erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Van mn geloof gevallen?

zo jul 24, 2011 11:08

Hobbymatig zijn Alfa's fantastisch.
Voor dagelijks rijd ik BMW, en ik moet zeggen er ging een wereld voor me open.
Het kan 2,5 jaar in een auto rijden zonder ook maar 1 rammeltje te horen.
De koets is zo stijf, dat geloof je niet.
Heb een nwe 147 2.0 gehad en een 1,5 jaar oude 156 2.4 20v jtd.gehad maar beiden verarmden enorm naarmate er meer km's
op kwamen, vanaf 120dkm. voelden ze allebei al een beetje moe.(misschien komt dat omdat ik wist hoe ze (bijna)nieuw
aanvoelden.
De BMW voelt nog zo strak bij 120dkm dat het lijkt of hij 20dkm gelopen heeft.
Ook het sturen is fantastisch maar dat is bij een Alfa natuurlijk ook niet slecht.
Grootste dilemma als de BMW er ooit uitgaat wat moet ik dan kopen???
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Tjerry
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 24, 2011 11:47

Wat moet ik er van zeggen. Mijn BMW ervaring is niet meer dan een 528 uit 1984 waar ik af en toe in mocht rijden van mijn toenmalige baas.
Verder veel meegereden in een E30 M3. Dat is wel een BMW met ballen. Maar ook deze BMW rammelt door zijn straffe onderstel.

Verder vind ik BMW net als Mercedes en Audi een grijze muizen merk. Petjes in een 3 serie is een vooroordeel. In Alfa's zie ik ook petjes rijden. :!:

Mijn 156 van meer dan 3 ton rammelt zeker NIET. En zeker niet moe. Na 2 ton is er Intrax onder gekomen en was het onderstel compleet nieuw.

Met achterwielaandrijving heb ik niks omdat ik nooit anders dan snelle FWD Alfa's heb gehad.

Je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. Dat hoeft een forum niet te beslissen.

Veel rijplezier Sander.
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 24, 2011 12:59

Ik heb naast mijn Alfa's altijd een BMW gehad.

2002diverse ,E21 diverse,E30 diverse en E36 diverse.
Topauto's met achterwielaandrijving zoals dat bij een echte auto hoort.

Tegenwoordig een Z3 ofwel een roadster op e36 basis.

Wel eerst een Alfa spider overwogen maar knapte eigenlijk meteen af op FWD.
Een oude Spider wilde we niet voor dagelijks te veel werk aan.

Bmw effe een beurtje en daar gaan we weer een heel jaar.

Dit was de juiste oplossing!

gr Jan

Kosta
Guru
Guru

zo jul 24, 2011 20:33

Mijn 156 met 163.000 km voelt echt nog wel solide aan. De verhalen dat een BMW ´als nieuw´ aanvoelt na 200.000 km neem ik altijd met een korrel zout. Een kennis die bij een BMW dealer werkt heeft net zo goed horrorverhalen . Mag een BMW wat beter in elkaar zitten voor de prijs die je ervoor betaald ? Wat ik het grootste verschil tussen de twee merken vind is het feit dat ,elke keer als ik naar buiten kijk en de 156 zie staan ik een fijn gevoel krijg, hetzelfde als ik instap en de cockpit voor me zie en het gevoel als ik de motor start . Dat gevoel.....dat krijg ik bij geen enkele 'normale' BMW , nooit .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Hylke
Moderator
Moderator

zo jul 24, 2011 21:44

Om even op "van het geloof vallen" in te haken: dat heb ik zojuist ook gedaan.
Na de verkoop van de 156, brandde het geld in de zak, heb ik mijn zak naar Harderwijk gesleept en wat trof ik daar?

Een bootje:

Afbeelding

Sorry voor het kapen van je topic, collega :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18

perro
Full Member
Full Member

zo jul 24, 2011 21:47

Reed graag in mijn Bertone en ben heeeeeeeeeeeeeeel blij met mijn Supertje maar denk ook met heeeeeeel veel plezier terug aan mijn 2002 Touring, 320/6 (E21), 323i Baur (traga cabrio ook E21) en 528ia (E39).
Freude am fahren, niks mis mee.
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

Corrado
Guru
Guru

zo jul 24, 2011 21:56

Gefeliciteerd!

En eenkennigheid is geen goede eigenschap in mijn ogen... :wink:

Koen

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 24, 2011 23:05

Een echte autoliefhebber is een alfaliefhebber maar een echte alfaliefhebber hoeft geen autoliefhebber te zijn zie ik al wel... :?

Al dat gezever over welke auto beter is is toch helemaal niet interressant? Je rijdt gewoon waarin je wilt rijden en wat binnen het budget past. Met elke auto kun je pech hebben qua reparaties, onderhoud en prestaties en natuurlijk zijn er ook auto's die nooit kraken of kapot gaan. :?
En eenkennigheid is geen goede eigenschap in mijn ogen... :wink:
Helemaal mee eens dus. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Van mn geloof gevallen?

zo jul 24, 2011 23:27

Een echte autoliefhebber is een alfaliefhebber maar een echte alfaliefhebber hoeft geen autoliefhebber te zijn zie ik al wel... :?

