Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26

Totaal aantal stemmen: 37
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: F1 2014

ma apr 07, 2014 15:53

gaaf dat riciardo die vettel te kak zet!!!

stuk op de laptop zitten kijken, waren idd veel gevechten... Maar heb pas het stuk na de SC gezien...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: F1 2014

ma apr 07, 2014 17:35

gaaf dat riciardo die vettel te kak zet!!!
stuk op de laptop zitten kijken, waren idd veel gevechten... Maar heb pas het stuk na de SC gezien...
Dat ging met wederzijds respect (heb ik ook wel anders gezien bij Vettel).

Daar tegenover vond ik dat Hamilton best wel met zijn ellebogen aan het werk was.
Als hij niet Rosberg maar bijvoorbeeld Massa als teammaat had gehad dan waren er ongelukken van gekomen.
Wat vonden jullie ervan? Allemaal reguliere raceacties of toch gewoon van de baan af duwen?

Al met al een race waarbij ik van begin tot eind van heb genoten.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 07, 2014 22:15

Ik heb alleen de samenvatting op Canvas gezien van een half uurtje (kwalitatief ook niet geweldig trouwens) en daarop 1x een actie gezien die wel erg twijfelachtig was, die waar Rosberg zelf ook commentaar op leverde.

Verder een geweldige start van Massa zeg, jammer dat-ie het tempo niet kon volhouden later.

Dat van Ricciardo-Vettel was idd wel grappig :) Zelfde trouwens bij Bottas-Massa.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma apr 07, 2014 22:24

Wat vonden jullie ervan? Allemaal reguliere raceacties of toch gewoon van de baan af duwen?
Op Knaldonado na vond ik het scherp racen maar over het algemeen binnen de marges, laatste tijden niet meer zo'n mooie strijd gezien.
Di Montezemolo vond het wat minder volgens mij, Ferrari heeft nog wat huiswerk te maken
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

wollie
Junior Member
Junior Member

ma apr 07, 2014 22:40

Ik vind die Riccardo geweldig. Humor, flink sturen en sympathiek. Force India op twee, je zou bijna weer gaan kijken!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 07, 2014 22:41

Op Knaldonado na vond ik het scherp racen maar over het algemeen binnen de marges, laatste tijden niet meer zo'n mooie strijd gezien.
Di Montezemolo vond het wat minder volgens mij, Ferrari heeft nog wat huiswerk te maken
Yep, net als McLaren en Red Bull. Het was opvallend hoe goed Force India en Williams meekwamen, maar MB is oppermachtig.
In de tien ronden die er na de SC nog waren de nr. 3 op 23 seconden zetten betekent minimaal ruim 2 seconden per ronde sneller dan ieder ander, met elkaar knokkend en wel. :shock:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 10, 2014 14:23

aan't werk dit WE dus geen Live beelden, maar even geen volk in de showroom dus Live Timing dan maar . Maldonado heeft al voor rode vlag gezorgd, spijtig Lotus ging goed in FP's Grosjean niet die had troubles maar die blijft er nu wel op blijkbaar .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Deltona
Member
Member

za mei 10, 2014 19:44

Treurige sport aan het worden, de verschillen tussen de auto's zijn wel erg groot...

En bij de BBC doen ze net of het allemaal aan Hamilton ligt (met z'n viezige gesoigneerde baardje en diamante oorbelletjes...)
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 10, 2014 20:28

Ik kijk de giro elke dag spektakel wat je hoopt bij F1. Zelfs de finale van het songfestival lijkt leuker te worden dan F1, jammer van de sport :?
Maar goed, 3 weken fietsen in de mooiste ronde op aarde, jazeker, ben er klaar voor 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 12, 2014 10:17

En bij de BBC doen ze net of het allemaal aan Hamilton ligt (met z'n viezige gesoigneerde baardje en diamante oorbelletjes...)
Ik ben een groot fan van Rosberg en hoop elke keer dat ie weer wint.
Uiteindelijk denk ik dat ie het kampioenschap ook gaat binnentrekken omdat Lewis wat ruwer is en meer risico's neemt.
Terwijl Ros berg (volgens mij) veel meer berekenend en gecontroleerd rijdt.

Had Rosberg Hamilton kunnen inhalen (zoals hij beweerd) als de race 2 ronden langer had geduurd?
Dat betwijfel ik omdat Hamilton volgens mij liever een botsing heeft dan tweede te worden.

