Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merken

Ja, ander italiaans schoon van forum bewoners accepteren
67%
67
Niet zijken, je zit hier op een alfa forum
26%
26
Geen mening
2%
2
Makkelijk, een mening geven vanaf de zijlijn!
5%
5

Totaal aantal stemmen: 100
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merken

do apr 06, 2006 22:19

doordenkertje hoor ;) maar ik heb 'm alvast ;)
zo en nu rolluikjes dicht !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 06, 2006 22:31

En ik kan mij volledig vinden in de redenering van Berlinista en Michel (gefundeerd net als het mijne), aan de hogere machten rest de taak om alle reply's te wegen en een juiste beslissing te nemen.
Ik (en anderen) hebben een gefundeerd statement gemaakt dat hout snijdt en anderen ook, graag zie ik wat hiervan komt 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 06, 2006 22:33

en dat was ook de bedoeling: een sterke discussie op gang brengen. En daar zijn we in dit topic in geslaagd, niemand heeft een ander uitgescholden. in mijn ogen een overwinning voor ons forum ;)

Andretti Molletti

do apr 06, 2006 22:40

107 antwoorden op een club van 4000..

daarvan zijn zeg 60 of 70 man/vrouw ervan overtuigd dat de regels aangepast moeten worden

3970 leden willen dit dus niet....

kunnen we nu weer door met lol maken?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 06, 2006 22:47

3970 leden weten we het niet van ;)

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merk

do apr 06, 2006 23:28

3970 leden weten we het niet van ;)

3970 leden hebben waarschijnlijk wel wat beters te doen !! :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Giulia555

vr apr 07, 2006 07:49

Ik heb het netjes geprobeerd om aan te geven wat nu wel en niet wenselijk is in de geest van de scarb (ik spreek niet voor de scarb, dit is op persoonlijke titel als forumbezoeker en niet namens het bestuur of meningen van) en niet wenselijk is.
Moet ik het dan nog maar eens grof doen ?
Kennelijk zijn er mensen die blijven doorzeiken en kennelijk een plaat voor hun ogen hebben van hier tot........................
Scarb is een forum van alfa-romeo bezitters, duidelijk ?
Wat te koop wordt aangeboden is dus alfa gerelalteerd, duidelijk ?
*nu gaat de lopmpe modus aan (vergeef me Jorix en Co als het niet door de beugel kan en verwijder deze reply)*
Wat zal het iemand hier op het forum interesseren of je een manta/mas/gsi/lancia of een koelkast met pesto
aanbiedt.
Zijn sommigen nu gewoon blind, willen ze stoken, zieken, hun gelijk halen, of zijn ze zo dom ?

Te koop/gevraagd is voor alfa/onderdelen en ja, motorolie, radio´s, autolak etc. zijn natuurlijk welkom als te koop/gevraagd.
Maar wat willen de verkopers nu met al die andere meuk, plaats dat fijn op een forum van de desbetreffende
liefhebbersclub en plaats het niet hier.
Zijn er dan simpele zielen hier die het echt niet snappen of is het om de sfeer te vergallen ?
Nee, je kreidler hoef je hier niet aan te bieden, je alto ook niet en je schoonmoeder evenmin !!!!!!
Is het je hobby (topic:slotracing) meldt het en heel graag zelfs met foto's, liefhebbers kunnen
hier naar harte op reageren.

Maar het gel*l dat je hier met alles kunt adverteren omdat het italiaans is, r*t t*ch *p (vul de O zelf maar in)
Zijn we hier als volwassenen met dezelfde hobby bezig of willen enkele ego's hun zogenaamde gelijk halen ?

Doe mij ( en misschien veel mensen) een plezier, stop met die onzin en denk eens na, mede dit soort mensen zorgen ervoor
dat de tendens is dat dit forum "niet leuk meer is". Persoonlijk beleef ik veel plezier en krijg ik veel inbreng uit dit forum.

