De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topi

vr nov 18, 2011 08:11

Heehee..gewoon netjes blijven..of wilde je er eentje in de uitlaat proppen..trouwens. Dit is even te snel erna..even wachten en ze vergeten wie het mogelijk kan zijn geweest..
Als je je zo gedraagt in het verkeer, zal ik niet de enige kandidaad zijn voor ''a potato in the pipe!''. ;-)
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

vr nov 18, 2011 08:43

Iedere dag aanschuiven op de weg in het overbevolkte westen lijkt mij ook geen pretje. Dan is het hier in het noorden toch een stuk relaxter gelukkig. :lol:

Dinky Boy
Miniaturista

vr nov 18, 2011 09:30

Goh, dat busje stond gisteravond weer daar geparkeerd, kennelijk woont de bestuurster daar. Even een kleine greep in een mud grote aardappelen. 1+1........ ;-)
Wat wordt er met dat busje vervoerd? Schoolkinderen? Invaliden of bejaarden? Die tref je mogelijk dus ook als dat busje niet start of stilvalt. Leuk... [-(

Als je het dan toch persoonlijk wilt maken zou ik een printje maken met voorrangsregels en dat onder de ruitenwisser schuiven. Áls ik wat zou doen, maar dat doe ik niet. Geen zin in confrontaties met mensen die het toch niet willen snappen. Misschien een klacht indienen bij Connexxion.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 18, 2011 09:41

Ik woon in Amsterdam en rij, als ik weg moet, 's ochtends de stad uit en 's avonds de stad in. Ik heb helemaal nergens last van! Het is aan de andere kant van de weg altijd wel verdacht druk. ;-)
Als we het dan over ergenis vermijden hebben: is idd iets duurder om in Amsterdam te wonen. Maar ik verspil geen tijd, brandstof en ergernis aan files. Is mij een boel waard!

Vanochtend A7 noordwaards. Op het 130 stuk. Voegt zonder richting aan te geven een auto in bij een oprit die meteen naar de linker baan doorschuift om in te halen. Met 100. Pal voor m'n neus. (in de mist) kon een klein knippertje met de lampen niet onderdrukken. Standaard reactie andere bestuurder: voor je uit kijken en geen oogcontact maken als ik er uiteindelijk langs kan. Nou vraag ik je....

Ik ben het wel eens met heer Clarkson: mensen met lelijke en/of saaie auto's moeten hun rijbewijs kwijtraken. Als je een lelijke auto hebt, ben je niet geïnteresseerd in autos. Als je niet geïnteresseerd bent in auto's, ben je niet geïnteresseerd in autorijden. Als je ongeïnteresseerd bent in autorijden, kan je niet autorijden.
Loud pipes save lives.
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 18, 2011 09:42

Goh, dat busje stond gisteravond weer daar geparkeerd, kennelijk woont de bestuurster daar. Even een kleine greep in een mud grote aardappelen. 1+1........ ;-)
Wat wordt er met dat busje vervoerd? Schoolkinderen? Invaliden of bejaarden? Die tref je mogelijk dus ook als dat busje niet start of stilvalt. Leuk... [-(

Als je het dan toch persoonlijk wilt maken zou ik een printje maken met voorrangsregels en dat onder de ruitenwisser schuiven. Áls ik wat zou doen, maar dat doe ik niet. Geen zin in confrontaties met mensen die het toch niet willen snappen. Misschien een klacht indienen bij Connexxion.
Het busje vervoerd gemeente ambtenaren. Roept u maar.
Loud pipes save lives.

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr nov 18, 2011 09:47

Actie reactie oorzaak gevolg...moet opeens denken aan een programma over paralelle werelden...iedere keuze creeert een wereld met een mogelijke uitkomst...

Als je een klacht indient kan ze haar baan wel s kwijt raken zo ook met de aardappel en dan kan je aan nog meer uitkomsten denken...
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr nov 18, 2011 09:55

Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Corrado
Guru
Guru

vr nov 18, 2011 10:08

Om maar eens een belegen kreet van stal te halen: Laat je niet gek maken, maatjeh! :wink:

Dinky Boy
Miniaturista

vr nov 18, 2011 10:29

Het busje vervoerd gemeente ambtenaren. Roept u maar.
Euh... Alle gemeenteambtenaren met de eigen auto naar het werk?

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

vr nov 18, 2011 10:55

MDP
Guru
Guru

Re: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

vr nov 18, 2011 11:30

Ik ben absoluut niet heilig en weet dat ik zelf ook niet de rustigste rijder ben, maar ik probeer altijd wel te voorkomen dat anderen last van me hebben. Maar af en toe gebeuren er dingen waar ik echt pis-link van wordt. Je hart luchten helpt, dus ik zal de praatgroep starten.

