vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ahum..... ik hoorde vandaag dit.

vr okt 01, 2010 21:35

waaruit blijkt dan dat de VVD geen liberale partij is volgens jou?
De feiten spreken! de bezuinigingen op de overheid zullen niet gaan lukken, of er moet een duidelijke takendiscusie komen anders zal het zelfs duurder worden....

Nederland compromis-land wordt weer erg duidelijk met dit akkoord.
sorry, maar ik snap hem niet? het ambtenarenapparaat kan echt fors kleiner, velen doen alleen maar alsof ze werken om hun baantje veilig te stellen, of te doen alsof ze onmisbaar zijn...
Als de zorg efficienter moet, moeten de ambtenaren maar eens het voorbeeld geven. van de zorg weet ik dat de grens van efficientieverbetering bereikt is, bij de ambtenaren heb ik nog geen schijntje van efficientie, laat staan verbetering ervan niet kunnen ontdekken. Recent weer een staaltje van mogen aanschouwen bij ons aller fiscus...(de goeden niet te na gesproken..)

Ik zou niet weten waarom het enige wat moet gebeuren, namelijk (fors) bezuinigen op UITGAVEN niet zou kunnen werken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 01, 2010 22:15

waaruit blijkt dan dat de VVD geen liberale partij is volgens jou?
De feiten spreken! de bezuinigingen op de overheid zullen niet gaan lukken, of er moet een duidelijke takendiscusie komen anders zal het zelfs duurder worden....

Nederland compromis-land wordt weer erg duidelijk met dit akkoord.
sorry, maar ik snap hem niet? het ambtenarenapparaat kan echt fors kleiner, velen doen alleen maar alsof ze werken om hun baantje veilig te stellen, of te doen alsof ze onmisbaar zijn...
Als de zorg efficienter moet, moeten de ambtenaren maar eens het voorbeeld geven. van de zorg weet ik dat de grens van efficientieverbetering bereikt is, bij de ambtenaren heb ik nog geen schijntje van efficientie, laat staan verbetering ervan niet kunnen ontdekken. Recent weer een staaltje van mogen aanschouwen bij ons aller fiscus...(de goeden niet te na gesproken..)

Ik zou niet weten waarom het enige wat moet gebeuren, namelijk (fors) bezuinigen op UITGAVEN niet zou kunnen werken.
ja het kan kleiner maar dan zal de politiek keuzes moeten maken, en dat kunnen ze niet. zo simpel is het niet zoals jij het stelt. hap snap is wat er regeert...

er is zeer zeker een efficiencywinst te halen, maar vergeet niet dat de publieke sector constant aan verandering onderhevig is, vandaag dit en morgen weer heel de andere kant uit. veel mensen beseffen niet dat het vak van ambtenaar precies betekent. elke burger wil een stem de media regeert etc...belangengroeperingen, inspraak die tijd slorpt. Wat we nodig hebben is een overheid/bestuurders die weer trots is op zichzelf en dat ook uitstraalt en zich veel minder (van de vaak onterechte) publieke opinie aantrekt en dan ook de rug blijft recht houden.

de zoek naar competente managers...de goede beginnen een eigen buro of worden door het bedrijfsleven weggetrokken, dit zal nog meer verstrekt worden door ondoordachte bezuinigingen
156

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ahum..... ik hoorde vandaag dit.

za okt 02, 2010 09:46

Wat we nodig hebben is een overheid/bestuurders die weer trots is op zichzelf en dat ook uitstraalt en zich veel minder (van de vaak onterechte) publieke opinie aantrekt en dan ook de rug blijft recht houden.
wat we mi meer nodig hebben is een overheid die wanneer de kritiek wel terecht is daar eindelijk eens consequenties aan gaat verbinden, over rechte rug gesproken. Ik hoor/zie vaker terechte kritiek dan onterechte overigens.
Nu kunnen ze nog niet eens toegeven dat er iets fout is gegaan, dan kan je ook niet leren en veranderen....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 02, 2010 11:12

Wat we nodig hebben is een overheid/bestuurders die weer trots is op zichzelf en dat ook uitstraalt en zich veel minder (van de vaak onterechte) publieke opinie aantrekt en dan ook de rug blijft recht houden.
wat we mi meer nodig hebben is een overheid die wanneer de kritiek wel terecht is daar eindelijk eens consequenties aan gaat verbinden, over rechte rug gesproken. Ik hoor/zie vaker terechte kritiek dan onterechte overigens.
Nu kunnen ze nog niet eens toegeven dat er iets fout is gegaan, dan kan je ook niet leren en veranderen....
inderdaad, maar dat is nou de politiek die meespeelt....dat ben je vergeten

en de berichten in de media zijn niet echt genuanceerd, alles wat goed gaat hoor je niet :wink:
156

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 02, 2010 12:07

en de berichten in de media zijn niet echt genuanceerd, alles wat goed gaat hoor je niet
maar dat zou je wel moeten kunnen zien... En wat er in de media komt wat misgaat is ook maar het topje van de ijsberg, namelijk meestal erg selectief door de journalistiek gekozen, afhankelijk van het doel wat men met d epublicatie nastreeft.

