Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26

Totaal aantal stemmen: 37
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: F1 2011 geklep

zo apr 10, 2011 16:21

Renault gaat lekker, maar ik vind de races lastig te volgen volgens het huidige reglement.
Mooie is dat je absoluut niet kan zeggen hoe de uitslag zal zijn maar merk dat het niet helemaal
mijn pakkie an is, jammer..............veel te veul rompslomp eromheen.
Geef mij maar gewoon een 45 minuten durende Motogp race, daar gaat het maar om 1 ding: gasgeven
en dat is in mijn ogen hoe auto/motorsport hoort te zijn......
heb echt veel inhaalacties gezien, ja motorgp is ook leuk maar soms ook een optocht... Dat was hier zeker niet het geval!
en dat geneuzel dat vroeger alles beter was.. Laten we ervan genieten van wat we nu hebben!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 10, 2011 16:38

Mercedes GP lijkt toch echt die auto niet voor elkaar te hebben, in tegenstelling tot Renault (al ben ik wel benieuwd wat er nu precies is afgebroken tijdens/na het stukje vliegen door Petrov).
Vind ik ook, ze komen echt tot kort.. Schumi valt deze keer niks te verwijten, reed een goede race, meer zat er voor Mercedes niet in. Maar man die koba, wat een leuke rijstijl heeft die :lol:
lees net dat koba nog een plekje heeft gerkegen, hamilton en alonse hebben een tijdstraf en koba profiteerd tov hamilton

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 10, 2011 17:13

lees net dat koba nog een plekje heeft gerkegen, hamilton en alonse hebben een tijdstraf en koba profiteerd tov hamilton
Een tijdstraf voor Alonso omdat hij tegen Hamilton opreed??? Nou ja zeg, gekker moet het toch niet worden! Hebben we eens een interessant gevecht in de F1, krijg je dit weer. Alsof Alonso met opzet z'n voorvleugel eraf reed. Echt te gek voor woorden dit!

HULDE voor Heidfeld trouwens! Schitterende prestatie!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

zo apr 10, 2011 17:55

Denk dat ik de volgende race maareens oversla.
Word al helemaal flauw van het reallife Playstation gedoe met inhaalknopjes, vleugeltjes etc. en wordt er een klein foutje gemaakt moet het weer bestraft worden, het zal allemaal wel....
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 11, 2011 11:26

Ik vond het best genietbaar :
Het lijkt er almaar meer op dat degenen die lief zijn voor hun bandjes de bovenhand gaan halen ;
Dat is goed nieuws voor Button, Massa, Perez en slecht nieuws voor Hamilton en in mindere mate Alonso . Voor de MGP is dat slecht nieuws want die vreten banden voor de Saubers is het dan weer goed nieuws en ook voor... Ferrari :
Alonso heeft weliswaar z'n start verknoeid én z'n eigen race en die van Hamilton, maar de softs hielden het wel lang vol meer nog bij Massa die langer en sneller dan Alonso op z'n 1e shift weg was tot ze "massa's" :wink: tijd verspeelden met 'n defecte wielmoersleutel LV . Zonder dat waren Massa & Alonso 3 & 4 geweest . Op de hards kreeg Massa zelfs niet voldoende temperatuur in z'n bandjes waar Alonso beter in slaagde (die smijt wat meer...) maar die is bijgevolg dus ook sletiger aan de banden .
Hamilton is zo bandenvretend dat hij op't laatst met een stel halfverbruikte hards weer de baan opmoest .

Renaults doen het ook prima wat bandenslijtage betreft, Heidfeld heeft laten zien dat hij met werkende KERS toch Petrov te snel af is en door z'n zuivere rijstijl meer rendement uit de bandjes haalt .

Als RedBull z'n KERS in orde krijgt (Vettel werkte in't begin nog, Webber helemaal niet waardoor hij in de start overrompeld werd en nadien inhalen lastig werd) gaat de kloof naar McLaren groter zijn en naar de rest al helemaal groot hoewel Ferrari's Racepace op niveau McLaren is .

In China zie ik niemand aan RedBull tornen tenzij hun KERS nog niet optimaal werkt .
Mijn prono voor China als't daar warm is (hoe zit het seizoen daar ?) :
Webber-Vettel-Massa-Button-Alonso-Heidfeld-Hamilton-Perez-Rosberg-Petrov-Koba-Schumi
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

ma apr 11, 2011 12:29

:lol:
Peter , wat een mooie uitéénzetting van de race
Daar is over nagedacht , maar volgens mij is vettel minder gestrest als er iets niet gaat of kleine probleempjes opduiken tijdens de race , Webber heeft daar meer last van vindt ik .
Maar wie ben ik :roll: :wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 11, 2011 13:03

beetje onzin dat Alonso nog een tijdstraf kreeg ook, voordeel heeft ie er zelf neit van gehad, integendeel zelfs, moest de pit in voor een relatief lange stop voor een nosejob...
Actie heeft hem alleen maar aantal plekken teruggezet, in plaats van vooruit.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 11, 2011 13:18

