Leve de EU!benzineopslag is geen optie, de grensstreken hebben dan voordeel...die kunnen goedkoper tankenHet eenvoudigste is volgens mij een opslag op de literprijs brandstof

Leve de EU!benzineopslag is geen optie, de grensstreken hebben dan voordeel...die kunnen goedkoper tankenHet eenvoudigste is volgens mij een opslag op de literprijs brandstof
Ik zei dan toch meer heil in betalen via de km-stand via de apk. Tellers zijn net zo fraudegevoelig als die kastjes gaan worden denk ik, of laat iets inbouwen wat onafhankelijk de km-stand bijhoud en alleen tijdens de APK kan worden uitgelezen. km-stand word met de APK genoteerd: X kilometers keer X euro. Dit bedrag is dan in een keer, kwartaal of per maand te betalen maar wel het totaal te voldoen voor de volgende APK.
Geachte heer Barten,
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt waarom er gekozen is voor de kilometerprijs en niet voor de verhoging van de brandstofaccijns en of het kastje kan zien waar u bent geweest.
Het kastje in uw auto registreert hoeveel u in Nederland rijdt en tegen welk tarief. Dat gebeurt met behulp van satelliet technologie en GSM-techniek. Op basis van de gegevens wordt een factuur gemaakt en naar u opgestuurd. Waar u bent geweest, krijgt niemand te zien zonder uw uitdrukkelijke toestemming. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en u aan uw werkgever bepaalde informatie beschikbaar wilt stellen. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.
Het kastje houdt ook niet bij hoe snel u rijdt. Daarnaast worden de gegevens via een chip in het kastje beveiligd. Zo kunnen uw gegevens onderweg niet worden gemanipuleerd (fraudebestendigheid) en weten we zeker dat de gegevens horen bij de eigenaar van het voertuig.
Een groot nadeel van een brandstofaccijnsverhoging is dat het geen invloed heeft op het tijdstip en de plaats waar mensen rijden. Daarom vermindert het de files onvoldoende. Daarnaast beïnvloedt het de welvaart in Nederland negatief, omdat mensen over de grens gaan tanken. Net als bij de kilometerprijs betalen de veelrijders meer.
Onderzoek toont aan dat de kilometerprijs met een spitstarief op extra drukke wegen beter helpt om de files terug te dringen. Ondanks de kosten die een nieuw systeem met zich meebrengt, vallen de welvaartseffecten van de kilometerprijs positief uit. Dit blijkt uit onderzoek door onder meer het Centraal Planbureau (CPB).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sjors Langerak
Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst
Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog een vraag hebben of heeft u een andere vraag, dan kunt u hiervoor het contactformulier op www.postbus51.nl invullen.
Nu maar hopen dat ze het signaal gaan versturen via Vodafoon....Jaja - zien jullie het??
NEDERLAND IS EEN BIG BROTHER LAND !
Betaal jij iets niet? dan pluggen wij jouw kastje uit en kun je niet de weg op.
O ja - en waarom was u bij die bosrand om 2:30u 's nachts??
Waarom tankt u 10 minuten lang?
En: wij merkten op dat u uw mobiele telefoon 2 weken terug niet bij u had. Deze werd rondom uw huis gesignaleerd terwijl u de peilsectoren met een computerberekende te hoge snelheid passeerde.
Er gaat een boete volgen en u krijgt na betaling - weer toegang tot ons wegennet en ook weer toegang tot het GSM/UMTS netwerk.
Via het Burgerservicenummer zal de gemeentereiniging de vrijgave zien en dan ook uw huisvuil ophalen
Serieus: onze privacy is voorgoed vergooid! Nederland....waar wij zo lekker vrij zijn.....Yeah right!
![]()
Ontopic:
Volgens mij gaan de klassiekers voorlopig de dans ontspringen.
Huh??? Ik wist helemaal niet dat ik dat dacht. Misschien moet je de reactie nog een keertje goed lezen?Tjonge jij bent kortzichtig dat je denkt dat een database met deze informatie niet door andere instanties zal worden gebruikt.Onbegrijpelijk waarom ze het niet gewoon in de brandstofaccijns stoppen. Zeker nu er ook naar verbruik gaat worden gekeken, de heren er nog niet uit zijn (!) hoe ze buitenlanders ook moeten laten betalen en de km-heffing ook op privewegen geldt. Brandstofaccijns verhogen heeft dus exact hetzelfde effect, lost en passant nog even het probleem van buitenlandse auto's op en kost miljarden minder. Kortom, het lijkt op alle fronten een betere oplossing. Zou je zeggen....
Maar.... er is nog één ander belangrijk verschil. Juist ja, dat er bij kilometerheffing privé-informatie wordt vastgelegdMisschien zie ik iets over het hoofd, maar ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat dit nog de enige reden kan zijn voor de regering om aan de kilometerheffing vast te houden.
![]()
En vanwege dat gegeven heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in, dat het wel mee zal vallen met waarvoor die informatie allemaal gaat worden gebruikt...