Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Verschillen bertoné types

do mei 26, 2011 16:27

In Engeland zit het stuur ook wel eens rechts :idea: deze heeft de gaten links..
Scherp Diele, kan dus ook foutje zijn bij import in UK vroegah. Of is de Bert origineel nieuw geleverd in the UK?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

MIGI
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: di jul 26, 2005 22:28
Locatie: adegem

RE: Verschillen bertoné types

do mei 26, 2011 19:02

Neen de wagen komt van een Franse eigenaar die een tijd gewoond heeft in Engeland en hem daarom verscheept heeft. Daarom dat het stuur juist zit.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Verschillen bertoné types

vr mei 27, 2011 08:36

Neen de wagen komt van een Franse eigenaar die een tijd gewoond heeft in Engeland en hem daarom verscheept heeft. Daarom dat het stuur juist zit.
Dus kan idd een foutje zijn van Engelse RDW.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Verschillen bertoné types

vr mei 27, 2011 09:57

Martin,

wat voor foutje zou dat moeten zijn dan?

Ik gok op een gevalletje omkatten... niet dat overheidsinstanties altijd foutloos werken maar in de meeste gevallen is voor een ambtenaar "een nummer" niet meer dan gewoon "een nummer"... en veranderen die op eigen houtje daar niks aan.

Het kan best zijn dat de vorige eigenaar volkomen in de veronderstelling verkeerde dat hij een 1750 in bezit had en niet beter wist maar zelf al eerder bij de neus genomen was.

Bij Giulia's staat er in het regengootje van de achterklep (dus in de body) het homologatienummer ingeslagen. Kan zijn dat dat nu verscholen gaat onder een dikke laag lak maar als dat nummer daar bij een Bertone ook staat, zou het te vinden moeten zijn. Dan is het slechts een kwestie van vergelijken met een "echte" 1750" om daar uitsluitsel over te krijgen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Verschillen bertoné types

vr mei 27, 2011 11:16

Ik begrijp heel goed dat het leuk is om uit te vinden wat je in handen hebt. Maar... maakt dat nou zoveel uit? De carrosserie is toch identiek voor een 1750 of een 1300 (heb het even niet over de verschillende onderdelen die daar aaangehangen worden), los van het nummer dan? En de helft van de Nederlandse Giulia's rijdt (helaas naar mijn smaak) ook met een groter blok rond... Of mis ik hier een punt? :?

Koen

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Verschillen bertoné types

vr mei 27, 2011 11:57

Martin,

wat voor foutje zou dat moeten zijn dan?

Ik gok op een gevalletje omkatten....
Gevalletje omkatten is niet logisch. Omdat in dat geval de gegevens op het kenteken overeen moeten komen met hetgeen Alfa Romeo zegt.
Als je een '70er 1300 Junior omkat naar een '69er 1750 GTV, neem je het chassisnummer van de 1750 GTV en staat er 1750 GTV op je papieren, maar als je dan het chassisnummer opvraagt bij het Archivo, krijg je ook de gegevens van de '69er 1750 terug en niet zoals MIGI nu de gegevens van de '70er 1300 junior.
Wat volgens mij ook nog eens een brievenbus zou moeten zijn.
Ik begin steeds meer aan tikfout in chassisnummer te denken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Verschillen bertoné types

vr mei 27, 2011 15:42

Ik denk eerder dan aan twee chassisnummers.... waarvan er eentje op de niet-originele plaats staat... gebeurt wel vaker.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: Verschillen bertoné types

zo mei 29, 2011 21:47

Het einde van het weekend nadert, ik ben erg benieuwd...........
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

MIGI
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: di jul 26, 2005 22:28
Locatie: adegem

RE: Verschillen bertoné types

ma jun 13, 2011 11:06

Afbeelding


According to our documentation files, the chassis number AR 1350224 originally corresponds to an Alfa Romeo 1750 GT Veloce (105.44), manufactured on the 15th February 1968 and sold on the 22nd February 1968 in Wien, Austria.

The body colour is Alfa red, with black skai interiors.

De auto heeft chassisnr AR 135 i.p.v. AR125, de 3 is niet goed leesbaar dus ze hebben in UK blijkbaar 2 ipv 3 gezet op de papieren...
De motor is wel een 2000 en dus geen 1750.

mvg

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Verschillen bertoné types

di jun 14, 2011 09:11

Mysterie opgelost, vraag me alleen af welke problemen je gaat krijgen bij het invoeren in NL.
Ik vrees dat je de auto zal moeten invoeren zonder de papieren of anders in UK gewijzigd zien te krijgen. :?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Het Forum Café”