AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

za mei 27, 2006 23:17

Schumacher moet achteraan beginnen
27 mei 2006
Michael Schumacher zal de Grand Prix van Monaco van achteraan moeten beginnen. De stewards hebben besloten alle tijden die de Ferrari-rijder in de kwalifitie heeft gereden, te schrappen. Hierdoor zal Fernando Alonso zondag vanaf pole starten.

De Duitser veroorzaakte in de finale van de kwalificatie een gele vlag, waardoor veel rijders die bezig waren aan een snelle ronde, een verbetering van hun tijd konden vergeten.

Jammer........

In plaats van een 1-2 op de startgrid staat ze nu beiden achteraan :(

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 27, 2006 23:17

Kerpen,home of the...............................(vul zelf maar in) :twisted:

JRX164
Member
Member

za mei 27, 2006 23:23

Wat normaal gesproken een van de leukste races is, sla ik dit jaar denk ik maar over.

Roeltje 164

zo mei 28, 2006 00:10

Gerechtigheid heeft zegegevierd... =D>

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 28, 2006 00:41

klote!

p.s. een echte Alfist zou Ferrari toch een warm hart moeten toe dragen maar kennelijk is ook hier het echte italiaanse chauvinisme verdwenen!

op het renault forum zijn ze nog wel echt chauvinistisch!

:twisted:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

SQUADRA LEO
Guru
Guru

zo mei 28, 2006 01:00

Dat is mooi k.t !!!

:twisted: :twisted: :twisted:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

alfasud1972
Guru
Guru

Re: RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

zo mei 28, 2006 03:23

klote!

p.s. een echte Alfist zou Ferrari toch een warm hart moeten toe dragen maar kennelijk is ook hier het echte italiaanse chauvinisme verdwenen!

op het renault forum zijn ze nog wel echt chauvinistisch!

:twisted:

Pfft, als ik alles, wat Italiaans is, een warm hart zou moeten toedragen zou ik mijzelf niet meer in de spiegel durfen aan te kijken.... Het is trouwens dacht ik niet de eerste keer dat Schummi/Ferrari dit soort geintjes uithaald om een goed resultaat te behalen. Terecht dat ie terug word gezet maar van mij had ie ook uit de race gegooid mogen worden wegens onsportief gedrag.

kroehlur

zo mei 28, 2006 07:56

Nog een paar weekjes te gaan.

Afbeelding

Hoe ver gaat je Italien liefhebberij? :biggrin:

SPIDERVELOCE1750

zo mei 28, 2006 07:58

Nog even een reactie van onze vriend Jacques :lol:
Jacques Villeneuve heeft fel uitgehaald naar Michael Schumacher over diens optreden in de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco. De Canadees zei naar aanleiding van het incident waarbij Schumacher de kwalificatie in zijn eigen voordeel besliste door met zijn Ferrari het circuit te blokkeren: “Ik hoop dat het opzettelijk was, want als dat een fout was dan zou hij zelfs geen Formule 1 superlicentie mogen hebben. Als je zo’n fout kan maken mag het niet zo zijn dat je een racewagen bestuurt. Dat soort fouten bestaat gewoon niet.”

Villeneuve kan er niet over uit: “Het is iets dat ik zelf nooit zou doen. Ik weet niet wat iemand denkt wanneer diegene besluit zoiets te doen, in de wetenschap dat de rest van de wereld het kan zien. Ik begrijp het niet, het is suf. Dit is genant. Genant al voor een Yuji Ide, maar helemaal voor een wereldkampioen.”

De animositeit tussen Villeneuve en Schumacher gaat ver terug. In 1997 streden beide coureurs om de wereldtitel tijdens de laatste race van het seizoen in Jerez. Toen Villeneuve, toen nog rijdend voor Williams, een geslaagde poging deed de leidende Ferrari van Schumacher in te halen, stuurde de Duitser vervolgens tevergeefs aan op een botsing om zo de titelstrijd in zijn eigen voordeel te beslissen. Sindsdien is Villeneuve uiterst kritisch over wat hij ziet als een gebrek aan sportiviteit van de Ferrari coureur.

Dat incident was trouwens noch de eerste, noch de laatste maal dat Schumacher door zijn acties in opspraak kwam. In 1994 won Schumacher met een vergelijkbare actie zijn eerste wereldtitel. Slachtoffer was toen Damon Hill. Ook David Coulthard is meermalen slaags geraakt met de Duitser, en wie herinnert zich niet de gedenkwaardige inhaalmanoeuvre van Mika Hakkinen op Schumacher tijdens de Grand Prix van Spa Francorchamps in 2000. Een ronde daarvoor had Schumacher Hakkinen’s McLaren nog bijna van de baan geduwd in een wanhopige poging de Fin achter zich te houden.

