Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Wat was you eerste auto ?

wo jan 03, 2007 19:23

1e auto (samen met een vriend gekocht): een Austin Maxi.
Mooi ding hoor, reed alleen niet zo zuinig: ca 1 op 5 als 'goed' stond en misschien wel 1 op 8 als ie veel te arm stond en dus pingelde, soms bleef lopen als je het contact uit zette en extreem hoog stationair liep op de choke. UIteindelijk moeten weg doen vanwege een scheur in een hydraulische veerbol.
Dan was er dus echt iets loos! :o

Een maxi in goede staat is welliswaar zo traag als dikke stront, maar haalt makkelijk 1:14 à 1:16.
Mijn vader is nog steeds eerste eigenaar van zo'n ding. Makkelijk en goedkoop in onderhoud en benzine. Zeer ruim en praktisch en goede wegligging.
Een kapotte veerbol kost (gebruikt) haast niets. Enkel geen fijne motor en (5)versnellingsbak.
Over het uiterlijk valt natuurlijk te twisten, persoonlijk vind ik alleen de neus bepaald NIET fraai.
Geen auto voor mij. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
AlfaJorrit
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: zo jan 15, 2006 22:58
Locatie: Lisse

Re: RE: Wat was you'n eerste auto ?

wo jan 03, 2007 19:33

De enige echte Fiat Uno
Afbeelding
Ik heb een foto van de collectie gemaakt
Afbeelding

Links boven mijn eerste Uno. Later van 2 Uno's 1 goede gemaakt. Uiteindelijk een botsing gehad dus klaar voor de sloop. Over sloop auto's gesproken, na de Uno's kwam er een (sl)Opel Kadett D 1,2. Ik had hem gekocht voor een paar tientjes (gulden tientjes). Toen kwam de Charade, deze heb ik voor niets kunnen overnemen, motor was defekt. Dat was een betrouwbaar autootje. Daarna voor 250 gulden een Renault 25 GTX (met zo'n pratende boardcomputer) met ruim 300k op de teller. Daarna werd het tijd voor een echte auto en ik ruilde de R25 in voor een 164 TS. Die heb ik verkocht en ik kon een 205GTI 1,9 overnemen van een vriend. Alleen moest ik zelf de waterpomp erin zetten (Best een klus). Toen er te veel werk aan kwam, ik heb er toch redelijk lang in kunnen kachelen, heb ik deze in geruilt voor de 205 XS 1,4 (helaas geen foto).
Na deze auto heb ik een Renault Express gehad (lelijk, maar reuze handig en goedkoop rijden!) helaas ook geen foto van.
Uit Dld heb ik de Benz geimporteerd, een 280S deze heb ik nog steeds (= te koop). En nu rijd ik al enige tijd dagelijks in een eveneens bordeaux rode Alfa, type 155 1,8TS.
1e Alfa Romeo 164 2.0 TS
2e Alfa Romeo 155 1.8 TS
3e Alfa Romeo 145 1,4 TS

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1095
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 00:33

Dan was er dus echt iets loos! :o

Een maxi in goede staat is welliswaar zo traag als dikke stront, maar haalt makkelijk 1:14 à 1:16.
Mijn vader is nog steeds eerste eigenaar van zo'n ding. Makkelijk en goedkoop in onderhoud en benzine. Zeer ruim en praktisch en goede wegligging.
Een kapotte veerbol kost (gebruikt) haast niets. Enkel geen fijne motor en (5)versnellingsbak.
Over het uiterlijk valt natuurlijk te twisten, persoonlijk vind ik alleen de neus bepaald NIET fraai.
Geen auto voor mij. :wink:
Dat er iets mis mee was is wel duidelijk ja. Verbruik weet ik ook niet exact meer maar varieerde iig tussen heel onzuinig en onzuinig, afhankelijk van de afstelling. Destijds nog wel op wat slopen gezocht naar zo'n bol, maar niet te vinden. Nieuwe waren toen wel duur meen ik en dan moest de boel ook weer op druk gebracht worden, was ook niet goedkoop. Kortom dit ging behoorlijk oven het studentenbudget uit en dat was dus weer fietsen. Na een paar weken op een stapel stenen op de parkeerplaats zat er ineens een rode stikker van de gemeentereiniging op dat ie weg moest. Kort daarna een briefje van een geinteresseerde en dezelfde avond was ie weg voor 75 gulden in kleingeld (!)

