In de tijd dat ik als (leerling-)monteur bij een Fiat/Alfa Romeo/Lancia-dealer werkte wel wat grappige dingen meegemaakt, en natuurlijk ook zélf stomme dingen gedaan;
-ik was eens erg gestresst, zat die dag niet lekker in mijn vel. Een storing waar ik aan werkte kreeg ik niet goed opgelost, terwijl ik dacht dat ik het gemaakt had; nou, testkast er maar weer bijpakken.. dat was de eerste generatie Examiner, die stonden nog op zo'n verrijdbare stellage... in nijd iets te hard door de werkplaats gelopen met dat geval voor me, haakt er een zwenkwieltje achter een klemmetje of beugeltje wat op de grond lag... en toen lag ik dus met testkast en al op de grond; gelukkig niets kapot, alleen een flinke deuk in mijn ego...
-Toen ik net in de garage werkte werd de Fiat Stilo geintroduceerd, en om de verkoop van dat model te stimuleren organiseerde Fiat Nederland de zgn. ''Pit-Stop''actie.. mensen konden dan proefrijden met de Stilo, en in de tussentijd werd hun eigen auto door een monteur technisch nagekeken, uit service, maar ook ter indicatie voor de verkoper om een goede inruilprijs te bedenken... ik moest een Corrado VR6 nakijken waarbij ik zag dat het koelvloeistoftankje leeg was; ik draai dus volledig onervaren maar ook volstrekt onnadenkend de drukdop van het tankje om bij te vullen... en toen hadden we een fontein...
-Geen blunder van mij, maar van een collega bij dezelfde garage; collega vervangt distr.riem bij een Lancia Delta, volgens mij een oude 1600cc 8v... de multiriempully zat daarbij dmv een moer op een uitstekend gedeelte van de krukas waar schroefdraad op getapt zit... collega wilde zeker weten dat de moer niet los zou trillen, dus zet nog even kort de slagmoersleutel op de moer... en toen zei de krukas ''knak'', uiteinde brak af... dan maar een nieuwe krukas
-en nog véél méér....