Ben je een azijnzeiker en wil je alleen maar stangen, ga fijn iemand anders/ander forum bezoeken,
ik en ik denk vele andere hebben genoeg van dit gel*l

*lompe modus uit*

Val rustig over mij heen, post wat je wilt, echter ik ben iemand die zich actief inzet voor de scarb, net als anderen, KEES MANDJES is mijn naam,
iemand die zielsveel van alfa en scarb houdt en zich hier actief voor inzet.
Voor de huilerds die vanaf de zijlijn toekijken en nooit een poot hebben uitgestoken voor de scarb, bezint eer ge replyed.

Tot slotte:
Petje af voor Jorix en alle vrijwilligers voor de scarb, die onze club zo succesvol maken, de wannabee's die wel een woord
klaar hebben maar nooit een daad, ..........................

Geef nou gewoon eens een gefundeerde reden danwel mening waarom wel motorolie, een Weber apparaat en waarom geen Maserati. Onderbouw met feiten. Niet met een totaal niet relevante boodschap zoals bovenstaande. Ik stel netjes een vraag meer niet. Maar blijkbaar kan of wil men geen op goede argumenten gebaseerde regel neerleggen.......

supermaarten

vr apr 07, 2006 08:27

107 antwoorden op een club van 4000..

daarvan zijn zeg 60 of 70 man/vrouw ervan overtuigd dat de regels aangepast moeten worden

3970 leden willen dit dus niet....

kunnen we nu weer door met lol maken?

Dat zijn dezelfde 3970 leden die ook geen problemen hadden met hoe het er aan toe ging op het "Te Koop" gedeelte zonder de 'nieuwe' regels...

aan die stemmen/meningen hoeven we (voor dit topic!) dus niet zo heel erg veel waarde te hechten...

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr apr 07, 2006 08:50

idd gaat het puur om de mensen die daadwerkelijk op het forum zitten. Niet of ze wel of niet lid zijn, wel of niet newby, wel of niet zich inzetten voor de club. Geen spoken bij de poll betrekken.

Wij weten niet wat de overige 3970 ervan vinden, zij hebben hun mening niet gegeven PRO of CONTRA. Dus wat mij betreft doen ze in deze discussie slechts vanaf de zijlijn mee, inzoverre Kees en de andere mods vanuit het bestuur ook aan die mensen moeten denken.
Want ook die mensen betalen mee aan het forum.
Verder zijn ze nu niet relevant.
Wat arjen zegt: wat zijn de argumentaties waarom het enen wel en het ander niet? Zoals ik al aangaf, soms is de scheidslijn moeilijk of niet eens aanwezig. Ergo: laat dan zitten...

Wat ik eigenlijk mis is bv de mening van een Emilio.....

Big E ????????
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 07, 2006 09:15

Na 8 :!: pagina`s te hebben doorgeworsteld over weer een topic waar je nu niet echt vrolijker van wordt heb ik besloten pagina 9 te starten. :roll:
Mijn voorstel is om de rubriek te koop maar uit te breiden met een `te koop andere merken` en een rubriek `onderdelen`. Om het allemaal overzichtelijker te houden. Het aantal posts zal niet veel meer toenemen, ( ze zijn er nu ook al ) maar het is wel duidelijker gerangschikt. Je kunt dan sneller topics overslaan of zelfs hele rubrieken overslaan. Dat leest mijnsinziens sneller. Dus een
Te koop; Alfa Romeo.
Te koop; Vreemde merken ( bij voorkeur Italiaans )
Te koop; Onderdelen.
Sommige advertenties worden gewoon weggespoeld door de enorme hoeveelheid iedere dag en de veelzijdigheid van de aangeboden waar.
Maar we zijn op een Alfaforum en daar kijk ik meestal toch naar zaken die gerelateerd zijn aan dit merk. Als ik een Maserati zoek zou ik naar het Maseratiforum gaan. Niet omdat ik tegen een advertentie hier van een Maserati ben, maar omdat het aanbod daar ongetwijfelt groter is.
Ik heb onlangs mijn MGB verkocht en daar heb ik dit forum niet voor nodig. Dat kan het beste via andere middelen. ( MG forum bijv. :wink: )
Voor de rest maak ik mij er niet druk om. Wat het ook wordt. Een beetje relativeren mis ik toch wel es hier. :cry:

P.s. Het is toch nog pag. 8 geworden. :mrgreen:

Robert 75 V6

vr apr 07, 2006 09:28

Ik stem voor een tweede verkooptopic!

