Het Autohuis moet Dealer blijven!

ja, helemaal mee eens
36%
5
nee, maakt me niet uit, waar ik mijn Alfa koop
64%
9
 
Totaal aantal stemmen: 14
Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

di jul 28, 2009 09:47

In Groningen nog maar 1 in plaats van 3. :shock:
In Friesland daarentegen zitten 2 dealers op 6 km afstand van elkaar. (Overigens SUPER dealer die Rinsma. :thumbs: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

za aug 01, 2009 17:58

Er is blijkbaar weinig animo onder dealers voro Alfa te kiezen. Vandaar de magere spreiding.
Vireo zou Haarlem "willen", maar alleen als Alkmaar ook onder de Stern vlag zou gaan vallen. Fiat Nederland heeft echter bewust voor TvK gekozen daar. Een goeie keus, als je het mij vraagt!
Autohuis hield zich niet aan richtlijnen van de importeur, en is daarom bedankt voor de diensten. Of dat een goeie keus is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er nu eenmaal een zelfde lijn moet worden aangehouden tussen dealers onderling.

Zojuist even binnen geweest bij de Alfa dealer in Alkmaar...en wat mij betreft een heel goede ervaring. En tot mijn opluchting zijn daar een aantal SvL monteurs uit Haarlem terecht gekomen. Ik weet dus al waar mijn GTA en 75 in onderhoud gaan!! :D
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

za aug 01, 2009 19:51

Tis wat als je een Alfa koopt waar nog fabrieksgarantie op zit.. :(
De GT komt bij Kroymans Zaltbommel vandaan....die ging dicht....onderhoud naar Wouters in Tilburg....en nu?? Weer een andere garage zoeken..

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

za aug 01, 2009 20:34

Tis wat als je een Alfa koopt waar nog fabrieksgarantie op zit.. :(
De GT komt bij Kroymans Zaltbommel vandaan....die ging dicht....onderhoud naar Wouters in Tilburg....en nu?? Weer een andere garage zoeken..
En nu maar afwachten hoe het met de "fabrieks"garantie zit...die is namelijk afgekocht via de importuer. Je hebt dus kans dat je met garantieclaims bij de failliette boedel van de firma K. moet aankloppen. Net als alle Alfa's die nu via BVA worden verkocht.
Zo heet zal de soep niet gegeten worden waarschijnlijk, maar formeel zit het wel zo in elkaar.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

zo aug 02, 2009 00:57

In heel Zeeuws-Vlaanderen ook geen echte dealer meer.................Niet dat ik ooit veel ben geweest maar toch. :roll:

MaranelloGT

Re: RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

zo aug 02, 2009 17:15

En nu maar afwachten hoe het met de "fabrieks"garantie zit...die is namelijk afgekocht via de importuer. Je hebt dus kans dat je met garantieclaims bij de failliette boedel van de firma K. moet aankloppen. Net als alle Alfa's die nu via BVA worden verkocht.
Zo heet zal de soep niet gegeten worden waarschijnlijk, maar formeel zit het wel zo in elkaar.
Dit soort verhalen kom ik vaker tegen, maar ik zou ze weleens met feiten gestaafd willen zien. Volgens mij een hoog broodje-aap gehalte.

Mensen die hun Alfa hadden gekocht in de periode voordat het importeurschap naar Kroymnans ging, raakten toen toch ook niet opeens hun fabrieksgarantie kwijt? Waarom zou dat bij de huidige importeurswissel dan opeens wel het geval zijn?

Voor garantie-zaken kun je in principe bij iedere officliele dealer terecht, evt. zelfs bij dealers buiten Nederland. Dit geeft volgens mij al voldoende aan dat de garanrie niet aan een bepaalde importeur hangt. De importeur is bij garantieclaims slechts een intermediair tussen de dealer waar geclaimd wordt en de fabriek. Kan me best voorstellen dat importeurs niet zitten te springen om de bijhorende administratieve zaken af te handelen vppr auto's die niet via hun zijn verkocht.

Ik zou me hierover absoluut geen zorgen maken.

burnett
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo dec 19, 2007 17:38

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

ma aug 03, 2009 00:03

K heb ook gehoord dat Fiat Nederland geen fabrieksgarantie wil of mag geven op alle Alfa Romeo's die zijn gekocht op BVA ......

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

ma aug 03, 2009 00:05

lekker kontje :jumping:
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

ma aug 03, 2009 10:59

K heb ook gehoord dat Fiat Nederland geen fabrieksgarantie wil of mag geven op alle Alfa Romeo's die zijn gekocht op BVA ......
Niet "kan"...De garantie wordt voor een bepaald bedrag per auto afgekocht door de fabriek bij de importeur. Kroymans heeft dus een zak geld geïnd voor garantie op deze auto's, maar die centen zijn waarschijnlijk al lang verdampt. Een garantie claim op een failliete boedel heeft erg weinig kans van slagen. :evil:

Ik snap vanuit Fiat NL wel dat ze niet zitten te wachten op het oud zeer van hun voorganger, maar erg netjes naar je klanten is het natuurlijk niet. Ik vermoed dat er voor de via dealers gekochte Alfa's wel een coulance regeling is (of gewoon de garantie geldt), maar dat de specifiek bij BVA gekochte auto's uitgesloten zijn van garantie.

