WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Moet ik ff kwijt!

do feb 24, 2011 13:42

Een keertje een knippertje als je er nog op normale afstand achter zit moet kunnen vind ik. Douwen en dan groot licht opzetten vind ik aso, ook al hangt de persoon in kwestie onnodig links. Rechts inhalen kan naar mijn mening alleen als de persoon die je inhaalt niet onnodig links rijdt. Je zou het voor kunnen laten komen, maar pas wel op dat je niet alsnog op artikel 5 de sjaak wordt als je dat probeert. Sowieso gaat dat eigenlijk alleen op als je zelf al geruime tijd keurig rechts rijdt en niet speciaal voor de actie een strookje opschuift.

Ik heb schijt aan dikke SUVs met bull bars die me aan de kant willen drukken. Als ik ergens rijd en ik word door zo'n hufter(es) gebumperkleefd kan ie gewoon een braketest krijgen, of ik nou in een blikje rijd of niet. De laatste die het probeerde is volgens mij nog steeds bezig om haar telefoon onder haar rempedaal vandaan te peuteren. X5 vol in de ABS, moet je maar niet gaan zitten bellen terwijl je 2 meter achter me gaat hangen met 100 km/h

Roger 156

do feb 24, 2011 14:12

yep de braketest pas ik ook vaker toe... wel helaas minder als blijkt datd e auto achter je geen abs heeft of te laat remt en alsnog in je bella zit..

gelukkig is dat tot op heden nog niet gebeurd:D

ikke
Advanced Member
Advanced Member

do feb 24, 2011 14:18

Ik ben altijd van mening als je gebumperkleefd wordt, dat je dan gewoon te lang op de foute rijbaan zit, ook ik wordt helemaal gek van dat nutteloos lingsrij gedrag, de vergrijzing lijkt ook al flink op onze wegen te te slaan :evil:

Roger 156

do feb 24, 2011 14:22

en als je nou een bumperklever hebt die op een eenbaansweg zit?

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do feb 24, 2011 14:42

Aangezien het gros van de ontspoorde idioten nog gewoon vrij rondloopt/-rijdt, onthou ik me liever van allerlei heldendaden.

Als je maar vaak genoeg andere weggebruikers 'corrigeert' kom je er vanzelf eentje tegen.

147klaassie
Newbie
Newbie

do feb 24, 2011 14:50

Breaktestje gekregen...
Heb helaas in mijn eigen kennissenkring ook van dat soort aso's!!! :(
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Moet ik ff kwijt!

do feb 24, 2011 15:31

Ik heb schijt aan dikke SUVs met bull bars die me aan de kant willen drukken. Als ik ergens rijd en ik word door zo'n hufter(es) gebumperkleefd kan ie gewoon een braketest krijgen, of ik nou in een blikje rijd of niet. De laatste die het probeerde is volgens mij nog steeds bezig om haar telefoon onder haar rempedaal vandaan te peuteren. X5 vol in de ABS, moet je maar niet gaan zitten bellen terwijl je 2 meter achter me gaat hangen met 100 km/h
In het kader van leren van andermans fouten een verhaal wat ik ooit uit de eerste hand heb gehoord. Het ging om iemand die in Frankrijk op de linkerbaan reed. Hij reed 170, maar toch kreeg hij een bumperklever op een meter of twee afstand achter zich. Hij deed nog niet eens een braketest, hij liet alleen heel even de remlichten opgloeien. Het gevolg was dat de bumperklevert op z'n remmen stampte, in een wilde slip terecht kwam en zo de vangrail in knalde. Net goed, eigen schuld? Dat is misschien wel de eerste gedachte, maar stel dat hij het niet had overleefd of stel dat hij in z'n slip anderen had meegenomen... het had zomaar kunnen gebeuren. Je moet er toch niet aan denken dat je dat op je geweten hebt.

Mijn tactiek bij een bumperklever is anders. Ik laat voorzichtig (niet abrupt) het gas wat los tot ik ca. 10 km/u langzamer rijd en trap dan het gas vol in tot ik weer op de oorspronkelijke snelheid zit. Dat doe ik inmiddels al jaren zo. Het is nog maar één keer voorgekomen dat de bumperklevert weer net zo makkelijk aansloot en ik heb tot nu toe nog nooit een agressieve reactie erop gehad.

