Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: Het einde van een mythe....

do mei 19, 2005 22:15

ik ben het helemaal met je eens. Rijden idd vaak oudere mensen in, die rijden ook vaak rustiger en dan is het niet zo gek dat et allemaal wat langer meegaat. Als je 10.000 km per jaar rijdt, dan is het onderhoud per jaar ook minder duur.

Rens
Die man van mij heeft een Toyota MR2 en dat is beslist geen oude lullebak en hij rijdt er in rond als een duivel. De auto staat nu weer bij het schadebedrijf en ook op technisch gebied mankeert er af en toe het nodige aan. :sick: Kost een paar centen hoor die onderdelen van Japanners zijn mega-duur, geef mij maar Alfa \:D/
hehe :oops: .
Oke er zijn uitzonderingen..........
Maar als je er dus duivels mee rijdt, dan staat die dus ook gewoon bij de garage. hehe \:D/

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

AlfAnke

RE: Het einde van een mythe....

vr mei 20, 2005 11:26

Ja hoor lijkt het net een echte auto :blue_lol:
Maar ja hij heeft er in 12 jaar wel bijna 3 ton opgereden. Mijn moeder hielp de "goede"status van T***a hoog te houden door 50.000 km in 12 jaar te rijden, in een starlet dus, 17 jaar oud, die begon pas aan het eind het nodige te mankeren. Hij roestte wel al jaren. Dus voila jullie hebben dus toch gelijk :!:

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 20, 2005 11:33

Heb een VTEC in mijn motorfiets. En inderdaad (nog) niet stuk. Is wel een terug roep actie geweest ivm ABS. En er schijnen een paar VTEC's te zijn met een defecte nokkenasversteller....

(autovisie heeft een honda diesel als test auto en die worden volgens mij er ook gek van dat er steeds nix te melden is)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 20, 2005 13:03

Japanners maken uitstekende auto's. Honda is wellicht de beste motorenbouwer ter wereld
en zelfs in de jaren 60 bouwde een firma als Datsun/Toyota al twee liter 150 pk motoren
voor in de Fairlady/Toyota 2000GT. De nieuwe Honda S2000 is ook al fenomenale motor/

Toch heb ik er helemaal niets mee. Koudbloedig en onpersoonlijk zou ik het willen noemen
maar het vreemde is wel dat ik gek op Porsche 550 Spyder, Abarth Carreras, 904. 356
en natuurlijk 911. Niet charismatisch maar klinisch toch zie ik een verschil..

Ik heb een keer een expositie van oude Japanse schilderkunst bezocht. Enorme bekwaamheid, oog voor detail en keuze voor eenvoudige onderwerpen.
Toch spreekt mij de bewuste beperking,streven na perfectie en harmonie niet aan.
Ook Bonsai, vechtsporten, karperverzamelingen spreken mij niet aan want ik ben een
veel te ongedurig mens met te weinig geduld en kennis om zulks te waarderen.
Voor de onwetende buitenstaander is streven na 100% perfectie een dwangmatig gegeven.

Ik heb een keer een verhaal gelezen over een technicus bij Honda die een verkeerde
distributieriem had ontworpen en zorgde voor regelmatige motorschade. De goede man moest persoonlijk bij iedere klant zijn excuses aanbieden.
Ook het schoolsysteem is dermate competitief en wie buiten de boot valt, sluit zich in schande op of erger. Het systeem doet mij eng aan.

Toch heb ik ook slechte ervaringen met Japans makelij. De verrekte TV's gaan niet lang genoeg mee. Ding geeft na 6 jaar de kleuren niet goed meer door.
Ik ga een brief schrijven en wellicht krijg ik hoogspersoonlijk duizendmaal excuses aangeboden door Mr. JVC & Co.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 20, 2005 13:20

:blue_lol:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 20, 2005 13:23

:cry:

een en al droevenis bij mij op de oprit....een toyota station avensis en een hond civic, nooit problemen maar dat is ontzettend saai.

hiervoor mazda station gereden in 6 jaar tijd geen enkel probleem, op de accu na.
156

