Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2015

za mei 23, 2015 12:12

Monaco qualificatie straks = meer dan de halve race-uitslag ...

Intussen maakt Vandoorne zich zo goed als niet te negeren na 3x winst op rij in Gp2 .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2011 -> 2015

di mei 26, 2015 00:53

Wat is het hier stil... even de knuppel in het hoenderhok gooien:

Wat een achterlijke klojo is die Grosjean met z'n asociale breaktest! En dat nog wel in Monaco, levensgevaarlijk. Onbegrijpelijk dat de stewarts de schuld bij Max hebben neergelegd, het was overduidelijk dat Grosjean veel eerder remde dan normaal. Ik zeg: Grosjean kon het gewoon niet hebben dat hij zo werd vernederd door Max, die al rondenlang all over hem was.

Mee eens? Of juist niet?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2015

di mei 26, 2015 08:47

Gedeelde schuld is mijn idee . Grosjean deed mijn inziens geen braketest (break heb ik onder de middag :wink: ) maar wel bewust iets vroeger om ook weer vroeger te kunnen uitacceleren want daar zou Max een betere exit hebben met de frissere en zachtere supersofts .
Max zou dan ook meer druk kunnen zetten met meer op z'n exit te speculeren, maar op MC is er normaal geen inhaalmogelijkheid behalve met dubbelen, als de andere met z'n banden in de knoei zit of met 'n technisch tegenwerken of zoals Max deed meeglijden met Vettel maar daar was Grosjean al alert op gemaakt .
Ook niet vergeten dat Max z'n rechter wingflap al 'n hele tijd kwijt was wat gevoelige F1 sterker beinvloed dan je wel denkt .
Grosjean moet anderzijds niet teveel zeggen van jeugdzonden ... daar kan Max vooralsnog niet aan tippen ...

Anderzijds zonder dit incident en de flater van MGP (trouwens ze hadden geen probleem gehad als Hamilton 'n ronde vroeger was binnengekomen, nu was hij de cruciale seconde kwijt achter de SC) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2015

di mei 26, 2015 13:10

heb niet live gekeken, maar wel de hoogte punten en de crash van Max een aantal keer

Waarom pakken ze niet de data van Grosjean erbij? Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld. Jammer, weer een goed resultaat wat in rook opgaat. Snelheid zit er wel in bij Max, maar over de gehele breedte moet hij nog heel veel leren en zie je dat ervaring en rust van Sainz jr toch meer punten op levert tot nu toe.

Opvallend dat Williams niet ging en dat Maldonado in de kwalificatie er goed bij zat. Sauber en Force India weer in de punten en vergeet niet dat McLaren eindelijk van de 0 af is... Maar ze moeten daar niet te vroeg juichen, op een baan waard de motor van minder belang is (zie ook de Renault's) was het te verwachten.

Kimi blijft telkens kleine haperingen hebben, ondanks dat verwacht ik niet dat Bottas zijn plaats gaat overnemen.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2011 -> 2015

wo mei 27, 2015 06:31

Grosjean deed mijn inziens geen braketest (break heb ik onder de middag :wink: )
:oops:
Max zou dan ook meer druk kunnen zetten met meer op z'n exit te speculeren, maar op MC is er normaal geen inhaalmogelijkheid behalve met dubbelen, als de andere met z'n banden in de knoei zit of met 'n technisch tegenwerken of zoals Max deed meeglijden met Vettel maar daar was Grosjean al alert op gemaakt .
Einde van de tunnel zie je het soms nog wel gebeuren, maar dat zat er met de hogere topsnelheid van Grosjean niet in. Andere mogelijkheid is iemand onder druk zetten en de fout in dwingen. Daar was Max volgens mij aardig mee op weg.
Waarom pakken ze niet de data van Grosjean erbij?
Dat vraag ik me ook af. Allan McNish zei op de BBC ook direct dat Grosjean eerder remde dan normaal, nog voordat Max daarmee kwam.
Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld.
Is dat inderdaad zo? Ben je in de F1 automatisch schuldig als je bij iemand achterop dendert? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor, zo goed ben ik niet van de reglementen op de hoogte, maar ik zou het wel een achterhaalde regel vinden. Dat zou betekenen dat altijd wanneer je goed onder druk staat, je het zo zou kunnen 'oplossen'. Max kon geen kant meer op en Grosjean heeft genoeg ervaring om dat heel goed te weten. Maar zelf ontkent Grosjean dat hij te vroeg zou hebben geremd. Inderdaad, waarom pakken ze de data er niet bij...

