Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Waarom dan?

ma sep 19, 2005 20:59

Ik kan me hier helemaal in vinden...erger me soms dood aan de verkooptopics en vooral aan de Alfa-spoilertopics.. (zal binnenkort es een fotootje plaatsen van mijn 155, ben benieuwd naar de reacties, ben niet bang om gelyncht te worden :wink: )

Gezeik over andere merken neem ik meestal met een korreltje zout, iedereen loopt wel te zeuren over een opel, veewee of wat ever...Maar of dat in het echte leven net zo gaat als de buurman een nieuwe auto heeft gekocht? :wink:

164 Q4

Re: Waarom dan?

ma sep 19, 2005 21:15

Vaak worden de andere merken door het slijk gehaald en mag er aan een Alfa niets veranderd worden want dat zou verkeerd zijn en alleen de Alfa is heilig.
Heb ik helemaal geen last van. Ik stap je voor hetzelfde gemak ik een Opel Manta en ik vind ze nog wel grappig ook (mede dankzij de 'status' die ze hebben :wink: ). Verder vind ik dat Alfa ook hier en daar met hun techniek vaak genoeg de plank hebben misgeslagen. Zo dacht ik er vroeger niet over hoor maar nu ik heel oud ben en me in wat andere merken verdiept heb is me opgevallen dat ook sommige andere merken nog helemaal niet ze gek zijn, ondanks dat je het er niet van verwacht.

De landwind valt er trouwens niet onder ondanks dat die soms ook verrassend voor de dag komen kan :wink: .

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 19, 2005 22:33

Tja, sommige forummers zijn echt merkblind!! :shock: Daar kijk je dan toch gewoon doorheen. :wink: Ik ben een enorme Alfist, maar er zijn ook leuke andere auto's, zelfs uit Duidsland en Japan. :o [-(

Ik zal dus nooit een NSU Prinz 1200TT, Audi Quattro, BMW 3.0 CSL, Datsun 240 Z, Toyota 2000 GT, etc., etc. afzijken! :!: O:) :whistle:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 19, 2005 22:56

Goeie vraag Cees, want wat is nou dat gevoel bij je Alfa?Waar komt nou die kriebel in je buik vandaan als je de parking van een evenement als Auto/Moto/Italia opdraait?
Voor mij is het vnl met het motorgeluid begonnen, die carburateursnurk van een Nord, en de sportieve uitstraling (denk ik)...
Toen ik nog brommerde (Zundapp was vnl mijn merk, hoewel ik ook oa Honda enYam heb gehad) had ik niet veel oog voor de Alfa's, terwijl er in mijn woonplaats een dealer was.
Nee, ik had vroegah plaatjes in mijn agenda van de Manta 400 en Celica en Scirocco's (nog steeds erg mooie auto's die scirocco's)
Bmw kon me niet bekoren terwijl ik me er nu niet voor zou schamen om met bv een E34 M5 rond te knallen (eindelijk een auto om mee te gaan driften...)Vindt t nog een mooi model ook :oops:
Toen dan toch dat roze papiertje in zicht kwam was ik intussen wel al besmet geraakt door het bekende virus...
Na m'n 83er giulietta is Alfa niet meer uit t hart geweest...
Zou je merkvoorkeur ook mede bepaald kunnen worden door het slag mensen wat er doorgaans mee rijdt?Denk t wel;
Kan met velen hier op het forum wel door één deur denk ik als ik de instelling van hun een beetje ken...
Met een hoop bmw/mercedes rijders waarschijnlijk niet...Mentaliteitskwestie??
Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat ik (of wij als Alfisten) het altijd bij het rechte eind hebben uiteraard, gelukkig niet!!
Goeie topic, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Het Forum Café”