Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26

Totaal aantal stemmen: 37
MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: F1 2011 geklep

ma jun 13, 2011 00:56

Gebruik mag wel beter gedoseerd worden. Op lange rechte stukken wordt het verschil zo groot, dat de verdedigende coureur, nauwelijks een kans krijgt om deze te pareren. Dus tot zover ga ik wel mee! Helemaal afschaffen hoeft van mij niet. We hebben door DRS al leuke races gezien op circuits waar jaren lang treintje werd gereden. Het systeem is nieuw en dient geoptimaliseerd te worden en ik ben er van overtuigd dat als dit eenmaal het geval is, het prima zal werken en leuke acties gaat opleveren.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: F1 2011 geklep

ma jun 13, 2011 01:04

Ik, als Schumacher-hater had hem toch een podium gegund. Eerlijk is eerlijk.
Hamilton is weer het zwarte schaap, letterlijk en figuurlijk.
Waarom? Omdat hij te enthousiast is? Omdat hij wel racet? Incident met Webber, komt op de kurbs, glijdt door, touché! Kan gebeuren. De touché met Button had door beide voorkomen kunnen worden. Button glibberde en gleed waardoor hij minder snel accelereerde dan Hamilton. Dan kun je wel lompweg je lijn willen houden, je kunt natuurlijk ook in je spiegels kijken want je weet dat een Hamilton hem, met meer snelheid, naast ramt. Aan de andere kant is het zicht behoorlijk beperkt. Iets wat Hamilton had kunnen bedenken. Kortom, race incident.
Heb je weer een ander onmogelijk geval gevonden om het voor op te nemen? :lol:
Nee, geintje.... nou ja, half.

De aanrijding met Button (je kan het eigenlijk geen touché meer noemen), had alleen door Button voorkomen kunnen worden wanneer hij had gezegd "ach, daar komt Lewis, snel opzij maar om hem door te laten". Helaas, zo werkt het niet. Button zat gewoon op z'n lijn, Hamilton zat er nog niet naast en er was gewoon geen ruimte voor een inhaalactie. Proberen is één ding, maar dan moet je ook van je gas af als je ziet dat het niet gaat.
Dat Button z'n excuses aanbood siert hem (en bewijst maar weer eens dat hij de sympathiekste F1-coureur van het moment is) en heeft zonder enige twijfel alleen als reden om de vrede binnen het team te bewaren. Maar z'n reactie over de boordradio direct na de crash was oprechter.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru

ma jun 13, 2011 01:13

Tuurlijk, dat is één kant, aan de andere kant gleed en glibberde Button waardoor Hamilton meer snelheid meenam en hem ernaast kon prikken. Die kon Button wel verwachten. Voor de rest - en ik weet dat je het gekscherend neerzet- ben ik van mening dat al gauw naar een schuldige wordt gezocht. Natuurlijk was het onhandig maar Hamilton is een pure racer, net als Button zelf. Nu de held, maar owee als de actie op Webber was misgegaan. Dan staat een coureur weer tegen de fictieve muur wachtend op een schotsalvo van de boze tongen. En Lauda is een oude zeurkous. Daarom kijk ik nooit naar de Duitser. :mrgreen:

Lees:
"Dit is een erg emotionele overwinning", vertelde Button tijdens de persconferentie. "Ik had Lewis niet gezien bij ons incident eerder in de race en had hem daar tijdens de rode vlag al mijn excuses voor aangeboden. We waren het er allebei over eens dat zoiets kan gebeuren tijdens het racen en dat het een incident was."
En zo hoort dat!!

Update:
Button en Alonso niet bestraft!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 13, 2011 01:58

