Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

RE: ALFA CLUB FORUMCAFE, voor een hapje, drankje en geouweho

ma mei 23, 2005 16:00

Zie hier voor een hulpmiddel voor je keuze.

http://www.referendumwijzer.nl
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 16:19

hmm, mijn opvattingen komen slechts 41% overeen met de grondwet...... Zal dus wel een 'tegen' worden

Adios, JR

FabianQV

Re: RE: ALFA CLUB FORUMCAFE, voor een hapje, drankje en geou

ma mei 23, 2005 16:20

Ach nee, zal nooit echt gebeuren...... :wink:
Nee inderdaad, het is dan beter (voor onze regering) om de benzineprijzen in alle andere Europese landen gelijk te trekken met die van Nederland. Ik kan me echt niet voorstellen dat die 50% accijns die we nu betalen verdwijnt. Daar moet dan iets voor in de plaats komen.

kroehlur

ma mei 23, 2005 19:12

EU heeft zo ook zijn goede kanten. Wij leven nu in de langste periode in de geschiedenis zonder een intra-europees oorlog. Dat kan je voor een groot deel aan de Kool en Staal Unie/EU danken.

Ik vind dan ook dat het allemaal een beetje ver begint te gaan inmiddels maar wij norderlingen zijn altijd een beetje sceptisch geweest. :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 23, 2005 19:25

58%

wat moet ik nu, voor of tegen :-k
156

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 23, 2005 20:08

EU heeft zo ook zijn goede kanten. Wij leven nu in de langste periode in de geschiedenis zonder een intra-europees oorlog. Dat kan je voor een groot deel aan de Kool en Staal Unie/EU danken.
Maar wat is Europa ??? Als Turkije dat is, dan het voormalig Joegoslavie toch ook ?

Vind persoonlijk de originele bezetting van de EU het best....

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 21:14

Daar geloof ik nu weer helemaal niks van dat dat een verdienste is van de EU. Ook zonder de EU hadden we zo'n periode gehad.

Adios, JR

matra sports
Guru
Guru

ma mei 23, 2005 21:37

Als je op de inkoppertjes ( waar iedereen ja op antwoord : 3 st. of zo ) eens geen mening geeft Jasparon zul je zien dat de weegschaal heel erg in het nadeel van onze regering zal uitslaan... pffff...... oplichterij. Net zoal de inwisseling van onze gulden..... :cry:

Andretti Molletti

ma mei 23, 2005 21:56

Maf spelletje zeg... wanneer heb je nou gewonnen??? :shock: :shock:

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 23, 2005 22:01

Een plastic duim van Jacobus (Koos) Spee
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 23, 2005 23:02

Als je op de inkoppertjes ( waar iedereen ja op antwoord : 3 st. of zo ) eens geen mening geeft Jasparon zul je zien dat de weegschaal heel erg in het nadeel van onze regering zal uitslaan... pffff...... oplichterij. Net zoal de inwisseling van onze gulden..... :cry:
ja bijv bestrijding dierenleed, zal toch iedereen bevestigend op gaan antwoorden !. Maar toch nog twijfel, ik neig meer naar de nee-kant. FF afwachten wat de Fransen doen, hoeven we niet meer te gaan stemmen :wink:

@Dre
Bij 100% natuurlijk :blue_lol:
156

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 23, 2005 23:13

IK ben gewoon bang dat bij een volmondig nee de uitslag uiteindelijk genegeerd wordt en het besluit van die grondwet alsnog door gaat. Maar misschien ben ik te pessimistisch. :oops:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 23:58

Idd is dit referendum van de zotte. Een onderwerp waar alleen maar over geschreeuwd word heen en weer en wat niemand begrijpt.

Dat Europa moet veranderen is een feit. Een buitenlandse politiek, een belastingstelsel, een accijns, een verkeerspolitiek, een milieubeleid een goed sociaal stelsel, een Europeesch leger e.d.

En de verschillende landen/provincies eigen autonomie binnen Europesche richtlijnen. Waar ze zelf over kunnen beslissen. Over de Nederlandse waterhuishouding kan een spanjaard weinig zeggen dus geen macht over vanuit Brussel of waar ever. Zo zijn er nog genoeg dingen waardoor we onze identiteit behouden en niet bang hoeven te zijn ondergesneeuwd te worden door de grotere landen.

bv. Duitsland kan Nederland & Belgie niet laten vallen het heeft Rotterdam te hard nodig. Binnen 10 jaar is Rotterdam/Antwerpen een haven en zoal het het al niet is het im- en export Hart van Europa en Le Havre & Marseile plezierjacht-havens, macht zat om uit te oefenen voor die 2 kleine landjes/provincies.

Nog steeds staan in de toptien van bedrijven die wereldwijd het meest investeren voornamelijk Nederlandse banken & pensioen en verzekeringsfondsen. Over macht gesproken. Politiek mogen we dan volgens sommigen weinig voorstellen, Nederland is wel een economische grootmacht dankzij zijn bedrijven.

Probleem van Nederland is alleen dat de negativiteit altijd overheerst en doe maar normaal dan doe je al gek genoeg het motto is. en commentaar leveren zonder er iets aan te doen een tweede natuur is geworden. Voortgekomen uit een op hol geslagen verzorgingstaat ideologie.

Commentaar op het huidige kabinet? die ruimen alleen de puin van 8 jaar paars. dat de VVD die zelf schuldig is aan de huidige malaise er nu weer inzit en de puinhoop probeert te camoufleren is jammer maar het moet gewoon. Meeste mensen denken helaas niet verder. Ik ben wel solidair met de zwakken en kansarmen in de samenleving maar toch niet van plan mijn pensioen en oude dag op te geven voor een ander omdat ze er 8 jaar lang een puinzooi van hebben gemaakt. Word er nu echt gedacht dat een andere regering het beter zou doen? Waarom houd de PVDA zich zo stilletjes? die weten wel degelijk dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt. Maar laten een ander nu de kolen uit het vuur halen.

Maar goed het ging over Europa. Mi een van de verlichtste groep landen die er is maar die dreigt in een hopeloze bureaucratie te verdrinken.

Geen continent ter wereld waar zoveel oorlogen hebben gewoed tot 60 jaar geleden
Neem als voorbeeld Engeland, Duitsland en Frankrijk, van 1796 tot 1945 feitelijk continu in oorlog geweest en elkaar naar het leven gestaan, 100 miljoenen doden maar wel in 60 jaar tot inkeer gekomen en ook al word er nog weleens op het verleden gespeeld Europa heeft de blik wel vooruit waar de rest van de wereld achteruit kijkt. niet vergeten maar herdenken en leren.

Een Europa ik ben ervoor, en laat me niet bang maken door stemmingmakerij, er zitten zeker vele haken en ogen aan, maar ik hoop me niet te vergissen het komt goed.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

di mei 24, 2005 12:44

Maf spelletje zeg... wanneer heb je nou gewonnen??? :shock: :shock:
Dit kun je niet winnen, is een beetje vechten tegen de bierkaai. (helaas)
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

matra sports
Guru
Guru

di mei 24, 2005 13:02

Pepijn : ik geloof dat je nogal vertrouwt op onze politici ist nie ?

Terug naar “Het Forum Café”