-- alfa

-- non alfa ital gerelateerd

Dan kan ik tenminste mijn zelfgemaakte Pasta ook te koop zetten. :blue_lol:
Laatst gewijzigd door Robert 75 V6 op vr apr 07, 2006 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Robert 75 V6

vr apr 07, 2006 09:32

OH JA,

@ Kees : :shock:

ik denk in het verleden MEER dan genoeg gedaan te hebben voor het SCARB, en heb me meermaals aangemeld als vrijwilliger, zonder resultaat, ben al jaaaaaaaaaaaren lid. Dus mag naar mijn idee wel wat zeggen.
Mijn 'lompe' modus: Wat een geouweh**r allemaal.

We kunnen dan wel lang gaan nadenken, en een aparte rubriek 'aanverwante italiaanse zooi' opstarten, ok dan.
afstelapparaten, ducati's , fiatten en Masers.
Maar wat boeit het of iemand dat op te koop zet? Of er volgt een boeiend topic, of nobody reageert, verandering van spijs doet eten, en pagina's vol tka 146, 75, giulia gaan op den duur ook vervelen.
Wat nou als iemand fiat Tempra ondersteldelen tk aanbiedt? Gelijk aan 155......
Of straks een Maser motor voor in een Brera. Of een kitcar lotus, met Alfa blok? Een hoeheetzo'n frans ding, een Matra, met alfa V6.
Moeten de mods dat dan allemaal uit gaan pluizen? Hou toch op.
-lompe modus uit.....-

Spijkers op laag water zoeken, dat is het. Zoals eerder gezegd, het gaat hier om de FUN. Ik WIL lezen over een Maser van Arjen die te koop staat.
Ik WIL lezen over fiat tempra onderdelen die op mijn broertjes 155 passen en voor weinig weg gaan.
Ik WIL lezen over een Golf intercooler die op een 75 turbo pas te maken is.
Ik WIL lezen over pietje die het Pandaatje van zijn vriendin te koop zet omdat ie haar zo gek gekregen heeft een 33 te kopen, en of iemand een panda voor weinig wilt, voor van de winter. Misschien WIL ik die panda wel voor van de winter. en HEB ik een 33 in te ruilen. En WIL ik NIET heel marktplaats afstruinen. Maar wil ik gewoon lekker naar OOK MIJN forum surfen en daar ALLES vinden wat mij boeit.
en als het mij niet boeit, dan lees ik het lekker niet.
En misschien heb ik wel te veel vrije tijd in de avond, en wil ik lekker meezeiken over een Manta die al dan niet te koop staat.
En Allessandro een brute RVS einddemper toewensen. Al is dat GEEN Alfa project. Als het SCARB dan consequent is , dan MAG dat topic ook niet meer. Zeg nou zelf, dat is toch bullsh*t. ?
Ik ben niet blind maar doof, ben niet stom, hoef niet perse gelijk te hebben, zit niet te zieken maar ERGER me dood aan GENEUZEL van een paar forummers hier. GENEUZEL, dat is het. Gefrobel in de marge.
Dus ALSJEBLIEFT gewoon lekker laten gaan, en go with the flow, wordt het te gortig, dan ben ik ervan overtuigd dat het gros van de forummers heus zelf wel vraagt om een slotje.
ALSJEBLIEFT mensen! Leuk, weet je wel, LEUK!!!!!!!!!!! Zo houden graag!!!!!!