Vorige week rij ik in Amsterdam de Piet Hein tunnel in. Vanaf het stoplicht, samen met 1 andere auto (witte Renault station). Het is hier 2 baans en de weg is behalve ons tweeen volledig leeg. De andere auto blijft op de linker baan rijden, met 50 waar 70 mag. Ik blijf er bijna een halve minuut achter zitten. Kan niet zijn dat hij me niet in de gaten heeft. Lampen aan en een grommende Nord. Dan maar even groot licht. Effect. Tergend langzaam, zonder richting aangeven naar rechts. Op het moment dat ik er naast rij, en constateer dat de bestuurder met een telefoon aan z'n oor zit, stuurt hij doodleuk even met een ruk op me in om op het laaste moment weer terug te gaan naar z'n eigen vaargeul. Nou vraag ik je...

Vanochtend in de stad. Enige op de weg. Op een doorgaande weg komt een Connexion taxi busje uit een schuin op de weg gelegen parkeervak. De schaufeuze ziet mij heeeeel duidelijk aankomen maar blijft heel langzaam oprijden. Ik dan in godsnaam maar uitwijken naar de linker weg helft om een botsing te voorkomen. Busje geeft nog een dot gas en rijd me bijna aan. Hoop armgebaren en getuuter. Ik stop en stap uit. Op mijn vraag of de voorrangs-regels niet helemaal duidelijk zijn krijg ik als antwoord": "Je ken ook effe stoppen. dat is menselijk, eikel." Nou vraag ik je....
Ik trek me geen bult meer aan van deze verkeersirritaties. Doe lekker mijn ding en houd bovenal evenveel rekening met andere als andere met mij. En dat werkt een stuk prettiger. ;) Nee, alle gekkigheid op een stokje, van mij zelf kan ik nog steeds zeggen dat mijn gedrag als 'hoffelijk' bestempeld kan worden. Ik geef ruimte met ritsen, ik hang niet op bumpers, blijf niet links rijden als ik de 146 'warmrijd'. Daar tegenover staat dat ik niet lang achter notoire linksrijders blijf hangen. Met een sierlijk zwiep rechts er voorbij. Heerlijk!! Nu moet ik zeggen dat ik laatst een leuk akkefietje had en ik deze man tegenkwam bij het tankstation. Toen ik hem confronteerde met zijn rijdgedrag (pas afsnijden, breaktest en middelvinger) was hij stukken minder stoer. Buiten wat gehakkel en gestotter wist deze niks uit te brengen. Tsja.

Ik heb de verkeersagressie geaccepteerd. Ik alleen kan dat toch niet veranderen en als ik wil heb ik iedere rit het aan de stok met een verkeers-aso. Maar wat is de meerwaarde?

Corrado
Guru
Guru

vr nov 18, 2011 11:45

Ik volg m'n eigen lijn, vloek soms flink hardop in de auto maar gedraag me, heb geduld en ben niet rancuneus. Agressief en opgefokt gedrag van anderen, daar laat ik me niet door beïnvloeden, sta er boven, en dat bevalt me erg goed. Scheelt erg veel onrust. Je wint er namelijk helemaal niets mee.

Koen

MDP
Guru
Guru

vr nov 18, 2011 11:50

Ik vraag me wel af: Waarom?? Alsof je de wereld voor je wint als je 3 seconde eerder optrekt bij een rotonde...Ergste is, dat zelfde gedrag krijg je bij de volgende rotonde weer voor gerserveerd. Dus een hoop mensen zijn geïrriteerd en geen meter opgeschoten. Ik begrijp het niet helemaal.

Dinky Boy
Miniaturista

vr nov 18, 2011 12:46

Ik volg m'n eigen lijn, vloek soms flink hardop in de auto maar gedraag me, heb geduld en ben niet rancuneus. Agressief en opgefokt gedrag van anderen, daar laat ik me niet door beïnvloeden, sta er boven, en dat bevalt me erg goed. Scheelt erg veel onrust. Je wint er namelijk helemaal niets mee.

Koen
Hier precies zo.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 18, 2011 22:23

Rij 70.000 kilometer per jaar en verbaas me elke dag wel een kee.
Ik denk dat ik me hooguit 1 x per jaar opvreet.

Ik verbaas me hooguit over andere mensen...en als ik zelf eens wat geks doe, zwaai ik gewoon een keer vriendelijk...altijd goed!
Maar rond de gemiddelde grote stad zie je de kwaliteit van rijden bij de bestuurders bijna kwadratisch verslechteren!
Rij ook wel eens in België en daar kan je in hartje Brussel je ook oprecht verbazen over rijstijlen. Maar ook daar hebben nagenoeg alle auto's wel een vage deuk in deur, spatbord of bumper.

Oorzaak-gevolg...

Geniet maar: over 120 jaar is de benzine op!!!!

Terug naar “Het Forum Café”