dat is niet waar, want Tomtom berekend elke 2 of 3 seconde (ik weet het niet precies) de afstand (processorsnelheid heeft er alleen mee te maken hoe snel hij veranderingen kan tonen)De goede systemen wel, die hebben nl. in hun mapping niet alleen LON en LAT parameters opgenomen maar ook hoogte, dus vaste parameter in het systeem waar ook mee gerekend wordt. Mijn Destinator map in mijn Palmtop heeft dat bijvoorbeeld.nou, volgens mij kan je met 3 satalieten nooit de hoogte bepalen Google eens op gps en ook op andere positie bepalings systemen, dan zal je lezen dat de systemen met 4 satalieten ook veel beter zijn (ooit eens een heel onderzoek naar gedaan, maar zeg nu ook alles uit mijn hoofd vandara dat ik die namen ook kwijt ben....)en ps. klopt wel hoor, door langere afstand metingen is het aantal samples constanter en wordt de waarde betrouwbaarder. En verder neemt GPS wel de hoogte mee trouwens maar da's eigenlijk weer 'n andere discussie...
Zeg ook nergens dat het niet kan trouwens, trek het alleen in twijfel.
en de nauwkeurigheid wordt niet groter als je een langere afstand rijd (zie vorige post, je moet sneller rijden: tomtom doet om een bepaalde tijdseenheid de afstand opmeten en deze omzetten in snelheid, tomtom doet dit niet bij hogere snelheden over een langere tijd!), of je moet elke seconde de waarde opschrijven en dit dan een minuut lang en daarvan weer het gemiddelde nemen... dan wordt de snelheid wel nauwkeuriger
Dat laatste komt omdat zolang je lang constant rijdt het systeem minder andere dingen hoeft te doen, plaatjes niet draaien en vooruit kan gokken (Fuzzy Logic heet dat!), en dan meer tijd heeft voor de snelheidsberekening en constante meetmomenten kan uitvoeren. Het is een Windows CE systeem die processortijd moet verdelen. Ik zeg dus eigenlijk ook dat zo'n systeem nauwkeuriger kan worden als er minder zijweggetjes getoont moeten gaan worden etc. Minder processor belasting, of je moet gewoon een hele snelle Palmtop hebben met een dual core processor
wat jij denk op doelt is dat er een vertraging in zit als je optrekt en afremt (dat is inderdaad waar), maar of je nou 200mtr 200km/h rijd op 2 km 200km/h, dan zijn beide waarde even (on)nauwkeurig, echter 200mtr 100km/h is onnauwkeuriger als 200mtr 200km/h