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 07, 2006 09:50

@berlinista
Leuk, alles moet tegenwoordig leuk zijn, als het niet leuk is is het niet goed. Ik zou meer gaan voor onderhoudend en leerzaam is een beter term voor jouw verhaal.

wat de een leuk vindt is voor de ander een doorn in het oog.
156

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 07, 2006 10:18

Ik heb het netjes geprobeerd om aan te geven wat nu wel en niet wenselijk is in de geest van de scarb (ik spreek niet voor de scarb, dit is op persoonlijke titel als forumbezoeker en niet namens het bestuur of meningen van) en niet wenselijk is.
Moet ik het dan nog maar eens grof doen ?
Kennelijk zijn er mensen die blijven doorzeiken en kennelijk een plaat voor hun ogen hebben van hier tot........................
Scarb is een forum van alfa-romeo bezitters, duidelijk ?
Wat te koop wordt aangeboden is dus alfa gerelalteerd, duidelijk ?
*nu gaat de lopmpe modus aan (vergeef me Jorix en Co als het niet door de beugel kan en verwijder deze reply)*
Wat zal het iemand hier op het forum interesseren of je een manta/mas/gsi/lancia of een koelkast met pesto
aanbiedt.
Zijn sommigen nu gewoon blind, willen ze stoken, zieken, hun gelijk halen, of zijn ze zo dom ?

Te koop/gevraagd is voor alfa/onderdelen en ja, motorolie, radio´s, autolak etc. zijn natuurlijk welkom als te koop/gevraagd.
Maar wat willen de verkopers nu met al die andere meuk, plaats dat fijn op een forum van de desbetreffende
liefhebbersclub en plaats het niet hier.
Zijn er dan simpele zielen hier die het echt niet snappen of is het om de sfeer te vergallen ?
Nee, je kreidler hoef je hier niet aan te bieden, je alto ook niet en je schoonmoeder evenmin !!!!!!
Is het je hobby (topic:slotracing) meldt het en heel graag zelfs met foto's, liefhebbers kunnen
hier naar harte op reageren.

Maar het gel*l dat je hier met alles kunt adverteren omdat het italiaans is, r*t t*ch *p (vul de O zelf maar in)
Zijn we hier als volwassenen met dezelfde hobby bezig of willen enkele ego's hun zogenaamde gelijk halen ?

Doe mij ( en misschien veel mensen) een plezier, stop met die onzin en denk eens na, mede dit soort mensen zorgen ervoor
dat de tendens is dat dit forum "niet leuk meer is". Persoonlijk beleef ik veel plezier en krijg ik veel inbreng uit dit forum.

Ben je een azijnzeiker en wil je alleen maar stangen, ga fijn iemand anders/ander forum bezoeken,
ik en ik denk vele andere hebben genoeg van dit gel*l

*lompe modus uit*

Val rustig over mij heen, post wat je wilt, echter ik ben iemand die zich actief inzet voor de scarb, net als anderen, KEES MANDJES is mijn naam,
iemand die zielsveel van alfa en scarb houdt en zich hier actief voor inzet.
Voor de huilerds die vanaf de zijlijn toekijken en nooit een poot hebben uitgestoken voor de scarb, bezint eer ge replyed.

Tot slotte:
Petje af voor Jorix en alle vrijwilligers voor de scarb, die onze club zo succesvol maken, de wannabee's die wel een woord
klaar hebben maar nooit een daad, ..........................
Goed verhaal Kees :thumbs:

En verder lijkt de vaak aangehaalde gezelligheid op het forum hier ver te zoeken :evil:
Ik snap gewoon niet wat de reden is van een aantal leden, om zich niet te willen/kunnen conformeren aan een paar (bescheiden) regeltjes op het forum??

Ik heb het al vaker gezegd, dat Te Koop forum geeft altijd weer een hoop gedoe hier, schaf het gewoon helemaal af en houdt het verder gewoon een beetje gezellig hier. Dit soort gezeur stimuleert ook niet echt die andere 3970 leden hier te verwelkomen
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 07, 2006 12:30

om nieuwe voorstellen als gezeur af te doen, doe je toch echt de meeste tekort. Een goede discussie is nooit weg
156

Terug naar “Het Forum Café”