24 op 24 rijden en volgens mij zit er verwarmingselement in de brandstofleiding van een transporter, dus vlokken zal wel mee vallen, zeker met veel onderweg tanken (paar liter benzine per tankbeurt, wil ook helpen).
Mooi avontuur, hoewel het niks voor mij is, ik haat kou.
Mocht je een diesel van na 1998 bezitten en er een paar liter benzine bijgooien, dan is dat dé methode om o.a. je brandstofpomp te verwoesten.
Dat kon vroeger inderdaad altijd maar gaat dus niet meer op.

De Skandinavische diesel is al geschikt gemaakt voor extreme kou, dus toevoegingen zijn niet nodig.
Een mooi avontuur lijkt het zeker te gaan worden. We weten niet wat we aan gaan treffen daar maar zijn voorbereidt op het ergste...
Geloof het of niet, ik ben allergisch voor kou en sneeuw, en vindt skieën alleen leuk in een zwembroek achter een boot.
Toch ben ik van mening dat je bijna alles in life een keer gedaan en gezien moet hebben. We doen dit soort idiote dingen wel vaker
om te zien hoe "diep" we kunnen gaan. Alles voor het uiteindelijke doel, Dakar!
Een paar jaar geleden hebben we meegedaan aan La Croisieres Blanc in de zuid-Franse Alpen. Een 6 daagse survival-race
door de besneeuwde Alpen tussen 2.000 en 3.500 meter.
Een week lang van 06.00 tot 20.00 uur graven, lieren, trekken, ijshakken, sleuren, lijden. Na die race waren we compleet gesloopt.
Van de 12 auto's uit de Nederlandse equipe waren er slechts 4 die de finish haalden. Wij waren een van die 4.
Dat verklaard ook meteen mijn liefde, naast Alfa Romeo, voor beestachtige Jeeps.
voorbeeld filmpje van de editie waar wij aan meededen, kijk zeker even na 2:15, koud!
Soms is pijn fijn hoor!
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.