Overigens @ikke dat een bumperklever per definitie altijd achter een linksplakker zit is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Los van de al genoemde enkelbaanswegen waar het inderdaad ook voorkomt, gebeurt het ook vaak genoeg terwijl je zelf bijv. een colonne vrachtwagens aan het inhalen bent of wanneer de weg gewoon helemaal vol zit.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

paulsteeman
Guru
Guru

do feb 24, 2011 19:09

Ik rij al wat jaartje tussen half zes en zes in de ochtend over de A9 en de A1. Met name op de driebaans stukken zie je ze op de meest wildvreemde plekken rijden terwijl de weg leeg is, behalve rechts uiteraard.

Vanaf Diemen kom ik van de 9 op de 1 en op en na de Muiderbrug gooi ik mijn moraal vaak maar overboord en ga alles tot de A6 maar gewoon rechts voorbij: dat is het veiligst voor iedereen ben ik inmiddels achter omdat iedereen daar gewoon op de tweede en derde baan blijft hangen.

Ik wordt er niet meer warm of koud van.

(maar bumperklevers zijn bij mij gewoon de l*l, die straf ikzelf gewoon af, soms met beleid en de hardnekkigen met bruut geweld)

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Bog75
Full Member
Full Member

do feb 24, 2011 19:51

Ik begrijp de frustaties, maar..........

Echter niet om het een of ander, brake testje is verwijtbaar. Kwam ik ook laatst achter toen ik met mijn 159 bijna door een Cliootje heen reed (bij een of andere malloot waarop ik niet bumperkleefde) .

Lijkt me dus niet zo verstandig om ff op je rem te gaan staan omdat je eigen rechter wil spelen. Ik ga zelf ook altijd voor het gas los. En poog overigens ook vaak gewoon zsm rechts te rijden.
Bert en Juul

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Moet ik ff kwijt!

do feb 24, 2011 20:10

Mijn tactiek bij een bumperklever is anders. Ik laat voorzichtig (niet abrupt) het gas wat los tot ik ca. 10 km/u langzamer rijd en trap dan het gas vol in tot ik weer op de oorspronkelijke snelheid zit. Dat doe ik inmiddels al jaren zo. Het is nog maar één keer voorgekomen dat de bumperklevert weer net zo makkelijk aansloot en ik heb tot nu toe nog nooit een agressieve reactie erop gehad.
.
En dat is volgens mij ook de beste oplossing, doe ik ook al jaren en werkt perfect. De echte klevers die vrolijk weer op de bumper gaan zitten laat ik als de kans zich voordoet wel schrikken als er ook echt geremd word voor mij.
In ieder geval nooit een rem test provoceren.

En voor de rechts inhalers? Ik maak dat regelmatig mee 's morgens in een rijdende file van 80 tot 100 km/h. Dat gaat meestal gewoon goed, iedereen houdt gewoon ruim afstand en laat de mensen op de rechter baan lekker ritsen als het nodig is. Tot het moment dat er 1 bezig gaat met toch nog net die ene auto even rechts inhalen. Dat steekt de rest aan en er volgen meer. Resultaat, de linker baan gaat gaatjes dicht rijden om er niemand meer tussen te laten. Dus onnodig remmen en paniek situaties waar niemand beter van wordt enkel een hoop meer risico's in de ochtend spits.
De bumper klevers die ik in zo'n ochtendspits meemaak kunnen er op rekenen dat ik juist nog menslievender ga rijden en nog meer afstand neem van mijn voorganger zodat er nog meer mensen van de rechter baan tussen kunnen.
Transaxle loos!

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

do feb 24, 2011 21:34

Vandaag ook een mafketel tegengekomen. Ik rijd achter een audi aan op de A15, gangetje iets boven 120. Kom er een frodje fietstas vlak voor die audi in 1 klap naar links met 80. Audi seinen en zodra de frod naar rechts gaat wil de audi in gaan halen. Zodra de audi ernaast zit smijt die kerel in z'n fiesta em nog ff een stukje naar links om die man in de audi te laten schrikken. Dat soort mensen zijn écht levensgevaarlijk! (mogen ze van mij ook per direct van de weg halen)