Inderdaad, straffen achteraf moet eigenlijk alleen gebeuren als de 'overtreder' ook voordeel heeft gehad van zijn actie. Toch wel vreemd dat ook Hamilton hier een straf aan de broek krijgt. Het leek er op dat hij even liftte waar hij dat anders niet doet, maar of dat nu voldoende is om hem een straf te geven? Sterker nog:'dan zou Alonso juist géén straf moeten krijgen omdat Hamilton hem dan beuwst zou hebben benadeeld. En als je de actie Alonso aanrekent, gaat Hamilton toch altijd vrijuit? :?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 11, 2011 14:05

Inderdaad, straffen achteraf moet eigenlijk alleen gebeuren als de 'overtreder' ook voordeel heeft gehad van zijn actie. Toch wel vreemd dat ook Hamilton hier een straf aan de broek krijgt. Het leek er op dat hij even liftte waar hij dat anders niet doet, maar of dat nu voldoende is om hem een straf te geven? Sterker nog:'dan zou Alonso juist géén straf moeten krijgen omdat Hamilton hem dan beuwst zou hebben benadeeld. En als je de actie Alonso aanrekent, gaat Hamilton toch altijd vrijuit? :?
Ik had idd ook het idee dat hij liftte, of in ieder geval niet zo snel op het gas ging als normaal na zo'n bocht. Alonso is veel te professioneel om er anders domweg achterop te knallen.
Maar Hamilton kreeg z'n straf niet daar voor, maar omdat hij te vaak van z'n lijn was afgeweken in z'n pogingen Alonso achter zich te houden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 11, 2011 14:10

Ik had idd ook het idee dat hij liftte, of in ieder geval niet zo snel op het gas ging als normaal na zo'n bocht. Alonso is veel te professioneel om er anders domweg achterop te knallen.
Maar Hamilton kreeg z'n straf niet daar voor, maar omdat hij te vaak van z'n lijn was afgeweken in z'n pogingen Alonso achter zich te houden.
Ik lees nu ook net de redenering achter de tijdstraf. Tja, het zal wel :roll: Mij is het niet echt opgevallen dat Hamilton nou echt van zijn lijn af ging, maar ik heb het ook niet uitvoerig bekeken, alleen de livebeelden en de herhalingen in de live-uitzending.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 11, 2011 14:12

Ik kan mij niet voorstellen dat Hamillton gaat liften. Daar lijkt hij mij te veel een "gentleman racer" voor.

Ik heb het ermee eens dat de tijdstraf absurd is én de MotoGP en Superbikes spannender.
Maar ik blijf wel kijken....

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 11, 2011 15:46

Voor mij is het gewoon een race incident en hebben zowel Alonso als Hamilton er al voldoende nadeel mee gedaan . Alonso verliest er geen eens een extra plaats mee en Hamilton valt van 7 naar 8 terug ... Hamilton zat gewoon door z'n bandjes en Alonso verkeek zich op diens snelheid simpel .
Als het zou gaan om podiumplaatsen meer of minder zouden Ferrari & McLaren wel "appealen" .
Ik vind het gewoon overbodig om die 20sec er nog bij te doen, zonde dat men close racen gaat bestraffen .

Billy : Vettel is gewoon sneller dan Webber maar een fractie slechts wanneer ze onder gelijke omstandigheden racen . Vettel had wel nog KERS om weg te komen vanaf de grid en moest nadien niet meer inhalen en Webber heeft z'n start gemist door weigerende KERS en nadien met inhalen zonder KERS veel tijd verspeeld .
Ik vermoed dat Webber zelfs iets beter z'n banden weet te managen maar de RedBulls zijn zo dominant dat dat geeneens opvalt .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

ma apr 11, 2011 18:15

@Peter
T'ja spijtig voor Webber , echt ne spimpatieke gast en top piloot maar bij "Red Bull" is hij steeds de pechvogel en dat maakt hem echt niet gelukkig in het team .
En dat zie je , zeker na het einde van iedere race . :cry:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 11, 2011 22:32

denk niet dat china weer een redbull gaat winnen ivm kers en de lange rechte stukken...

hoop weer op een vette race met koba en verder dat de ferrari's iets meer geluk hebben bij de start en dan kunnen ze meedoen om de overwinning...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di apr 12, 2011 09:28

De weersvoorspellingen voor China zijn nogal wisselvallig 22° vrijdag max, zaterdag 15° max, zondag 19° max en wolkjes...
dat wordt een loterij, maar geen waardemeter... spektakel wel mogelijk... zondagmorgen om 9u ...

met regen gok ik op Hamilton & ...Rosberg !

gisteren opname van BBC bekeken ; Zij merkten terecht op dat Massa eerst Button opjoeg en door het tijdverlies bij z'n 1e stop de kans miste om bij Vettel in de buurt uit te komen na z'n 2e stop : Hij heeft idd. tijd goedgemaakt op Vettel ! Webber was zonder verkeer ook zelfs fractioneel sneller dan Vettel...
Martin Brundle ziet zulke dingen toch beter ...

Terug naar “Het Forum Café”