Erg jammer dat het zo is afgelopen, ik vond dat Max ronduit spectaculair bezig was in de ronden daarvoor.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2015

wo mei 27, 2015 09:35

Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld.
Is dat inderdaad zo? Ben je in de F1 automatisch schuldig als je bij iemand achterop dendert? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor, zo goed ben ik niet van de reglementen op de hoogte, maar ik zou het wel een achterhaalde regel vinden. Dat zou betekenen dat altijd wanneer je goed onder druk staat, je het zo zou kunnen 'oplossen'. Max kon geen kant meer op en Grosjean heeft genoeg ervaring om dat heel goed te weten. Maar zelf ontkent Grosjean dat hij te vroeg zou hebben geremd. Inderdaad, waarom pakken ze de data er niet bij...

Erg jammer dat het zo is afgelopen, ik vond dat Max ronduit spectaculair bezig was in de ronden daarvoor.
een echte brake test is gevaarlijk, maar 5 of 10 meter eerder remmen kan je altijd uitleggen met versleten banden/minder grip of weet ik veel wat... Er moet ergens wel een omslagpunt liggen tussen brake test en eerder remmen voor de bocht, maar dat is natuurlijk amper te bepalen, zeker zonder data onmogelijk.

Het spectaculair bezig zijn en zonder punten eindigen doet me (te) sterk denken aan zijn vader; Jos deed ook waanzinnige dingen in een Simtek in Brazilie of in een Arrows in Malaysie maar stond ook te vaak langs te kant zonder punten. Ik hoop voor Max dat hij meer de rust kan vinden zonder daarbij het spectaculaire deel te verliezen....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2015

wo mei 27, 2015 11:36

Ik begreep dat Franz Trost de teambaas van Toro Rosso Max dit jaar als leerjaar heeft gegeven.
Hij mag ook wel eens iets proberen en daar van te leren.
Hoeft dus niet constant aan de punten te denken die komen (hopelijk) vanzelf.

Afijn je weet ook dat je niet teveel brokken mag maken in de F1 hoewel een Massa en een Grosjean uiteindelijk wel goed terecht zijn gekomen.

Kijk dit jaar vooral nog voor Max want de rest is boring.
En dan vooral op de meer traditionele circuits want die nieuwe baantjes vind ik helemaal niks.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2011 -> 2015

do mei 28, 2015 12:52

Maar ondanks dat Grosjean eerder van het gas afging, het blijft Max zijn schuld.
Is dat inderdaad zo? Ben je in de F1 automatisch schuldig als je bij iemand achterop dendert? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor, zo goed ben ik niet van de reglementen op de hoogte, maar ik zou het wel een achterhaalde regel vinden. Dat zou betekenen dat altijd wanneer je goed onder druk staat, je het zo zou kunnen 'oplossen'. Max kon geen kant meer op en Grosjean heeft genoeg ervaring om dat heel goed te weten. Maar zelf ontkent Grosjean dat hij te vroeg zou hebben geremd. Inderdaad, waarom pakken ze de data er niet bij...

Erg jammer dat het zo is afgelopen, ik vond dat Max ronduit spectaculair bezig was in de ronden daarvoor.
een echte brake test is gevaarlijk, maar 5 of 10 meter eerder remmen kan je altijd uitleggen met versleten banden/minder grip of weet ik veel wat... Er moet ergens wel een omslagpunt liggen tussen brake test en eerder remmen voor de bocht, maar dat is natuurlijk amper te bepalen, zeker zonder data onmogelijk.

