Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 12:23

Ach, het aantal deelnemers aan de discussie bepaald het aantal meningen ;)
De nuance zit hem dan in de fans of het onderwerp.....

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 12:36

Ach, dan heeft ie de andere 6 titels zonder tractioncontrol gehaald, niet slecht toch? Feit blijft dat Schumacher in zijn tijd een top coureur was, net als Vettel, Alonso enz. nu zijn. En zo zijn er vele anderen geweest, ook mannen die nooit over het beste materiaal hebben beschikt en dus nooit kampioen zijn geworden maar die ik toch erg hoog heb zitten. Wie er de beste is zul je nooit weten aangezien ze in verschillend materiaal reden/rijden. De enige mogelijkheid om dat te achterhalen is bijvoorbeeld al die mannen 20 ronden in één en de zelfde F1 auto te laten rijden (en dan wel een auto waar geen van hun normaal ook in rijdt natuurlijk) met exact hetzelfde gewicht. Dan weet je wie er echt het snelst is (op dat moment). Ben je dan ook de beste coureur? Ik weet het niet, er zijn meer dingen nodig om kampioen te worden dan alleen maar de snelste te zijn over een paar ronden denk ik. Kijk naar de Race of Champions, daar rijden ze ook in gelijkwaardig materiaal en daar is de rangorde ook anders als normaal....

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 13:58

Wie er de beste is zul je nooit weten aangezien ze in verschillend materiaal reden/rijden.
Daar was vroeger de A1 Grand Prix voor opgezet.
Alle auto's in de A1 Grand Prix waren identiek, waardoor de afstelling en de feedback van de coureur cruciaal waren.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 14:25

Wie er de beste is zul je nooit weten aangezien ze in verschillend materiaal reden/rijden.
Daar was vroeger de A1 Grand Prix voor opgezet.
Alle auto's in de A1 Grand Prix waren identiek, waardoor de afstelling en de feedback van de coureur cruciaal waren.
ook niet helemaal waar, testbudget was verschillend :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 14:29

Wie er de beste is zul je nooit weten aangezien ze in verschillend materiaal reden/rijden.
Daar was vroeger de A1 Grand Prix voor opgezet.
Alle auto's in de A1 Grand Prix waren identiek, waardoor de afstelling en de feedback van de coureur cruciaal waren.
ook niet helemaal waar, testbudget was verschillend :wink:
Dan is de auto nog wel hetzelfde! :wink:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 14:40

Hier gaat dan de ervaring van de coureur tellen :D
Uitgangspunt vind ik persoonlijk "eerlijjker" met gelijkwaardig materiaal.
Of er vervolgens 1 of 2 miljoen uitgegeven word aan testen moeten de teams zelf weten.
Dat is leergeld wat men over heeft voor een coureur, de auto veranderd er niet door.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 15:13

Wie er de beste is zul je nooit weten aangezien ze in verschillend materiaal reden/rijden. De enige mogelijkheid om dat te achterhalen is bijvoorbeeld al die mannen 20 ronden in één en de zelfde F1 auto te laten rijden (en dan wel een auto waar geen van hun normaal ook in rijdt natuurlijk) met exact hetzelfde gewicht.
Denk dat dit wel een aardig beeld geeft, al zijn degenen die op de kart hun autosportcarrière begonnen zijn daar beslist voordeel bij hebben en speelt het lichaamsgewicht op een kart een grotere rol dan in de F1.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 15:26

Wie er de beste is zul je nooit weten aangezien ze in verschillend materiaal reden/rijden. De enige mogelijkheid om dat te achterhalen is bijvoorbeeld al die mannen 20 ronden in één en de zelfde F1 auto te laten rijden (en dan wel een auto waar geen van hun normaal ook in rijdt natuurlijk) met exact hetzelfde gewicht.
Denk dat dit wel een aardig beeld geeft, al zijn degenen die op de kart hun autosportcarrière begonnen zijn daar beslist voordeel bij hebben en speelt het lichaamsgewicht op een kart een grotere rol dan in de F1.
Geeft een redelijk beeld maar niet effectief genoeg, er werd daar ook al weer gesjoemeld met de karts! Was wel altijd een gaaf evenement. Echt, de enige manier is om rijders in dezelfde auto te laten rijden (met exact hetzelfde gewicht en afstelling), dan zijn er absoluut geen discussies en excuses meer mogelijk :wink:

En meer of minder lichaamsgewicht maakt in iedere raceklasse uit, in de F1 is 10 kg ook gemiddeld 0,3 sec. per ronde waard.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 15:36

Bij die kartraces in Bercy werdt nog meer geschummeld als waar dan ook.
Zo had Senna gewoon een eigen kart! :lol:
Niets gelijkwaardigs aan!

A1 was misschien beter om de rijders te vergelijken, echter had dan weer degene die bij het beste team zat een voordeel.
Bovendien is F1 natuurlijk voor een fabrikant interessant ivm. alle technische ontwikkelingen...
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 15:36

Echt, de enige manier is om rijders in dezelfde auto te laten rijden (met exact hetzelfde gewicht en afstelling), dan zijn er absoluut geen discussies en excuses meer mogelijk :wink:
Tuurlijk wel: "mijn voorganger heeft de versnellingsbak vernacheld", "de buitenlucht was kouder", "het asfalt was warmer", etc.

Hm, jammer dat in Bercy ook al aan het materiaal geklooid werd. Ik dacht dat de organisatie dat goed voor elkaar zou hebben.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 15:39

Vergeet niet dat er in ieder tak van autosport gesjoemeld wordt.
Voor mij een reden om op een gegeven moment met de kartsport te stoppen.
Zonde van de moeite.
Door de Knaf georganiseerd zou je verwachten dat er enige controle was....NOT!
Sterker nog bij de historische races georganiseerd door de Fia wordt zelden gecontroleerd! :evil:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 15:53

Dat is leergeld wat men over heeft voor een coureur, de auto veranderd er niet door.
dat is dan toch ook niet eerlijk :?:
de een mag 1000uur oefenen en de ander stapt koud in een wagen :?

en bij karten is meer gewicht niet altijd een nadeel :!: :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 16:53


en bij karten is meer gewicht niet altijd een nadeel :!: :!:
Verklaar je nader!?
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 16:54

Echt, de enige manier is om rijders in dezelfde auto te laten rijden (met exact hetzelfde gewicht en afstelling), dan zijn er absoluut geen discussies en excuses meer mogelijk :wink:
Tuurlijk wel: "mijn voorganger heeft de versnellingsbak vernacheld", "de buitenlucht was kouder", "het asfalt was warmer", etc.

Hm, jammer dat in Bercy ook al aan het materiaal geklooid werd. Ik dacht dat de organisatie dat goed voor elkaar zou hebben.

Coureurs hebben altijd excuses natuurlijjk maar onder gelijke omstandigheden is dit wel de meest eerlijke manier.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 16:56

Dat is leergeld wat men over heeft voor een coureur, de auto veranderd er niet door.
dat is dan toch ook niet eerlijk :?:
de een mag 1000uur oefenen en de ander stapt koud in een wagen :?

en bij karten is meer gewicht niet altijd een nadeel :!: :!:

Dat mag je mij ook uitleggen, meer gewicht is altijd een nadeel, kan never nooit niet voordelig zijn. Ik heb het zelf tig keren getest namelijk. Blok ijzer van 10 kilo mee op de kart, scheelde 0,3 sec. per ronde.

Terug naar “Het Forum Café”