van de laars. Inderdaad maar weinig oude Alfa's, een 155, 164 en Nuova 33 zie je heel enkel nog wel eens, maar ouder eigenlijk niet. Ook in het zuiden kom je ze nauwlijks nog tegen helaas. Als je wellicht de industrie terreinen gaat uitkammen of in woonwijken gaat zoeken, zul je misschien wel meer vinden, maar dat was niet het doel van de vakantie
Door goed mijn ogen open te houden, heb ik toch nog wat gezien en op foto kunnen zetten. Te beginnen met deze prachtige Alfetta in het plaatsje Monopoli (ja, het bestaat echt). Dit is echt een uitzondering, want hij trok wel meer bekijks.
Fraaie, vroege 33. Enige 33 van voor de facelift uit 1990 die ik heb gezien.
Deze Nuova Giulia stond achter een gesloten hek bij een handelaar, zo te zien al een mooi tijdje.
Twee 75's, in totaal toch nog een stuk of vier van gezien, maar meer als gebruiksvoorwerp dan als klassieker.
En deze AR8 en 6 zijn natuurlijk erg leuk, buiten Italie kom je ze niet tegen. Ook dit zijn de enige Alfa "busjes" die ik heb gezien, dus ik ben blij dat ik er een paar foto's van heb kunnen maken.
Tot slot op 1 van de campings waar we waren deze mooie Giulia 1300 GT Junior uit 1975. De (Nederlandse) eigenaresse wil hem verkopen (met grote tegenzin), maar er is weinig interesse. Waarschijnlijk wordt de auto binnenkort naar Nederland gehaald om hier verkocht te kunnen worden, omdat de markt hier groter is voor dergelijke wagens.