Wat baardje een oorbellen betreft...
Ik kan mij herinneren dat toen ik zijn leeftijd had ik met:
- slangen leren laarzen (inclusief gouden punten)
- glimmend zilver "Sonny Crockett" jasje
- lang haar (ja ja)
- en twee gouden oorringen
de binnenstad van Mokum onveilig maakte.

Volgens mij is zijn baardje schoon en zijn de oorbellen meer waard dan onze auto's.
Van mij mag ie.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 12, 2014 11:37

Ik zie Rosberg wel weer winnen in Monaco, misschien is Hamilton in pure speed nog iets beter maar in Monaco is 't minste foutje fataal .
Dit keer vond ik't wel 'n vrij saaie race dus de opname regelmatig verdergespoeld . Kwalifikatie is erg bepalend geweest, enkel Vettel heeft met slimme vroege 1e stopstrategie verstandig voorkomen dat z'n banden in de drag van voorgangers er snel aan gegaan zijn .
Monaco is de downforce belangrijker dan de powerunit dus verwacht ik minder dominantie van de MGP's & andere Mercedes power . Met downforce primerend zou RedBull ditmaal wel eens de hegemonie van MGP kunnen doorbreken . Ferrari's zouden ook wel eens top kunnen zijn in MC . McLaren reken ik ook bij de meer downforce gerichte net zoals Lotus . Na MC zie ik MGP weer dominanter .
Low downforce concepten (Williams ?, Force India ? , Toro Rosso ?) zie ik minder top zijn en vooral in Monza & Spa schitteren .

Inhaalmaneuvers in MC gaan we helaas weinig zien, de zaterdagqualifying zal voor 'n groot deel de uitslag bepalen maar ditmaal verwacht ik daar wel weerwerk voor MGP .

Montreal gaat wel 'n leukere race worden .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 22, 2014 15:41

Regen maakt FP2 in Monaco weer 'n maat voor niks, enkel op't laatste hebben ze allemaal Supersofts gebruikt ipv Intermediates en nog snelle tijden gezet Alonso zorgt er voor dat eens geen MGP eerste staat, maar ik vermoed dat met iedereen de laatste minuten op de baan 'n vrije ronde uitzonderlijk was, sommigen hebben minimum gereden Williams & Lotus bewust lijkt me . FP1 bleef MGP dominant maar RB & Alonso volgen dichter dan elders . Kimi heeft gremlins en heeft geeneens Supersofts gebruikt . Long runs heeft MGP in FP1 gedaan(en toch snelste ...) als enigen .
Met zaterdag en zondag droog voorspeld zal FP3 zaterdag wel eens druk kunnen worden met Long runs .

Qualifying ga ik missen zaterdag, ik zit zelf achter't stuur dan in Mettet met de Trofeo Abarth . Traditiegetrouw zie ik de gridposities voor 90% de uitslag van zondag bepalen .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 25, 2014 13:30

Hopen dat er in de start 'n RB voorbij de MGP's raakt of't wordt weer 'n processie tenzij iemand op de Supersofts langer kan door blijven gaan .
Massa weeral pech met Ericsson die zich misrekent, maar 't is toch niet 't ideale Williams circuit .
Strategie Starten op Softs, na 'n paar ronden binnen voor Supersofts en dan hopen op'n Pacecar ?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 25, 2014 15:17

Ik kijk nu RTL en de Duitsers zeggen dat Hamilton zich zeer negatief over Rosberg heeft uitgelaten.
Nu hoor ik 'm steeds vragen waarom ze hem niet eerder de pit in hebben gebracht en stellen hem helemaal op de hoogte van de brandstof problemen van Rosberg.
Tot op detail niveau (waar lift ie en remt ie eerder/later).
Vreemd of normaal?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 26, 2014 00:21

Ik kijk nu RTL en de Duitsers zeggen dat Hamilton zich zeer negatief over Rosberg heeft uitgelaten.
Nu hoor ik 'm steeds vragen waarom ze hem niet eerder de pit in hebben gebracht en stellen hem helemaal op de hoogte van de brandstof problemen van Rosberg.
Tot op detail niveau (waar lift ie en remt ie eerder/later).
Vreemd of normaal?
Vreemd dat laatste... tenzij dit zo twee kanten op werkt natuurlijk.

Ik kan me wel voorstellen dat Hamilton niet erg blij was met de actie van Rosberg, maar ik vind het moeilijk. Rosberg heeft de schijn behoorlijk tegen, maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk niets voor Rosberg om dit soort trucs uit te halen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”