ma jul 20, 2015 02:13
Vroeger ...
(Ja sorry, ik ben een ouwe lul aan het worden)
Vroeger staken Alfisten een hand naar elkaar op, net zoals motorrijders (sommigen dan toch) dat nu nog doen.
Dat is sinds de komst van de, ik denk 164 of sinds 1989 afgelopen.
Je bleef maar zwaaien, kwam aan rijden niet meer toe.
Wat wel leuk was, is dat toen ik nog een Alfa had, een 166, de mensen met de (nieuwe) Giulietta aan het einde van de straat, mij wel groetten. Gelijke geesten?
Dat wil ik volkswagenrijders nog wel eens zien doen. Er staat een golf v5 in de straat en die jongen groet niemand, maakt een hoop kabaal en geen enkele andere vw rijder in de straat zegt er iets van. (ik wel, maar ja, voor hem ben ik de asociaal, dat ik er überhaupt maar iets durf over te zeggen.)
(Ik moet dan altijd oppassen niet in de gedachteval te stappen, dat geschiedenis zich lijkt te herhalen.)
(Het is leuker, ik heb me aan hem aangepast en een Alfa V6 genomen, niet omdat ik dat wilde. Maar om hem iets groters en beters te laten zien.)
(Oei oei oei oei oei, wat trap ik nu in mijn eigen val, schiet mezelf in de voet, en ben pedanter dan pedant. Maar dat geeft niet. Ik rijd Alfa Romeo, en om dat vol te kunnen houden, mag je je soms best superieur voelen.)
Ik zie dat dan maar als een soort van geheim bondgenootschap, dat groeten, illuminatie onder elkaar.
Het is niet verstandig als je ze gaat lopen aanwijzen op een forum. Dat leidt nergens toe.
Het equivalent zou kunnen zijn dat als je iemand met een Alfa Romeo ziet, hem klem rijdt en vervolgens zegt: "Hé! Jij rijdt een Alfa Romeo!"
"Ja, natuurlijk" Is dan het enige mogelijke antwoord. "Jij ook!"
Dat kan dan toch ook gewoon met een groetgebaar?
Geeft minder oponthoud.
Waar zit de noodzaak het te moeten delen dat je een Alfa gezien hebt?
Heb je aan de clubevenementen niet genoeg?
Moet de club dan iedere dag een Alfadag organiseren?
Hé! Jij bent toch al wel lid van de club?
Dan is, per definitie, iedere dag toch Alfa dag?
(Dat is eng ... Ik wil geen Godwin plegen, maar dat spotten lijkt er wel op)
Of ben je zo blij dat er Alfa Romeos zijn dat je dat elke keer als je er een ziet dat wilt mededelen?
Mijn moeder is Oma, en de baby wijst telkens iets aan en zegt dan: "Rood Rood", terwijl ze naar iets roods wijst.
Heel Goed! Zegt mijn moeder dan.
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.