Andretti Molletti

vr mei 20, 2005 13:37

Ook het schoolsysteem is dermate competitief en wie buiten de boot valt, sluit zich in schande op of erger. Het systeem doet mij eng aan.
het cultuur verschi is dermate groot dat een gemiddelde westerling al na 4minuut en 13 seconde gek wordt in Japan..
Het feit alleen al dat ze geen NEE kunnen zeggen is belachelijk...
Ze doen niets uit hun hart en alles voor de show.. de groep.. er is een heel andere emotie dan hier en dat is gewoon eng!
Ik denk stellig dat hun kwaliteit niet iets is wat uit hun zelf komt, maar de dwang van anderen en de angst voor straf...

dat is geen kwaliteit dat is droevig...

ik zal nooit vergeten dat ik in Japan een wat donker uitziende bar inliep en aan de cipier oid vroeg is it open??.. Yes.. ik liep door en werd tegen gehouden met de mededeling "it's closed sir" :shock:

Overigens kreeg ik wel de indruk dat de japanse jeugd zich wat aant "bevrijden"is...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 20, 2005 14:11

ik zal nooit vergeten dat ik in Japan een wat donker uitziende bar inliep
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin::biggrin: :biggrin: :biggrin:

Sorry, "Zeedijkse" humor :wink:

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 20, 2005 14:18

@Dre
Woordje 'Hai' betekent ja maar als je het op een andere manier uitspreekt bedoel je nee.
Dus volgende keer beter luisteren Gaijin San.

Andretti Molletti

vr mei 20, 2005 14:24

Ik zeg geen HAAAAI tegen een Japanner, ik spreek engels!!!
dus die Jappanner zei echt YES!!

Hai!

:wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 21, 2005 22:51

Heb een VTEC in mijn motorfiets. En inderdaad (nog) niet stuk. Is wel een terug roep actie geweest ivm ABS. En er schijnen een paar VTEC's te zijn met een defecte nokkenasversteller....

(autovisie heeft een honda diesel als test auto en die worden volgens mij er ook gek van dat er steeds nix te melden is)
Nou, van die Accord is wel een keer de motor of de turbo vervangen, toch? Verder valt het me op dat iedere Autovisie-duurtester wel een keer stilvalt, of terug moet naar dealer/importeur voor vrij forse ingrepen (Peugeot 407, die Accord dus, 350Z, MG ZT V8). Als ik toch een brandnieuwe auto zou kopen van pak-m-beet 35000 euro, zou ik gewoon willen en erwachten dat alles 100% is, niks meer, niks minder (zegt de man die een 75 V6 rijdt :wink: eventjes advocaat van de duivel spelen he?)

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 25, 2005 12:39

Hoezo saaie Tojota's ?

Adios, JR

Giulia555

wo mei 25, 2005 13:08

[quote="Andretti Molletti"]

Het feit alleen al dat ze geen NEE kunnen zeggen is belachelijk...

@Dré

Ik kan je een ding met zekerheid vertellen vanuit de dagelijkse praktijk... ze kennen wel degelijk NEE... En das jammer anders had ik bij iedere F1 GP aanwezig geweest in plaats van slechts een paar dit seizoen :D

Verder kunnen we met z'n allen wel lopen zeiken op de kwaliteitsprodukten van de Japaners, feit is dat geen enkele auto ter wereld,ons geliefde merk incluis, niet zonder de componenten kan die onze auto's rijdend maakt en houdt!

matra sports
Guru
Guru

wo mei 25, 2005 19:34

mijn baas is een Jap en dat bevalt uitermate goed, beter als de nederlandse... :oops: ! maar dat effe terzijde.hij kan wel degelijk nee zeggen :biggrin:

Andretti Molletti

wo mei 25, 2005 19:44

De jappanners die in europa werken kunnen wel degelijk nee zeggen, dat klopt... maar in der heimat... das wat anders!

Enne: Verder kunnen we met z'n allen wel lopen zeiken op de kwaliteitsprodukten van de Japaners, feit is dat geen enkele auto ter wereld,ons geliefde merk incluis, niet zonder de componenten kan die onze auto's rijdend maakt en houdt!

Wat heb ik dan nodig van de Jappanners???????

Terug naar “Het Forum Café”