Heb je weer een ander onmogelijk geval gevonden om het voor op te nemen?Waarom? Omdat hij te enthousiast is? Omdat hij wel racet? Incident met Webber, komt op de kurbs, glijdt door, touché! Kan gebeuren. De touché met Button had door beide voorkomen kunnen worden. Button glibberde en gleed waardoor hij minder snel accelereerde dan Hamilton. Dan kun je wel lompweg je lijn willen houden, je kunt natuurlijk ook in je spiegels kijken want je weet dat een Hamilton hem, met meer snelheid, naast ramt. Aan de andere kant is het zicht behoorlijk beperkt. Iets wat Hamilton had kunnen bedenken. Kortom, race incident.Ik, als Schumacher-hater had hem toch een podium gegund. Eerlijk is eerlijk.
Hamilton is weer het zwarte schaap, letterlijk en figuurlijk.
En zo hoort dat!!"Dit is een erg emotionele overwinning", vertelde Button tijdens de persconferentie. "Ik had Lewis niet gezien bij ons incident eerder in de race en had hem daar tijdens de rode vlag al mijn excuses voor aangeboden. We waren het er allebei over eens dat zoiets kan gebeuren tijdens het racen en dat het een incident was."
Ten eerste kon hij dat niet verwachten, want je houdt er geen rekening mee dat je eigen teammaatje zulke kamikaze-acties op je uitvoert. Ten tweede, zelfs ALS hij het had verwacht, had hij nog geen plaats hoeven maken, want hij zat er nog voor. Zou lekker makkelijk zijn, je gooit gewoon je wagen ergens tussen en als die ander dan geen plaats maakt, is het zijn schuld als het mis gaat... Hamilton zat hartstikke fout, Button niet.Tuurlijk, dat is één kant, aan de andere kant gleed en glibberde Button waardoor Hamilton meer snelheid meenam en hem ernaast kon prikken. Die kon Button wel verwachten.
Nee hoor, ik had Hamilton altijd behoorlijk hoog zitten en iedereen kan wel eens een foutje maken. Maar ik zie de laatste races wel erg vaak erg rare dingen gebeuren bij vriend Lewis. Hij is gewoon de weg een beetje kwijt, vreemd dat je dat niet ziet. De actie van Button op Webber was op geen enkele manier te vergelijken hiermee, ook niet als dat fout was gegaan.Voor de rest - en ik weet dat je het gekscherend neerzet- ben ik van mening dat al gauw naar een schuldige wordt gezocht. Natuurlijk was het onhandig maar Hamilton is een pure racer, net als Button zelf. Nu de held, maar owee als de actie op Webber was misgegaan. Dan staat een coureur weer tegen de fictieve muur wachtend op een schotsalvo van de boze tongen. En Lauda is een oude zeurkous. Daarom kijk ik nooit naar de Duitser.
Hij heeft het niet gezien dus. Okee, wacht maar tot hij het terug ziet op video...Lees:
En zo hoort dat!!"Dit is een erg emotionele overwinning", vertelde Button tijdens de persconferentie. "Ik had Lewis niet gezien bij ons incident eerder in de race en had hem daar tijdens de rode vlag al mijn excuses voor aangeboden. We waren het er allebei over eens dat zoiets kan gebeuren tijdens het racen en dat het een incident was."
Goede beslissingUpdate:
Button en Alonso niet bestraft!
Overdreven. Race-incidentje en daarom onbestraft. Los daarvan, als je instuurt en iemand komt langszij omdat deze meer snelheid heeft, is een blik werpen in je spiegels geen overbodige luxe. Volgens Eddie Jordan deed Button dit maar zag hij Hamilton niet. Eddie Jordan riep nog, "hij kijkt en stuurt gewoon in!!" Button bevestigde dat tijdens de persco en bood zijn excuses aan. Klaar toch?? Waarom moet er persé een schuldige aangewezen worden als de verwoording 'race-incident' de lading voldoende dekt?Ten eerste kon hij dat niet verwachten, want je houdt er geen rekening mee dat je eigen teammaatje zulke kamikaze-acties op je uitvoert. Ten tweede, zelfs ALS hij het had verwacht, had hij nog geen plaats hoeven maken, want hij zat er nog voor. Zou lekker makkelijk zijn, je gooit gewoon je wagen ergens tussen en als die ander dan geen plaats maakt, is het zijn schuld als het mis gaat... Hamilton zat hartstikke fout, Button niet.
Zo zwart-wit als jij het stelt, is het niet. Als het zoooo overduidelijk was, had de wedstrijdleiding Hamilton wel aangepakt. Er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Het bovestaande mag je daarom ook met een korreltje zout nemen, want het is zifterij. Ik vind dat er ruimte moet blijven om te racen en dat niet ieder incident onder de loep moet worden bekeken. De sport in leven houden luidt het devies. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar dat hoort erbij. Tenslotte, ik weet niet wat ik van Lewis moet vinden. Het gaat hem allemaal voor de wind en daar houd ik niet van. Kwam in een gespreid bedje terecht en daar teert hij op. Naast de baan vind ik hem vaak arrogant en heeft hij een verkeerde houding. Als coureur is hij daarentegen wel de smaakmaker op de baan. Altijd een coureur die er voor gaat. Maar zal nooit een fan worden van Lewis. 'Geef mij maar Jenson Button. Tien keer liever!'Nee hoor, ik had Hamilton altijd behoorlijk hoog zitten en iedereen kan wel eens een foutje maken. Maar ik zie de laatste races wel erg vaak erg rare dingen gebeuren bij vriend Lewis. Hij is gewoon de weg een beetje kwijt, vreemd dat je dat niet ziet. De actie van Button op Webber was op geen enkele manier te vergelijken hiermee, ook niet als dat fout was gegaan.
