Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Porno!

do aug 25, 2005 18:26

Ja, klopt vlgs. mij als een bus

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Porno!

do aug 25, 2005 20:54

Nog iets interessants....wat is het verschil tussen een normale V8 krukas
en de krukassen zoals je die kan aantreffen bij een Ferrari V8 en TVR's in eigen
beheer ontwikkelde AJP V8??

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Porno!

do aug 25, 2005 21:04

Okay, ik heb even wat 'research' gedaan in wat Alfaboeken. :o
Wat betreft boxermotor heb ik het juist. :evil:

De bewering die ik gedaan heb m.b.t. platte V-motor klopt in ieder geval bij de Alfa 512 motor uit 1941 :o , maar.........

Bij ons aller geliefde (Alfa) V6 motor (60 graden blokhoek bijv.) heeft iedere zuiger zijn eigen kruktap. :shock: :oops:

Weer wat geleerd! :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Porno!

do aug 25, 2005 21:38

Misschien nog ten overvloede....
Experts distinguish between V-at-180° engines and real boxer engines (horizontally opposed engines). The horizontally opposed engine has one crank pin per piston while in the V-at-180° engine two pistons share the same crank pin
Sander en ik zeggen eigenlijk hetzelfde, maar of het laatste altijd waar is, weet ik niet. Hangt toch ook van de ontstekingsvolgorde af? vroeg de a-techneut zich af....

Hadden jullie dit wel eens gezien :?: Vertikale krukassen....

Gebruikersavatar
montsmalfa
Full Member
Full Member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 21:40
Locatie: Joure
Contacteer: Website

RE: Porno!

do aug 25, 2005 21:40

Ja daar heb ik meer op gezeten dan dat ik op motorkennis zit!!! :wink:
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Porno!

do aug 25, 2005 21:40

Krukassen :?
Vind ze meer op klepstelen lijken :wink:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Porno!

do aug 25, 2005 21:47

Hadden jullie dit wel eens gezien :?: Vertikale krukassen....
:jumping: Maare..das geen Porno hoor! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Porno!

do aug 25, 2005 21:48

Hadden jullie dit wel eens gezien :?: Vertikale krukassen....
:jumping: Maare..das geen Porno hoor! :wink:
Standjesstoelen ? 8-[

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Porno!

do aug 25, 2005 22:03

Ach ja, het is weer eens wat anders, één tap op meerdere krukassen....

hm, tis weer bar off-topic hier.... :biggrin:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Porno!

do aug 25, 2005 23:23

Nog iets interessants....wat is het verschil tussen een normale V8 krukas
en de krukassen zoals je die kan aantreffen bij een Ferrari V8 en TVR's in eigen
beheer ontwikkelde AJP V8??
De Ferrari V8 krukas heeft toch een 'ongewone' verdeling van de kruktappen ivm de alternatieve ontstekeingsvolgorde? Of bedoel je dat niet?

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”