Tuurlijk, dat is één kant, aan de andere kant gleed en glibberde Button waardoor Hamilton meer snelheid meenam en hem ernaast kon prikken. Die kon Button wel verwachten.
Ten eerste kon hij dat niet verwachten, want je houdt er geen rekening mee dat je eigen teammaatje zulke kamikaze-acties op je uitvoert. Ten tweede, zelfs ALS hij het had verwacht, had hij nog geen plaats hoeven maken, want hij zat er nog voor. Zou lekker makkelijk zijn, je gooit gewoon je wagen ergens tussen en als die ander dan geen plaats maakt, is het zijn schuld als het mis gaat... Hamilton zat hartstikke fout, Button niet.
Voor de rest - en ik weet dat je het gekscherend neerzet- ben ik van mening dat al gauw naar een schuldige wordt gezocht. Natuurlijk was het onhandig maar Hamilton is een pure racer, net als Button zelf. Nu de held, maar owee als de actie op Webber was misgegaan. Dan staat een coureur weer tegen de fictieve muur wachtend op een schotsalvo van de boze tongen. En Lauda is een oude zeurkous. Daarom kijk ik nooit naar de Duitser. :mrgreen:
Nee hoor, ik had Hamilton altijd behoorlijk hoog zitten en iedereen kan wel eens een foutje maken. Maar ik zie de laatste races wel erg vaak erg rare dingen gebeuren bij vriend Lewis. Hij is gewoon de weg een beetje kwijt, vreemd dat je dat niet ziet. De actie van Button op Webber was op geen enkele manier te vergelijken hiermee, ook niet als dat fout was gegaan.
En ja, Hamilton is een racer. En juist daarom had hij beter moeten weten. Van een groentje in de F1 had je zoiets misschien kunnen verwachten, een ervaren rot hoort gewoon betere inschattingen te maken. Het feit dat hij graag wil winnen is geen excuus om anderen van de baan te rammen.
Lees:
"Dit is een erg emotionele overwinning", vertelde Button tijdens de persconferentie. "Ik had Lewis niet gezien bij ons incident eerder in de race en had hem daar tijdens de rode vlag al mijn excuses voor aangeboden. We waren het er allebei over eens dat zoiets kan gebeuren tijdens het racen en dat het een incident was."
En zo hoort dat!!
Hij heeft het niet gezien dus. Okee, wacht maar tot hij het terug ziet op video... :mrgreen:
Goede beslissing
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

MDP
Guru
Guru

ma jun 13, 2011 02:07

Ten eerste kon hij dat niet verwachten, want je houdt er geen rekening mee dat je eigen teammaatje zulke kamikaze-acties op je uitvoert. Ten tweede, zelfs ALS hij het had verwacht, had hij nog geen plaats hoeven maken, want hij zat er nog voor. Zou lekker makkelijk zijn, je gooit gewoon je wagen ergens tussen en als die ander dan geen plaats maakt, is het zijn schuld als het mis gaat... Hamilton zat hartstikke fout, Button niet.
Overdreven. Race-incidentje en daarom onbestraft. Los daarvan, als je instuurt en iemand komt langszij omdat deze meer snelheid heeft, is een blik werpen in je spiegels geen overbodige luxe. Volgens Eddie Jordan deed Button dit maar zag hij Hamilton niet. Eddie Jordan riep nog, "hij kijkt en stuurt gewoon in!!" Button bevestigde dat tijdens de persco en bood zijn excuses aan. Klaar toch?? Waarom moet er persé een schuldige aangewezen worden als de verwoording 'race-incident' de lading voldoende dekt?

Misschien dat de onderstaande foto opheldering geeft dat Button 'instuurt' en geen/weinig ruimte biedt:

Afbeelding

Nee hoor, ik had Hamilton altijd behoorlijk hoog zitten en iedereen kan wel eens een foutje maken. Maar ik zie de laatste races wel erg vaak erg rare dingen gebeuren bij vriend Lewis. Hij is gewoon de weg een beetje kwijt, vreemd dat je dat niet ziet. De actie van Button op Webber was op geen enkele manier te vergelijken hiermee, ook niet als dat fout was gegaan.
En ja, Hamilton is een racer. En juist daarom had hij beter moeten weten. Van een groentje in de F1 had je zoiets misschien kunnen verwachten, een ervaren rot hoort gewoon betere inschattingen te maken. Het feit dat hij graag wil winnen is geen excuus om anderen van de baan te rammen.
Zo zwart-wit als jij het stelt, is het niet. Als het zoooo overduidelijk was, had de wedstrijdleiding Hamilton wel aangepakt. Er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Het bovestaande mag je daarom ook met een korreltje zout nemen, want het is zifterij. Ik vind dat er ruimte moet blijven om te racen en dat niet ieder incident onder de loep moet worden bekeken. De sport in leven houden luidt het devies. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar dat hoort erbij. Tenslotte, ik weet niet wat ik van Lewis moet vinden. Het gaat hem allemaal voor de wind en daar houd ik niet van. Kwam in een gespreid bedje terecht en daar teert hij op. Naast de baan vind ik hem vaak arrogant en heeft hij een verkeerde houding. Als coureur is hij daarentegen wel de smaakmaker op de baan. Altijd een coureur die er voor gaat. Maar zal nooit een fan worden van Lewis. 'Geef mij maar Jenson Button. Tien keer liever!'