En ja, Hamilton is een racer. En juist daarom had hij beter moeten weten. Van een groentje in de F1 had je zoiets misschien kunnen verwachten, een ervaren rot hoort gewoon betere inschattingen te maken. Het feit dat hij graag wil winnen is geen excuus om anderen van de baan te rammen.
Overdreven. Race-incidentje en daarom onbestraft. Los daarvan, als je instuurt en iemand komt langszij omdat deze meer snelheid heeft, is een blik werpen in je spiegels geen overbodige luxe. Volgens Eddie Jordan deed Button dit maar zag hij Hamilton niet. Eddie Jordan riep nog, "hij kijkt en stuurt gewoon in!!" Button bevestigde dat tijdens de persco en bood zijn excuses aan. Klaar toch?? Waarom moet er persé een schuldige aangewezen worden als de verwoording 'race-incident' de lading voldoende dekt?Ten eerste kon hij dat niet verwachten, want je houdt er geen rekening mee dat je eigen teammaatje zulke kamikaze-acties op je uitvoert. Ten tweede, zelfs ALS hij het had verwacht, had hij nog geen plaats hoeven maken, want hij zat er nog voor. Zou lekker makkelijk zijn, je gooit gewoon je wagen ergens tussen en als die ander dan geen plaats maakt, is het zijn schuld als het mis gaat... Hamilton zat hartstikke fout, Button niet.
Misschien dat de onderstaande foto opheldering geeft dat Button 'instuurt' en geen/weinig ruimte biedt:
Zo zwart-wit als jij het stelt, is het niet. Als het zoooo overduidelijk was, had de wedstrijdleiding Hamilton wel aangepakt. Er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Het bovestaande mag je daarom ook met een korreltje zout nemen, want het is zifterij. Ik vind dat er ruimte moet blijven om te racen en dat niet ieder incident onder de loep moet worden bekeken. De sport in leven houden luidt het devies. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar dat hoort erbij. Tenslotte, ik weet niet wat ik van Lewis moet vinden. Het gaat hem allemaal voor de wind en daar houd ik niet van. Kwam in een gespreid bedje terecht en daar teert hij op. Naast de baan vind ik hem vaak arrogant en heeft hij een verkeerde houding. Als coureur is hij daarentegen wel de smaakmaker op de baan. Altijd een coureur die er voor gaat. Maar zal nooit een fan worden van Lewis. 'Geef mij maar Jenson Button. Tien keer liever!'Nee hoor, ik had Hamilton altijd behoorlijk hoog zitten en iedereen kan wel eens een foutje maken. Maar ik zie de laatste races wel erg vaak erg rare dingen gebeuren bij vriend Lewis. Hij is gewoon de weg een beetje kwijt, vreemd dat je dat niet ziet. De actie van Button op Webber was op geen enkele manier te vergelijken hiermee, ook niet als dat fout was gegaan.
En ja, Hamilton is een racer. En juist daarom had hij beter moeten weten. Van een groentje in de F1 had je zoiets misschien kunnen verwachten, een ervaren rot hoort gewoon betere inschattingen te maken. Het feit dat hij graag wil winnen is geen excuus om anderen van de baan te rammen.
Ik begrijp gewoonweg niet dat mensen persé een schuldige moeten aanwijzen en enorm veel gewicht overal aan moeten hangen. Nogmaals, want dat negeer je compleet, er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Gezien beide niet bestraft zijn door de wedstrijdleiding, kunnen we het incident classificeren als een race-incident.Kijk vooral ook naar de auto's die ervoor rijden. Iedereen rijdt daar richting de muur. Dat is de racelijn.
Ik begrijp echt niet dat ik jou moet uitleggen dat je pas denkt aan ruimte maken voor iemand wanneer hij eenmaal langszij zit en dat dat baangedeelte er daar gewoon te kort voor is, om er aan die kant langs te kunnen komen. Deze actie had alleen kans van slagen gehad als Button van z'n gas was gegaan. Niet vreemd dat Button daar geen rekening mee hield.
De wedstrijdleiding oordeelde dat aan het einde van bocht dertien Hamilton een legitieme inhaalpoging kon doen, omdat hij meer snelheid had dan Button. Bovendien bleek uit de televisiebeelden dat Button niet zo ver naar links stuurde als hij in eerdere ronden had gedaan, waardoor de wedstrijdleiding van mening was dat Hamilton er van uit mocht gaan dat zijn teamgenoot hem had gezien. Echter leek het de stewards, onder leiding van Emerson Fittipaldi, ook aannemelijk dat Button zijn teamgenoot niet heeft gezien en daarom werd het ongeval als een raceincident afgedaan.