Monaco qualificatie straks = meer dan de halve race-uitslag ...
Intussen maakt Vandoorne zich zo goed als niet te negeren na 3x winst op rij in Gp2 .
Grosjean deed mijn inziens geen braketest (break heb ik onder de middag )
Einde van de tunnel zie je het soms nog wel gebeuren, maar dat zat er met de hogere topsnelheid van Grosjean niet in. Andere mogelijkheid is iemand onder druk zetten en de fout in dwingen. Daar was Max volgens mij aardig mee op weg.Max zou dan ook meer druk kunnen zetten met meer op z'n exit te speculeren, maar op MC is er normaal geen inhaalmogelijkheid behalve met dubbelen, als de andere met z'n banden in de knoei zit of met 'n technisch tegenwerken of zoals Max deed meeglijden met Vettel maar daar was Grosjean al alert op gemaakt .
Dat vraag ik me ook af. Allan McNish zei op de BBC ook direct dat Grosjean eerder remde dan normaal, nog voordat Max daarmee kwam.Waarom pakken ze niet de data van Grosjean erbij?
Is dat inderdaad zo? Ben je in de F1 automatisch schuldig als je bij iemand achterop dendert? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor, zo goed ben ik niet van de reglementen op de hoogte, maar ik zou het wel een achterhaalde regel vinden. Dat zou betekenen dat altijd wanneer je goed onder druk staat, je het zo zou kunnen 'oplossen'. Max kon geen kant meer op en Grosjean heeft genoeg ervaring om dat heel goed te weten. Maar zelf ontkent Grosjean dat hij te vroeg zou hebben geremd. Inderdaad, waarom pakken ze de data er niet bij...Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld.
een echte brake test is gevaarlijk, maar 5 of 10 meter eerder remmen kan je altijd uitleggen met versleten banden/minder grip of weet ik veel wat... Er moet ergens wel een omslagpunt liggen tussen brake test en eerder remmen voor de bocht, maar dat is natuurlijk amper te bepalen, zeker zonder data onmogelijk.Is dat inderdaad zo? Ben je in de F1 automatisch schuldig als je bij iemand achterop dendert? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor, zo goed ben ik niet van de reglementen op de hoogte, maar ik zou het wel een achterhaalde regel vinden. Dat zou betekenen dat altijd wanneer je goed onder druk staat, je het zo zou kunnen 'oplossen'. Max kon geen kant meer op en Grosjean heeft genoeg ervaring om dat heel goed te weten. Maar zelf ontkent Grosjean dat hij te vroeg zou hebben geremd. Inderdaad, waarom pakken ze de data er niet bij...Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld.
Erg jammer dat het zo is afgelopen, ik vond dat Max ronduit spectaculair bezig was in de ronden daarvoor.
Wanneer het aan (bijv.) banden zou liggen, zou je verwachten dat het niet opeens zou komen, maar dat hij in eerdere ronden en in eerdere bochten van dezelfde ronde al wat sneller was met het aanremmen. Je kunt je afvragen of Max zich dan zo had laten verrassen bij deze bocht. Maar ook hier weer.... de data.een echte brake test is gevaarlijk, maar 5 of 10 meter eerder remmen kan je altijd uitleggen met versleten banden/minder grip of weet ik veel wat... Er moet ergens wel een omslagpunt liggen tussen brake test en eerder remmen voor de bocht, maar dat is natuurlijk amper te bepalen, zeker zonder data onmogelijk.Is dat inderdaad zo? Ben je in de F1 automatisch schuldig als je bij iemand achterop dendert? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor, zo goed ben ik niet van de reglementen op de hoogte, maar ik zou het wel een achterhaalde regel vinden. Dat zou betekenen dat altijd wanneer je goed onder druk staat, je het zo zou kunnen 'oplossen'. Max kon geen kant meer op en Grosjean heeft genoeg ervaring om dat heel goed te weten. Maar zelf ontkent Grosjean dat hij te vroeg zou hebben geremd. Inderdaad, waarom pakken ze de data er niet bij...Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld.
Erg jammer dat het zo is afgelopen, ik vond dat Max ronduit spectaculair bezig was in de ronden daarvoor.
Het spectaculair bezig zijn en zonder punten eindigen doet me (te) sterk denken aan zijn vader; Jos deed ook waanzinnige dingen in een Simtek in Brazilie of in een Arrows in Malaysie maar stond ook te vaak langs te kant zonder punten. Ik hoop voor Max dat hij meer de rust kan vinden zonder daarbij het spectaculaire deel te verliezen....
Drive through zelfs. http://formule1.nl/nieuws/detail/drive- ... erstappen/" onclick="window.open(this.href);return false;Wat een blamage bij Renault en RB/TR...
Riciardo met nieuwe motor , na 1 ronde alweer motor total loss, en bij Max ff vergeten de zijpanelen vast te zetten.....
Daardoor starten vanaf plek 20 en ook nog eens 5sec penalty tijdens zijn eerste pitstop....
Toch wel een beetje hoop dat hij alsnog 1 of 2 puntjes gaat scoren..