red66
Junior Member
Junior Member

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 22, 2016 15:04

Gelast is niet nodig. clicktegels gewoon verlijmen met speciaallijm op me betonvloer. Is altijd weer te verwijderen en je kuntnin noodgevallen ook nog een losse tegel vervangen. Water? Geen probleem. Gewoon afspuiten schrobben en dweilen. Beetje lekwater van de auto is dus zeker geen probleem.
Dat is goed om te horen, zal er over een paar jaar nog eens aan denken als ik toch tegels wil.

Enige nadeel wat ik kan bedenken bij een gevlinderde vloer pas later coaten: Hoeveel tijd zit daar tussen, en gebruik je de garage in de tussentijd al?
Als er drupjes motorolie o.i.d. lekken dan zal de coating daar slecht hechten. Lekkage van hydraulische olie op een betonvloer is nog erger. Dat vreet in en als het niet meteen wordt opgeruimd veroorzaakt dat zelfs gaatjes in het beton. (Niet meteen maar wel na een half jaar of zo.) Als je toch al het plan hebt om de vloer te coaten zou ik het meteen doen.
Ik had er denk 6-8 maanden tussen zitten. Echter wel voor het aanbrengen van de 2K epoxy eerst etsen met een speciaal middeltje, maakt de vloer schoon en een tikkie ruw voor een betere hegting. Mijn leverancier heeft dat ook aan een mechanisatie bedrijf geleverd om een oude "olie" vloer op te knappen. Zonder etsen is een epoxy niet aan te raden tenzij superschoon en nieuwe vloer.
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 25, 2016 11:00

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2 component epoxy vloer. Wilde eerst pvc tegels welke gelast worden, maar vond het ff te duur.
Ook naar de losse kunstof tegels gekeken, maar was bang dat er vocht onder kon blijven liggen (als ik de auto nat binnen zet bv) wat er niet meer onder uit kan.
Als ik ooit wat anders erop doe zal dat denk toch de gelaste PVC zijn.
zie bv:https://www.google.nl/search?q=trailer+ ... upzTpjM%3A

voordeel is dat alles wat je laat vallen geen schade aan je beron maakt en je gereedschap blijft mooier als je veel over de beton gaat kruipen met je tools...
succes met de bouw :wink:
Gelast is niet nodig. clicktegels gewoon verlijmen met speciaallijm op me betonvloer. Is altijd weer te verwijderen en je kuntnin noodgevallen ook nog een losse tegel vervangen. Water? Geen probleem. Gewoon afspuiten schrobben en dweilen. Beetje lekwater van de auto is dus zeker geen probleem.
Volgens mij maakt PVC (tegel)lijm de naden/hechting niet vloeistofdicht, de lijm zelf is wel waterbestendig, maar dat betekend alleen dat deze niet oplost met water.

Als de PVC tegels heel strak liggen en met flink veel lijm vastgemaakt zullen ze het meeste wel tegenhouden, maar ik zou er niet op durven rekenen. Zeker niet als er zaken als remolie, hydrologische olie, stuurbekrachtigingsolie, oid tussen de tegels kunnen komen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 25, 2016 12:50

Dit is de ultieme garagevloer!

Tegels die na het lijmen aan elkaar worden gevukcaniseerd.

Zie je veel in professionele bedrijven.

En absoluut vloeistofdicht.

Afbeelding

Dat komt er dus bij mij in de volgende keer.

http://www.vekavloeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 25, 2016 17:43

dat ziet er zeker mooi uit. Ik durf echter bijna de offerte niet op te vragen.....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 25, 2016 17:59

Ik denk iets van €80 de vierkante meter.

Ciao

red66
Junior Member
Junior Member

do mei 26, 2016 16:52

Dit is de ultieme garagevloer!

Tegels die na het lijmen aan elkaar worden gevukcaniseerd.

Zie je veel in professionele bedrijven.

En absoluut vloeistofdicht.
Dit zijn de gelaste PCV vloeren die ik bedoel :wink:

uit mijn hoofd offerte die ik had 40 a 50 euro/m
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Terug naar “Het Forum Café”