Dat ding had een gasbom achterin liggen die we weer eens wilden vullen.
Dus tanken: verlengnippel erop en de servizio meneer laat de pomp lopen.
Omdat ik het wat lang vond duren werp ik een blik op de pomp en zie dat er al teveel liters de tank in zijn gegaan (max 80% vulling was zeker al overschreden!)
Net op dat moment hoor ik "kloenk" dus ik roep tegen die vent dattie als de @#$@#$ die pomp uit zet.

....geen boem???......nee geen boem.

Snel rijden dus om de druk van die tank te halen. Geen fijn idee met 30 graden en een brandende zon op de kofferbak.

Dagje onderweg geweest en we denken dat het met een sisser af is gelopen. Hele tank leeggereden (dachten we....want geen idee hoeveel er nou echt in de tank was gegaan) dus net voor de camping even tanken.
NIET dus. Blijkbaar was er door de overdruk een beveiliging in het ventiel gaan werken.
Italiaans tafereel: servizio meneer balen dat hij die sjieke klassieke italiaanse bolide niet kan voorzien van de benodigde brandstof. Beetje kijken....prikken in het ventiel....nog wat italianen erbij...druk overleg...herhaling van zetten etc.
Uiteindelijk roept 1 der toeschouwers dat hij ons wel naar een lpg boek kan escorteren. Zo gezegd zo gedaan. 2 LPG boeren later krijgen we melding: de dag is om kom morgen maar terug. Onze escort had ons inmiddels succes gewenst en verlaten, niet wetende dat we totaal geen idee meer hadden waar we waren (kruipdoorsluipdoor routes). Gelukkig bestaat de tomtom en had ik de camping in de favorieten opgeslagen.
Dag later: toch nog eens proberen te tanken: alles werkte weer naar behoren. Klaarblijkelijk werkt de overdrukbeveiliging niet alleen bij overdruk....maar ook nog wat langer als de volle zon etc erop staat.
Met die berlina heb ik ooit langs de kant gestaan nadat ik de ontsteking had omgebouwd naar pertronix en deze na 200km al de geest gaf.
Veder heb ik nooit echt problemen gehad. Misschien helpt het dat ik altijd meer gesleuteld dan gereden heb.