Snel zal ie niet geweest zijn nee en het enige dat ik er echt mooi aan vond (behalve dat je vervoer en lol had dan) was de constant vacuum carburateur, geeft ook al geen lekkere acceleratie.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Robert 75 V6

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 10:13

Jaaa kijk maar in m'n onderschrift! ik ben lekker hardcore Alfetta begonnen heerlijk ding! Grijs, verlaagd 16'' 4 electrische ramen waarvan er eentje werkte. ik had de hemel met leer laten bekleden groene inter verlichting al met al een superstoere auto, jammer dat ik hem niet meer heb....

weet iemand trouwens waar die is gebleven? 2 jaar terug was die nog van een clublid, kenteken begint met LF-22-G*

Daarna diverse alfaatjes gehad, en altijd wel een of ander non alfa slopertje om de winter door te douwen.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 10:53

Mijn eerste 'n Sprintje 1.5 105pk (géén QV dus met lange 5e) Ivoorkleurig, Al snel voorzien van 15"(in '86 erg groot) OZ (model SZ) en obligate Pirelli's, Sebring orgel, Colombo open sportfilter (schluurp :lol: ), Momo Montecarlo houten Sportstuur en OMP veerpootbrug . Veel leut mee gehad en 1 keer 'n konijn achtervolgd tot in de greppel... (je vertelt je omgeving toch niet dat je net 'n Crx buitenom de bocht gepasseerd bent aan 'n net iets te hoge snelheid die in de greppel eindigde... :oops: ...) .
Hij staat hier op het bedrijf na 6e eigenaar aan roestduivel ten prooi gevallen te zijn ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Meester

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 11:54

Tja, me eerste auto dat was een Renault 19 uit 1989, destijds nog wel redelijk veel te spotten.
Onstellend wat dat ding veel mankeerde... Ik had hem net, zat ik ineens met de knop van de versnellingpook in me handen, kon die dus niet meer in z'n achteruit :? 3 maanden daarna was de radiateur aan de beurt, 2 dagen daarna :shock: een kromme velg + lekke band. Verder heb ik er 3 spoorstokkogel in even zovele jaren laten in zetten. Verder vrat ie ashoezen, 9 in 4 jaar :shock: Verder gaskabel, fuseekogels, uitlaat, bougies, kachelradiateur, benzinepomp en aandrijfas :? :?
Verders iedere zomer met commandant (want hij was rood) en wielkasten achter waren altijd krokant... Uiteindelijk 70k in gereden en op de sloop beland vanwege rotte kokerbalken en lekke kop.
Toch houd ik er alles bij mekaar ook wel goede gevoelens bij. Je eerste eigen auto, de vrijheid... 8)

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 11:57

mn huidige 75 EPOCA in zilvergrijs :)

nu een jaar en een paar maanden in mn bezit :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Robert 75 V6

Re: RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 14:50

Tja, me eerste auto dat was een Renault 19 uit 1989, destijds nog wel redelijk veel te spotten.
Onstellend wat dat ding veel mankeerde... :shock: een kromme velg + lekke band. Verders iedere zomer met commandant (want hij was rood) en wielkasten achter waren altijd krokant... Uiteindelijk 70k in gereden en op de sloop beland vanwege rotte kokerbalken en lekke kop.
Toch houd ik er alles bij mekaar ook wel goede gevoelens bij. Je eerste eigen auto, de vrijheid... 8)
He meester, was je niet toevallig een stoepje tegengekomen :wink: eerder de ervarenheid van de bestuurder dan slechte franse kwaliteit :D

Ik ben met mijn alfetta in de regen wel eens achterstevoren de stoep opgerost 5 cm naast een dikke boom :shock: wat een mazzel!

Gebruikersavatar
Akieromeo
Member
Member
Berichten: 206
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 12:26
Locatie: Waalwijk

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 15:33

Mijn eerste auto is een

GTV6 !! ... en ik als student kan maar amper bezine betalen om erin te rijden hahah :roll:

Is al goed besproken twee weken geleden .. :wink:
GTV6 '82
GT 1.9 JTDm

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 18:43

Mijn eerste vervoermiddel; deze Corsa Swing 1.5D uit '88 met 'extra ventilatiegaten' in het kofferbakje. Overgenomen van mijn broer februari 2002. Fantastisch om mobiel te zijn en gaan en staan waar je wil. Spotgoedkoop ook nog, het ding reed 1 op 20, maar vooral niet 'nice-to-drive'. Na een dik half jaar verkocht aan een collega (rijdt volgens de laatste berichten nog steeds...)