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 13, 2011 02:38

Overdreven. Race-incidentje en daarom onbestraft. Los daarvan, als je instuurt en iemand komt langszij omdat deze meer snelheid heeft, is een blik werpen in je spiegels geen overbodige luxe. Volgens Eddie Jordan deed Button dit maar zag hij Hamilton niet. Eddie Jordan riep nog, "hij kijkt en stuurt gewoon in!!" Button bevestigde dat tijdens de persco en bood zijn excuses aan. Klaar toch?? Waarom moet er persé een schuldige aangewezen worden als de verwoording 'race-incident' de lading voldoende dekt?

Misschien dat de onderstaande foto opheldering geeft dat Button 'instuurt' en geen/weinig ruimte biedt:

Afbeelding

Zo zwart-wit als jij het stelt, is het niet. Als het zoooo overduidelijk was, had de wedstrijdleiding Hamilton wel aangepakt. Er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Het bovestaande mag je daarom ook met een korreltje zout nemen, want het is zifterij. Ik vind dat er ruimte moet blijven om te racen en dat niet ieder incident onder de loep moet worden bekeken. De sport in leven houden luidt het devies. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar dat hoort erbij. Tenslotte, ik weet niet wat ik van Lewis moet vinden. Het gaat hem allemaal voor de wind en daar houd ik niet van. Kwam in een gespreid bedje terecht en daar teert hij op. Naast de baan vind ik hem vaak arrogant en heeft hij een verkeerde houding. Als coureur is hij daarentegen wel de smaakmaker op de baan. Altijd een coureur die er voor gaat. Maar zal nooit een fan worden van Lewis. 'Geef mij maar Jenson Button. Tien keer liever!'

Bewegend beeld zegt altijd meer:

http://www.youtube.com/watch?v=R45hkKEHyD0

Kijk vooral ook naar de auto's die ervoor rijden. Iedereen rijdt daar richting de muur. Dat is de racelijn.
Ik begrijp echt niet dat ik jou moet uitleggen dat je pas denkt aan ruimte maken voor iemand wanneer hij eenmaal langszij zit en dat dat baangedeelte er daar gewoon te kort voor is, om er aan die kant langs te kunnen komen. Deze actie had alleen kans van slagen gehad als Button van z'n gas was gegaan. Niet vreemd dat Button daar geen rekening mee hield.

marcoloco
Full Member
Full Member

ma jun 13, 2011 08:46

Vind het wel mooi dat vettel door een FOUT niet heeft gewonnen (ben blij dat ook hij fouten maakt)
En de actie hamilton vs webber en hamilton vs button is gewoon wat in zo'n race kan gebeuren,kijk naar alonso vs button dat gebeurt ook door de omstandigheden en circuit.
Hamilton heeft iets te veel zitten pushen hij wilde te graag maar om hem te gaan schorsen dat zou te gek voor woorden zijn.
En meneer lauda is toch gedateerd en een ouwe zeur.
Button is wel een genie in het tactische en erg constant.
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 13, 2011 08:48

Ondanks een lange en saaie onderbreking toch een prachtige 2e helft van de race.
Schummi kwam goed uit de verf, Button reed een wereld race.
Vond dat Webber overigens ook erg sterk terug kwam.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 13, 2011 10:01

@alfaganza, dat hoeft niet de race lijn te zijn zoals je ook heel veel gezien hebt in de race en kwalificatie, mede omdat het wegdek overal dezelfde kleur heeft had Button niet naar de muur hoeven te sturen!! Feitelijk gewoon Button die heel erg blokt en niet Hamilton zijn fout, echter (zo verklaarde Button) zag hij niks in zijn spiegels door het weer... Button maakte ook nog een foute in de chicane waardoor Hamilton er veel beter uitkwam en het snelheidsverschil groot was...

