Eindejaars update..
Inmiddels heb ik te horen gekregen dat mijn nekbrace niet meer gedragen hoeft te worden. Mijn nekwervel is verschoven maar is wel stabiel en zolang ik geen uitval verschijnselen of tintelingen oid in ledematen krijg is dat goed en is er geen verdere actie (of operatie) nodig. Over 3 maanden terugkomen voor een foto ter controle.
Mijn been heeft nog wel wat meer tijd nodig. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan maar dat valt helaas wat tegen. Fysiotherapeut is tevreden over mijn vooruitgang maar wat mij betreft gaat het maar langzaam
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
inmiddels loop ik met krukken. Probeer elke dag een of meerdere keren een stuk buiten te lopen en doe daarnaast de oefeningen van de fysiotherapeut. Trap lopen gaat nog niet top dus slaap nog meestal beneden, wil niet van de trap vallen. Was wel blij toen ik weer kon douchen, dat voelde echt goed.
Gedurende de laatste weken ben ik ook gestopt met het grootste deel van de pijnstillers. Dat gaf me vooral bij de oxycodon ruim een week lang ontwenningsverschijnselen, erg vervelend. Maar ben blij dat ik er vanaf ben. Pijn is redelijk onder controle gelukkig.
Wij sluiten het jaar dan ook tevreden af. Tevreden dat ik er nog ben en tevreden dat ik straks gewoon alles weer kan. Iets minder tevreden over hoeveel tijd dat mogelijk nog gaat kosten maar daar wil ik niet over klagen.
Iedereen bedankt voor het medeleven en allen alvast een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst.
![Thumbs up! :thumbs:](./images/smilies/smile_thumbs.gif)
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.