Braketest nog nooit gedaan, zal ik ook nooit doen. Bij bumperklevers, waar ik overigens verbazingwekkend weinig last van heb, blijf ik rustig doorrijden tot zich een mogelijkheid aandoet om naar rechts te gaan. Als het zo'n figuur is die meteen begint te seinen o.i.d. (1 keer voorgekomen) dan ga ik een versnelling terug, stamp het gas op de bodem en ga wederom bij de eerste mogelijkheid naar rechts. Als ze dan voorbij komen zitten ze altijd een beetje beteuterd te kijken :lol: .(kan ik dan wel weer om lachen) Wellicht dat mijn trekhaak ook nog wel beschermend werkt tegen bumperklevers, dat idee heb ik namelijk wel.

Rechts inhalen doe ik ook vrijwel nooit, je weet nooit wat degene doet. (het zal je verbazen hoe weinig mensen kijken voordat ze naar rechts gaan)
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 24, 2011 23:42

Braketest nog nooit gedaan, zal ik ook nooit doen.
Ik 1 keer nooit weer: man in een oude 7 serie, ik alleen de lampjes laten lichten, weinig remactie.
Hij enorm pissig, inhalen, midden tussen de banen gaan rijden, remmen etc. Echt super aggresief :?
Toen de kans er was hem te passeren maar met "verhoogde snelheid" de afstand tussen ons wat vergroot.

Dus dat kan ook :?

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 24, 2011 23:42

Leuk jongens die braketestjes ... maar als je zelf in de kreukels ligt, had je gewild dat je liever wat meer geduld had :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 24, 2011 23:48

Als er bij mij gekleefd wordt heb je iemand met echte haast.. :oops: Maar ze zijn er wel eens helaas. lekker gas loslaten en even een paar minuten langs een vrachtauto blijven rijden helpt dan meestal wel om ze even wat af te laten koelen. :wink: En met mijn bmw diesel steeds vol gas geven en dan weer af laten zakken is ook wel leuk, ten eerste kunnen ze hem in de meeste gevallen niet bjhouden en ten tweede gaat hij kapot van de stank en zwarte pluimen. :lol:

Vriend van mij had er vorig jaar een idioot in een Audi A5. Die kwam volgas op hem inrijden op de snelweg terwijl hij zelf toch met 150 ook niet echt langzaam reed. Maar rechts zaten allemaal vrachtwagems en ander verkeer dus naar rechts gaan om vervolgens vol in de ankers te moeten was niet echt een optie voor mijn maat. :? De audibestuurder vond dat hij maar op moest schioeten en begon alvast te knipperen. :roll: Mijn vriend begon zich aardig te ergeren aan dat Audilogo op 2 meter achter zijn auto en ging maar eens langzamer rijden. de bestuurder van de Audi werd nu helemaal woest, knipperen/ slalommen/gebaren... :roll: Na enkele minuten kwam er een afslag en het leek erop dat de Audi er af ging, maar hij gebruikte de uitvoegstrook om rechts een vrachtwagen in te halen en zo voor mijn maat terecht te komen en even vol op de rem te gaan staan. :shock: Een botsing werd ternauwernood voorkomen doordat mijn vriend een bovengemiddelde stuurman is, gelukkig. Maar het mooiste van dit verhaal is dat op het moment dat de audi bestuurder rechts over de uitvoegstrook die vrachtwagen inhaalde hij ook een undercoveragent inhaalde. :lol: Die zag dus de remactie en toen mocht meneer eventjes volgen samen met mijn vriend. Op de afrit durfde de Audi bestuurder niet uit de auto te komen want mijn vriend stond er al naast om hem eventjes over de bol te aaien :twisted: , hij was namelijk aardig kwaad. :roll: Mijn vriend kreeg een waarschuwing dat hij zich niet moest laten opnaaien en de eer aan zichzelf moest houden maar de Audi bestuurder kon gaan bellen voor iemand met een rijbewijs want dat van hem ging naar de officier van justitie. :lol: Artikel 5. Levensgevaarlijke actie was het, die agent was ook echt bloedlink op hem. En als je die man zag zou je echt niet verwachten dat hij zoiets zou doen, echt een net mannetje was het. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 24, 2011 23:52

Nette mannetjes zijn het ergste he ... die komen thui sniet aan hun trekken :roll:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Het Forum Café”