Dat zijn ook de incidenten waar Villeneuve op doelt als hij zegt: “Dit toont aan dat je iemand het voordeel van de twijfel kan gunnen, maar dat daar een keer een eind aan komt. Soms zorgt het er voor dat je je er van bewust wordt dat telkens dat het gebeurt er een reden voor is. Schumacher had dit niet hoeven doen. Hij is zevenvoudig wereldkampioen, hij stond op pole. Waarom dan zoiets. Het stelt hem enkel in een kwaad daglicht.”
Gisteren heb ik zelf op een Franstalige zender gekeken met co-commentaar van Jacky Icks . De man drukte zich zeer zacht uit , maar er ontsnapte hem toch ook bijna een dikke merde . Het kwam er ook op neer dat het toch beneden alle peil was en dat uiteraard de vele camera's bijdragen tot een "eerlijkere" beoordeling van dergelijke incidenten ...

Ook mijn mening .Terechte beslissing .

Kristal

Andretti Molletti

zo mei 28, 2006 07:59

Ik krijg stellig de indruk dat er niet veel van racen begrepen wordt hiero ;)

je komt op het circuit.. je zorgt dat je de snelste bent onder de dan geldende omstandigheden..
En als er iets gebeurdt, dan leer je daar van en dan zorg je dat je de volgende keer sneller bent...
Niemand wint het eerste seizoen als rooky van de ouwe rotten..je komt om te leren en daar hoort incaseren bij..
Ik heb het hele voorval niet gezien helaas, maar heb in die jaren op het circuit wel geleerd dat dit soort dingen gebeuren..
Soms kan je een ander de schuld geven en soms niet.. Ik heb wel geleerd dat een ander de schuld geven NIET de weg naar succes is..
Doorbijten, werken en zweten voor resultaten wel!!
Dus ik denk dat Briatore het nog heeeeeeeeeeeeeeel moeilijk gaat krijgen...;)

Schumi lacht...die is allang binnen joh ..

ik zal vanmiddag een kijken hoe schumi zijn Ferrari door het veld heen snoeit en de gevestigde orde wederom voor de zoveelste keer totaal voor schut zet....
De komende 1000 jaar is de suprematie van Ferrari niet meer te evenaren..Dit leeft in de tifosi en de echte autoliefhebbers...

Wat we zien is dat de mensen die niet snel kunnen zijn, met commentaar, protest en afgunst proberen om hun gram te halen...Helaas :twisted:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 28, 2006 08:13

Wie gaat racen, die wil winnen. Hóe dat precies gebeurt is niet zo interessant, als het maar lukt. Dus let wel: je wilt winnen, niet per se de snelste zijn!

En zodra Schumacher/Ferrari eens iets geniaals bedenkt om in slechte omstandigheden/als ze niet de snelste zijn toch te kunnen winnen, zoals nu, dan is daar altijd afgunst en nijd omdat men het zelf niet bedacht heeft en dat gaatje niet dicht heeft getimmerd.

Wie daar niet tegen kan, moet uit de racerij weg blijven! Zelf doen Renault c.s. ook alles om te winnen, ze zijn alleen minder slim en huilen dan met de wolven in het bos mee. Dát is pas laf!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

jolinos

Re: RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

zo mei 28, 2006 08:18

Oplichting......, k*tmof, weet precies wat ie doet en verder geen smoesjes....
waarom nou weer schelden wist wel dit topic krijgt weer een klote reactie

Andretti Molletti

zo mei 28, 2006 08:30

het is nou eenmaal eenzaam aan de top Jolinos ;)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 28, 2006 08:49

Het commentaar van Villeneuve, daar zakt nu echt mijn broek van af.
De hele redenatie slaat gewoon helemaal mis. Iedereen kan fouten maken, zelfs de allerbeste.
Het verwachtingspatroon ligt alleen vele malen hoger.

In deze is het ontzettend lastig (lijkt me) om een uitspraak te doen welke een sluitend antwoord geeft of het opzet was of niet.
Zoals Schummi al zei: alléén de coureur weet hoe het in elkaar steekt.
Probleem is dat de media schreeuwt en iedereen een antwoord wil, een bevredigend antwoord EN een stok achter de deur opdat het een volgende keer niet weer gebeurd.

Het laat me benieuwen welke stategie Ferrari dit keer bedenkt om beide bolides in de punten te krijgen.
Een podiumplaats zit er zeker niet in!

Jammer het was niet nodig, plek 2 was ook voldoende in de startopstelling!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 28, 2006 09:44

Om in de top van de F1 te kunnen staan moet je risico's nemen....... dat kan verkeerd uitpakken.... geniaal vond ik het wel!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Het Forum Café”