Maar boeiend, dit was echt een mega vette kicke race!!! Wie er nu nog durft te beweren dat het tegenwoordig niks meer aan is, die snap ik echt niet meer... Jammer van de te "iets" te lange pauze (ze hadden zeker een rondje of 2 mindere achter de SC kunnen rijden en zeker 5 a 10 min eerder kunnen beginnen, bewijs was dat onze snelle Belg zo snel al over ging op intermediates... Maar dit was achteraf gewoon heerlijk spannend en compleet avondvullend en 10x beter dan die ouwe film :lol: :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru

ma jun 13, 2011 11:22

Kijk vooral ook naar de auto's die ervoor rijden. Iedereen rijdt daar richting de muur. Dat is de racelijn.
Ik begrijp echt niet dat ik jou moet uitleggen dat je pas denkt aan ruimte maken voor iemand wanneer hij eenmaal langszij zit en dat dat baangedeelte er daar gewoon te kort voor is, om er aan die kant langs te kunnen komen. Deze actie had alleen kans van slagen gehad als Button van z'n gas was gegaan. Niet vreemd dat Button daar geen rekening mee hield.
Ik begrijp gewoonweg niet dat mensen persé een schuldige moeten aanwijzen en enorm veel gewicht overal aan moeten hangen. Nogmaals, want dat negeer je compleet, er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Gezien beide niet bestraft zijn door de wedstrijdleiding, kunnen we het incident classificeren als een race-incident.

[edit]

Zie oordeel wedstrijdleiding, welke tot exact dezelfde conclusie zijn gekomen als de conclusie die ik trek:
De wedstrijdleiding oordeelde dat aan het einde van bocht dertien Hamilton een legitieme inhaalpoging kon doen, omdat hij meer snelheid had dan Button. Bovendien bleek uit de televisiebeelden dat Button niet zo ver naar links stuurde als hij in eerdere ronden had gedaan, waardoor de wedstrijdleiding van mening was dat Hamilton er van uit mocht gaan dat zijn teamgenoot hem had gezien. Echter leek het de stewards, onder leiding van Emerson Fittipaldi, ook aannemelijk dat Button zijn teamgenoot niet heeft gezien en daarom werd het ongeval als een raceincident afgedaan.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 13, 2011 11:28

Waar ik me toch weer aan geirriteerd heb is dat de corpulente verslaggever van RTL zo een hekel heeft aan alles wat met Ferrari te maken heeft.
In mijn beleving deed Alonso niet zo veel fout, maar toch weet Olav Mol meteen te vertellen dat het wel een hele domme fout was van Alonso....
Gewoon race ongelukje, en wanneer er ingehaald wordt door iemand neemt deze een risico om aangetikt te worden.

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal en zonder spannende acties wordt het een bloemencorso achtige optocht met 300+ kilometer per uur :wink:

En ja, ik heb iets meer met Ferrari dan met Mercedes..... (neem maar gauw een slok koffie en ben weer rustig geworden)

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 13, 2011 12:05

sowieso het commentaar is matig van Dhr Mol... Hij mist echt veel, noemt de verkeerde coureur etc etc...

Hij miste oa dat de neus van de ferrari van massa al kapot was, hij miste die ring die bij het linker achterwiel van Button los kwam (denk van de luchtsleutel of zoiets??) en zo kan ik nog even doorgaan, hij loopt zo veel te kleppen en mist dan gewoon bepaalde dingen die er op dat moment gebeuren

Alonso vs Button was een race incident, in de regen kan je gewoon weinig tot niets zien in je spiegels...
Overigs jammer dat Alonso en niet Massa als eerste de pit in ging en later stonden ze weer met zijn 2en in de pit, koste ook weer wat extra tijd (wat Olafje dus ook weer miste)

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru

ma jun 13, 2011 12:20

Hebben jullie geen BBC?? Die hebben pas TV, inclusief interviews en zonder reclame. Bij RTL7 heb ik vaak het idee dat de reclames worden verstoord door een stukje race tussendoor. Verschrikkelijke (commerciële) zender.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 13, 2011 12:46

jawel, maar ging de race "eventjes" kijken bij mijn broer :wink:

(de MotoGP wel thuis gekeken, beter commentaar, directere contacten met de rijders... top)

MDP
Guru
Guru

ma jun 13, 2011 13:06

Ik heb sinds afgelopen maand ook weer BBC. KPN had deze niet in het pakket dus switchte ik tussen RTL7 en RTL-D. Maar wat ben ik maar al te blij dat ik BBC weer mag ontvangen. Nu weet je pas wat je gemist heb afgelopen seizoen. En wat is RTL7 maar een flutzender zeg, als je dat vergelijkt met BBC. Maar goed, we dwalen af! :wink:

Terug naar “Het Forum Café”