Dus een deel van je financiële voordeel (als dat er al is) ben je dus kwijt aan garantie zaken. Dat is het risico dat je neemt bij dit soort aankopen.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

burnett
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo dec 19, 2007 17:38

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

ma aug 03, 2009 19:02

Duidelijk :o

Toch wel handig om te weten , er staan nog genoeg bij BVA ...

@ Stefan leuke vriendin heb k hey ... :wink:

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

ma aug 03, 2009 22:01

Ik kom er goed vanaf hier een Bussum, een dealer (Vireo) om de hoek. Maar....bij mijn speurtocht naar een nieuwe leasebak vroeg ik of ze mijn 156 uit 1999 wilden inruilen. Mannetje eromheen lopen, aantekeningen maken en hij zou mij een voorstel mailen. Paar dagen later: wij hebben geen interesse om de 156 aan te kopen en ik kon nog contact opnemen voor een offerte voor een Mito Tb. Daar zakt mijn broek echt vanaf. Wil je nu verkopen of niet? Desnoods zeg je gewoon 500 e en dan had ik toch wel besloten de Alfa op MP te zetten.

Het is nu een Duitser geworden, Die was gelijk eerlijk: hij zou de "handel" bellen en kijken wat die ervoor geeft. Aan de hand daarvan maakt hij een prijs. Ik weet het, het zal niet veel zijn maar hij doet tenminste moeite om een auto te verkopen. En een stuk betere service!

Ik begrijp werkelijk waar de arrogantie - zeker nu - bij de overgebleven Alfa dealers niet.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

ma aug 03, 2009 22:23

Ik kom er goed vanaf hier een Bussum, een dealer (Vireo) om de hoek.
Blijkbaar ben jij er ook achter gekomen dat een vestiging van Vireo om de hoek absoluut niet betekent dat je er goed van af komt.
Wat een ballen tent is dat!! En dan spreek uit al mijn ervaringen met de Stern groep: Purmerend dealer & schadebedrijf en Beverwijk occassie dealer (zag later dat ze Alfa, Lancia en nu ook Fiat kwijt zijn).
En ik hoorde dat ze proberen Amsterdam in de wacht te slepen...ik houd mijn hart vast voor het merk als dat gebeurt!! :evil:

Uiteraard is dit mijn persoonlijk mening, en zullen er ongetwijfeld vele zeer tevreden Alfisti klant zijn bij Vireo cs.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

MaranelloGT

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

vr aug 07, 2009 17:17

Ben over het ontbreken van fabrieksgarantie op BVA/Kroymans auto's absoluut nog niet overtuigd.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat je met een dergelijke auto gewoon bij iedere officiele dealer of servicepunt terecht kan voor garantieclaims.
Wanneer de huidige importeur en dealers daarover andere dingen beweren, wil ik wel eens zie hoe hard ze die beweringen durven te maken. Bijvoorbeeld door ze zwart-op-wit in een verklaring op papier te zetten.
Laten we wel wezen, hier spelen natuurlijk hele andere belangetjes. De dealers en nieuwe importeur ondervinden best wat concurrentie van de oude Kroymans-voorraad die her-en-der wordt aangeboden. Ik vermoed dat dealers/importeur met verhalen over ontbrekende garantie vooral proberen potentiele BVA-kopers ed. een beetje bang te maken, zodat die toch maar besluiten hun nieuwe auto via het importeur/dealer kanaal aan te schaffen.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

vr aug 07, 2009 23:31

Mannen in NH; of je nu in Beverwijk of Haarlem woont: Bij Koene in Velserbroek ( Fiat/Lancia ) kan je volgens mij ook uitstekend terecht. Bestelt gewoon Alfa onderdelen en heeft het Alfa/auto-hart op de juiste plaats zitten. Een van de mannen van Koene is ooit wereldkampioen karten geweest voor ene Ayrton Senna ( wel eens van gehoord??? ).
Lijkt me een prima keus voor wie nu ff niemand ( in de buurt ) heeft.
Laatst gewijzigd door Pericoloso op ma aug 10, 2009 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

burnett
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo dec 19, 2007 17:38

RE: Help, ik raak mijn dealer kwijt!!! :(

za aug 08, 2009 11:32

Helaas dat is kort ook niet meer mogelijk ...... :cry:

Terug naar “Het Forum Café”