Wat dat betreft is de journalistiek natuurlijk ook niet wat het zou moeten zijn. Niet bepaald neutraal in verslaggeving in ieder geval.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 02, 2010 14:05

Stoplichten zijn per definitie rood. Verkeerslichten kunnen ook andere kleuren hebben. ;)

Religie is een formalisering van spiritualiteit. Zodra je die formalisering gaat neerzetten, krijg je 2 grote groepen mensen die het niet gebruiken als spiritualiteit, maar als middel voor iets anders. Je hebt een grote groep die het gebruikt als excuus om niet zelf na te hoeven denken die blind doen wat er in het heilige boek en door de heilige leiders wordt verkondigd. De andere groep is het type wat religie gebruikt om grote massa's van de eerder genoemde groep te laten doen wat ze goed uit komt. De wetenschap die destijds in de boeken is gezet, is in veel religies tamelijk achterhaald en gebaseerd op de wetenschap van meer dan duizend jaar geleden. Die teksten al te letterlijk nemen is naar mijn mening dan ook niet veel anders dan alles geloven wat er in de prive staat.

Wegenbelasting gaan we toch wel betalen, net als accijnzen op brandstoffen. Kastjes in de auto die bijhouden waar we zijn en hoeveel we rijden komen er ook wel. De geest is uit de fles en ondanks dat het totaal geen zin heeft, zal er alleen maar meer controle komen op wat we doen en laten. Als het je niet bevalt, kan je altijd nog naar een ander land gaan, of zelf de politiek in gaan. Er over zeuren op een forum gaat weinig opleveren.

gtj1600
Guru
Guru

za okt 02, 2010 19:09

idd..zeuren op een forum heeft geen zin..dat is achteraf praten...de tijd van verkiesingen is geweest..daar kon je door te stemmen je mening geven..in nederland geldt, de wet van de meesten stemmen telt...toch...en nederland heeft gesproken....laten we eerst maar eens afwachten wat de , achterban van de grote ( slechte) verliesers, gaan doen....(eigenlijk te gek voor woorden, dat de grootste verliesers het nu nog mogen zeggen)..maarja , we zien wel....rechts of links....het volk is toch altijd de lu.... :lol: :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

za okt 02, 2010 21:50

idd..zeuren op een forum heeft geen zin..dat is achteraf praten...de tijd van verkiesingen is geweest..daar kon je door te stemmen je mening geven..in nederland geldt, de wet van de meesten stemmen telt...toch...en nederland heeft gesproken....laten we eerst maar eens afwachten wat de , achterban van de grote ( slechte) verliesers, gaan doen....(eigenlijk te gek voor woorden, dat de grootste verliesers het nu nog mogen zeggen)..maarja , we zien wel....rechts of links....het volk is toch altijd de lu.... :lol: :wink:
de grote slechte verliezers zijn eindeloos gevraagd en hebben zelf de boot lang afgehouden, er is bijna gesmeekt door vvd en pvv, omdat men zeker niet met links wou regeren, dus de keus was aan vvd en pvv en daar kan het cda niets aan doen
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

gtj1600
Guru
Guru

zo okt 03, 2010 18:35

de grote verliesers hebben gestemd....68 % was voor samenwerking met de vvd en de pvv......68 % heeft eindelijk door wat er onder een groot deel van de nederlandse bevolking leeft... :D

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo okt 03, 2010 20:06

Er over zeuren op een forum gaat weinig opleveren.
Dat is een waarheid als een koe, alleen het is geen reden om het er niet over te hebben. Als je fora zou beperken tot dingen die praktisch nut opleveren, zou je veel fora tegelijk wel kunnen sluiten :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

zo okt 03, 2010 20:27

Uit Zundert? Je mag die Z best wat vaker gebruiken hoor! (kon het niet laten) :evil:
Ik wou me eigenlijk buiten dit topic houden, maar goed ik als werkende NL man die wil werken, heb ik VVD gestemd. Meeste stemmen gelden? We krijgen nu een rechts kabinet, alsnog, maar het had net zo goed een linkse coalitie kunnen worden als het iets anders gelopen had. En so what, het huidige regeerakkoord bevat een aantal flinke maatregelen met PVV invloed maar op een miljarden begroting maken minder kamerleden, minder asielzoekers etc geen fluit uit, ik ben tegen verkwisting van belastinggeld en kan me ergeren als een of andere incompetente bestuurder of ambtenaar zich jarenlang ziek meld ofzo en dan ontslagen moet worden ten koste van tonnen en er zijn inderdaad ook werkonwilligen die de hand ophouden maar erg druk kan ik me daar niet over maken, als je gewoon je werk doet heb je het niet slecht in dit land. En ook al kwam links in de regering, denk aan Win Kok, in de jaren 80 had ik zo´n hekel aan die man, schreeuwen op de barricaden, maar toen ie minister werd was ie opeens verstandig en geen sinterklaas.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

peppe
Full Member
Full Member

zo okt 03, 2010 20:35

als je gewoon je werk doet heb je het niet slecht in dit land

=D>
en zó is het, en niet anders.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 03, 2010 22:08

=D>
+1
Transaxle loos!

Andretti Molletti

zo okt 03, 2010 22:44

=D>
+1
Amen!

;)

Zo Alfa's again: how was your oldtimerday today???

gtj1600
Guru
Guru

ma okt 04, 2010 20:13

bert..het is wim kok...kon het ook niet laten :lol: :wink: en ook ik ben een hard werkende zelfstandige ...die deze week toevallig in roermond werkt :wink:

Terug naar “Het Forum Café”