ma mei 08, 2006 16:26
Autodelta zoals het fabrieksteam vorig jaar nog heette moest inderdaad door de onzekere toekomst rijders laten gaan.
Althans ze hadden eind vorig jaar meegedeeld dat gezien de onduidelijke situatie de rijders vrij waren om hun eigen optie's te kiezen.
Tarquini en Thompson zijn daarop terechtgekomen in het fabrieksteam van Seat terwijl Giovanardi in het BTCC aan de slag is gegaan
voor Vauxhall.
Ntechnology runt nu het Alfa team in de WTCC dat daarvoor dus onder de vlag van Alfa Romeo het fabrieksteam was.
De infrastructuur en de mensen is hetzelfde gebleven.
Tevens is er in de winter testwerk verricht om de 156 aerodynamisch nog wat te updaten en het onderstel aan te passen aan de
nieuwe Yokohama banden.
Er vindt dus op bescheiden schaal nog wat ontwikkeling plaats.
Het verbaast me iedere keer weer dat binnen de Alfa wereld zo weinig steun is voor het raceteam.
Zelfs de races die in de afgelopen jaren in Spa plaatsvonden werd door een handjevol Alfisten bezocht.
WTCC is dan wel geen DTM van vroeger maar toch de hoogte klasse waarin Alfa Romeo actief was.
Kijkend naar de toekomst, volgens de Alfa directeur zou er op de autoshow in Parijs een auto tentoongesteld worden waarmee
Alfa Romeo als fabrieksteam zou gaan racen. We zijn dus heel benieuwd.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km
Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.