Al dat gezever over welke auto beter is is toch helemaal niet interressant? Je rijdt gewoon waarin je wilt rijden en wat binnen het budget past. Met elke auto kun je pech hebben qua reparaties, onderhoud en prestaties en natuurlijk zijn er ook auto's die nooit kraken of kapot gaan. :?
Vind het wel meevallen als ik de reacties zo lees.

Ik zie mijzelf als autoliefhebber en dan nog vooral op het technisch vlak.
Ik koop een auto waarbij ik mij op dat moment het beste bij voel (of wat het verstandigste is).
Transaxle loos!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 24, 2011 23:37

Was ook wat algemener als alleen hier in het topic.. :oops:

Zo jammer dat mensen vaak zo kortzichtig zijn als het om hun favoriete merk gaat, alsof andere merken dan meteen helemaal niks meer zijn. :( Ik mag dan wel een Alfist zijn maar ik zal echt niet beweren dat het de beste auto's zijn en dat iedereen het fout heeft als ze zeggen dat ze roesten en vaak kapot gaan :oops: . Wel zal ik e.e.a. relativeren en zeggen dat ook andere merken problemen hebben. :wink: En dat ik evt. problemen voor lief neem omdat ik het gewoon mooie auto's vind. 8)

Zelf heb ik helemaal niks met Japanse auto's maar ik heb wel een hele stapel Japanese Performance bladen liggen, gewoon omdat ik het leuk en interressant vind om te zien wat anderen met hun auto's uitspoken. En meestal is het ook de techniek die mij het meeste aanspreekt. :wink:

Verder rijden al mijn vrienden andere merken en die respecteren ook gewoon mijn keuze net als ik die van hun. Samen genieten van een autohobby is immers veel leuker als constant tegen elkaar liggen mekkeren over hoeveel problemen het merk van de ander heeft. :?

Mijn dagelijkse auto is overigens een bmw E30. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 24, 2011 23:55

Vanmiddag gesignaleerd. Passagier had een petje verkeerdom op. Ze waren niet zo onder de indruk van de vooroorlogse transaxle waar ik mee bezig was.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 25, 2011 01:18

Oh je bedoelt die Oostblokse Morgan? Moa eerlijk gezegd niet... :wink: maar wel leuk je weer ff gesproken te hebben.

Om mijn duit even in het zakje te doen wat betreft de nieuwe wagen van BeamerBoy :wink: ...

Ik heb er gister zelf in mogen rijden en vandaag mee mogen rijden en ik moet zeggen dat het als daily gewoon een heerlijke auto is, beter dan ik had verwacht. Het voelt in alle opzichten aan als een heerlijke, degelijke auto met een lekkere motor en gewoon met ruimte om nog is wat mee te spelen (bijvoorbeeld als je een ... op je werk heb gehad, dat je lekker ff kan hoeken met 't ding). Ik zou deze auto boven alles kiezen wat ik de laatste tijd qua nieuwe auto's heb gereden (en voor mijn werk mag ik veel soorten nieuwe auto's rijden).
Wat mij trouwens opviel is dat het interieur enzo voor deze km-stand er erg goed nog uit ziet en erg goed in elkaar is gezet met goede materialen. (Ik ben zo iemand die als ie ergens instapt gelijk alles moet aanraken en gelijk aan het ruiken is enzo en das nog geeneens mijn vreemdste afwijking).

Overigens denk ik niet dat we Sander kwijt gaan raken hier hoor. Het is een prima bak, maar ik miste vooral de dramatiek die een Alfa heeft. Ik merk het al nu ik de 33 als daily heb; het wordt gewoon een feestje als je dan je andere "zondagse" wagen instapt en ik denk dat Sander dat ook wel heeft.

Nou weer ff genoeg veren in reten van de Duitsers geramd... zodra ik weer in een kuil flikker op het strand van die gasten of weer is wordt afgesneden door een te dikke bak met duits kenteken, zal mijn mening waarschijnlijk wel weer bijdraaien :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Morsche
Full Member
Full Member

ma jul 25, 2011 02:00

Vanmiddag gesignaleerd. Passagier had een petje verkeerdom op...
:roll:
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 25, 2011 07:10

Was ook wat algemener als alleen hier in het topic.. :oops:

Zo jammer dat mensen vaak zo kortzichtig zijn als het om hun favoriete merk gaat, alsof andere merken dan meteen helemaal niks meer zijn. :( Ik mag dan wel een Alfist zijn maar ik zal echt niet beweren dat het de beste auto's zijn en dat iedereen het fout heeft als ze zeggen dat ze roesten en vaak kapot gaan :oops: . Wel zal ik e.e.a. relativeren en zeggen dat ook andere merken problemen hebben. :wink: En dat ik evt. problemen voor lief neem omdat ik het gewoon mooie auto's vind. 8)

Verder rijden al mijn vrienden andere merken en die respecteren ook gewoon mijn keuze net als ik die van hun. Samen genieten van een autohobby is immers veel leuker als constant tegen elkaar liggen mekkeren over hoeveel problemen het merk van de ander heeft. :?
Niets aan toe te voegen. :thumbs:
Transaxle loos!

Hylke
Moderator
Moderator

ma jul 25, 2011 08:20

Vanmiddag gesignaleerd. Passagier had een petje verkeerdom op...
:roll:
Als je tussen de regels leest, weet je wat hij bedoelt.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Het Forum Café”