Het spectaculair bezig zijn en zonder punten eindigen doet me (te) sterk denken aan zijn vader; Jos deed ook waanzinnige dingen in een Simtek in Brazilie of in een Arrows in Malaysie maar stond ook te vaak langs te kant zonder punten. Ik hoop voor Max dat hij meer de rust kan vinden zonder daarbij het spectaculaire deel te verliezen....
Wanneer het aan (bijv.) banden zou liggen, zou je verwachten dat het niet opeens zou komen, maar dat hij in eerdere ronden en in eerdere bochten van dezelfde ronde al wat sneller was met het aanremmen. Je kunt je afvragen of Max zich dan zo had laten verrassen bij deze bocht. Maar ook hier weer.... de data.

Aan het begin van je F1-carriere bij iemand achterop knallen omdat hij vroeger remt dan je verwacht... het zal Jos inderdaad bekend voorkomen. Bij hem was het alleen nog wat pijnlijker omdat hij destijds al een ronde achterlag op Montoya.

Met name Maleisië was een show om nooit te vergeten. Ik hoop met je mee.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2015

zo jun 07, 2015 09:57

typisch Kimi : Ik had het niet gezien ... I have no idea :jumping:
http://www.motorsport-total.com/f1/news ... 60711.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zonde dat Vettel, Massa, Button & Verstappen achterop moeten starten in Canada, ik had liever de MGP's daar gezien .
Nu Massa & vettel gaan wel voor flink wat inhaalmanoevres zorgen met hun topsnelheid, Toro Rosso van Max heeft minder top helaas . Hopen op SC in't begin zodat deze jongens vooraan geraken door 'n taktische vroege banden wissel bvb.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3654
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2011 -> 2015

za jul 18, 2015 22:15

Na 9 maanden in coma te hebben gelegen, is afgelopen nacht Jules Bianchi op 25 jarige leeftijd overleden.

R.I.P. Jules
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2015

di jul 28, 2015 08:55

uitgaande van wat ik gelezen heb was de race in Hongarije eens geen optocht van taxi's, jammer dat Kimi telkens pech heeft want dit had gewoon een 1-2 moeten zijn...
eens zoeken naar een online samenvatting!

overigs ook nog ene mooi plaatje gevonden van de verschillen tussen de F1 motoren, waarbij te zien is dat de korte koude luchtstroom MB in het voordeel is:
Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2015

vr sep 04, 2015 13:20

maar weer eens een update...

Met Max in de F1 erbij wordt het toch weer leuker en leuker... Hij is wel 1 vd smaakmakers van dit jaar. Dat MB overheerst is duidelijk en ook jammer, maar daarachter is het veld behoorlijk aan elkaar gelijk!

In Spa was Max fantastisch, vooral de manier waarop hij zijn auto nog net onder controle wist te houden (actie met Kimi in de laatste ronde). En uiteraard de actie bij Nasr was waanzinnig...

beelden:
http://www.autojunk.nl/2015/08/de-inhaa ... hamps-2015" onclick="window.open(this.href);return false;

en nu Monza, bidden voor regen en dan hopelijk geen MB als eerste over de streep :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2011 -> 2015

za sep 05, 2015 23:02

De race in Spa was absoluut waanzinnig ja. Echt dik genieten van onze Max.
Zal morgen alleen wel tegenvallen zoals het er nu uitziet. Laatste op de grid én een drive through binnen de eerste 3 ronden. Het mag zo een wonder heten als hij binnen de punten weet te rijden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3654
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2011 -> 2015

za sep 05, 2015 23:15

Wat een blamage bij Renault en RB/TR...
Riciardo met nieuwe motor , na 1 ronde alweer motor total loss, en bij Max ff vergeten de zijpanelen vast te zetten.....

Daardoor starten vanaf plek 20 en ook nog eens 5sec penalty tijdens zijn eerste pitstop....

Toch wel een beetje hoop dat hij alsnog 1 of 2 puntjes gaat scoren..
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2011 -> 2015

za sep 05, 2015 23:23

Wat een blamage bij Renault en RB/TR...
Riciardo met nieuwe motor , na 1 ronde alweer motor total loss, en bij Max ff vergeten de zijpanelen vast te zetten.....

Daardoor starten vanaf plek 20 en ook nog eens 5sec penalty tijdens zijn eerste pitstop....

Toch wel een beetje hoop dat hij alsnog 1 of 2 puntjes gaat scoren..
Drive through zelfs. http://formule1.nl/nieuws/detail/drive- ... erstappen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat inderdaad niet lekker daar.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”