Afbeelding

Mijn eerste echte auto gekocht november 2002, deze 33 1.4 ie L Imola. Fantastische auto, nog steeds een beetje spijt van de verkoop een jaar geleden (was bijna nog in nieuwstaat). Wat reed dat ding lekker zeg! (vorig jaar verkocht voor een GTV6)

Afbeelding
Mito 1.4 MA TCT '10

Gebruikersavatar
alfaromeogta1
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: za nov 05, 2005 23:49
Locatie: Houten

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 20:19

Mijn 1e automobiel,

Opel kadet 1.3i club
bj 1988, kleur zilvergrijs

Deze wagen heeft mij bijna 4 jaar overal gebracht en stond ook bekent als ""DE ZILVEREN KOGEL''''.
Na trouwe dienst is die ingeruild voor een 155.

gr j
Heden:

156 1.8 16v sw 2003 ed limitata

Historie:

156 2.0 selespeed 2000
155 1.7 1993
155 1.8 ts sport 1997

Gebruikersavatar
jeroenbos
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: di jan 24, 2006 19:27
Locatie: schoonebeek

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 22:27

mijn 33 1.3v (savali gespoilerd)
6 jaar geleden gekocht en rijd nog altijd super en in mijn bezit (gaat niet meer weg )

daarna rover 820 si (dt-rl-54)
alfa 146 (pn-rn-36)
alfa 156 (84-fh-vz)
alfa gtv (st-ns-92)

huidige alfa 33 1.3v (dr-hf-24)
alfa 147 1.6 veloce desinctive (92-gs-nb)
in bezit:
Alfa romeo 33 1.3v dr-hf-24
Alfa Giulietta QV
niet meer in bezit:
Alfa 159 1.9 jts TH-658-J
Alfa 147 1.6 57-nx-zp
Alfa 146 ts-lb-50 1.6 ts
Alfa 147 92-gs-nb 1.6 ts
Alfa GTV st-ns-92 3.0 v6 24v
Alfa 156 84-fh-vz 1.8 ts
Alfa 146 pn-rn-36 1.6 boxer

Gebruikersavatar
jer
Full Member
Full Member
Berichten: 322
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:18
Locatie: Den Haag

RE: Wat was you eerste auto ?

do jan 04, 2007 22:36

mijn eerste auto was een volkswagen polo 2 (das zo'n rijdend koekblik)

superautootje, maar moest de weg ruimen voor de 33, bleef in de familie, helaas maar voor korte tijd, 3 weken na verkoop werd het totall-los gereden :-(

nu dan de 33 en de 146 :D
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Rob2000

RE: Wat was you eerste auto ?

vr jan 05, 2007 08:17

@vanG
Wel een erg late reaktie van mij maar ik had dit topic nog niet gezien :wink:
Een Ritmo 105TC ken ik, een 105TC Abarth ken ik niet en is volgens mij ook nooit geleverd. Misschien omgebouwd? (typeplaatjes, achterspoiler enz.)
Een 130TC blok heeft verschillende onderdelen waar ook echt 'Abarth' op staat. Bijv. het luchtfilter, spaghetti spruitstuk.
Maar hey, ik wil je niet afzeiken hoor dus begrijp me niet verkeerd!!!!

Effe on-topic: Mijn eerste auto was een Scirocco GT van 1978. 'k Heb er helaas geen foto van maar die auto rijdt nog steeds rond!!
Daarna Scirocco II GTi, Golf GTI, Alfa 33 QV, Ritmo 130TC, 75 TS, Corrado VR6.....enz.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Wat was you eerste auto ?

vr jan 05, 2007 10:01

De mijne was een Slopel Rakett. :evil: Niet mijn keus maar op aanraden van pa. `Want dat zijn pas goede auto`s.` Beter dan zo`n roestige Giulia Super die ik op het oog had. Wel heb ik 2 x met pech onderweg gestaan met deze `goede `auto. :evil: :evil: ( ik heb er geen eens meer foto`s van. En dat wil wat zeggen. :mrgreen: )
Het was een auto met schade en aangezien ik toen bij een schadebedrijf werkzaam was heb ik hem maar gekocht. Na 1.5 jaar ( mijn diensttijd ) was ik er flauw van ( eigenlijk al veel eerder :evil: :evil: :evil: ) en hem ingeruild op een mayonaisegele Alfasud Ti. ( ik kreeg er 2000 piek meer voor dan hij mij gekost had ) Yes. !! Daarna nooit meer anders gereden.
2 x iets anders ernaast gehad. Een Triumph 2500 TC en een MGB. Ik ben niet van plan om ooit nog Alfaloos door het leven te gaan. Het virus is kwaadaardig gebleken. Gelukkig. :D

Terug naar “Het Forum Café”