Alfa One 156
Member
Member

RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

zo mei 28, 2006 10:11

Wel, ik ben blij dat men voor een keer het toch eens aandurft om Schumacher op zijn plaats te zetten.

Ik vind het niet correct te stellen dat je alles mag proberen om te winnen (hebben we die discussie recent niet nog ergens gehad). Het moet correct en sportief blijven (al moet je ook niet zomaar de deur openen voor iedereen). Schumacher heeft al te veel malen op een onsportieve manier dingen bereikt en is er nooit echt voor gestraft geweest. Geniaal kan ik het ook niet noemen. Geniaal ben je pas als je eerste staat zonder te moeten valsspelen.

De stelling dat we het wel van Senna verdagen maar niet van Schumacher vind ik wel heel erg krom. Wat heeft Senna ooit fout gedaan buiten Suzuka '90? Dat was heel fout, maar er ging wel een historie van een jaar aan vooraf. Niet goed te praten, enigszons begrijpelijk. Buiten dat heeft hij nooit zo iets gedaan.

Sinds Schumacher bij Ferrari is heb ik het team niet meer gesteund. Ik zag ze liever als subtop met Alesi en Berger.

Waarom zou ik Alfisti trouwens Ferrari moeten steunen? Omdat het Italiaans is? Fiat, Lancia en Maserati kunnen me ook niet bekoren... Mijn team is trouwens Mc Laren (al ben ik niet zo blij dat ze Mercedes-motoren hebben).

Andretti Molletti

Re: RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

zo mei 28, 2006 10:18

Wel, ik ben blij dat men voor een keer het toch eens aandurft om Schumacher op zijn plaats te zetten.
Wie kan dat dan?? :lol: :lol:

jolinos

zo mei 28, 2006 10:34

[quote="Alfa One 156"]Wel, ik ben blij dat men voor een keer het toch eens aandurft om Schumacher op zijn plaats te zetten.

Ik vind het niet correct te stellen dat je alles mag proberen om te winnen (hebben we die discussie recent niet nog ergens gehad). Het moet correct en sportief blijven (al moet je ook niet zomaar de deur openen voor iedereen). Schumacher heeft al te veel malen op een onsportieve manier dingen bereikt en is er nooit echt voor gestraft geweest. Geniaal kan ik het ook niet noemen. Geniaal ben je pas als je eerste staat zonder te moeten valsspelen.

De stelling dat we het wel van Senna verdagen maar niet van Schumacher vind ik wel heel erg krom. Wat heeft Senna ooit fout gedaan buiten Suzuka '90? Dat was heel fout, maar er ging wel een historie van een jaar aan vooraf. Niet goed te praten, enigszons begrijpelijk. Buiten dat heeft hij nooit zo iets gedaan.

O nee, kan me nog herinneren dat senna in snelle kwalificatieronde zat en vond dat irvine hem in de weg reed na de kwalificatie vond senna dat ie het recht had om irvine op zijn bek te slaan maar ja de doden zijn heilig nietwaar.
En wat schumacher betreft hij is in 1995 gestaft 3 wedstrijden geschorst voor zijn actie in engeland zwarte vlag.
en in het zelfde jaar werden zijn punten in spa afgenomen omdat zijn onderplaat te dun was (ja die kan afslijten als je over curbs rijdt).
Maar ja de schumacher haters en de oorlogshelden hebben hun mening weer klaar.

jolinos

zo mei 28, 2006 10:36

uiteraard is het onderste gedeelte van hierboven pas door mij geschreven vanaf o nee en wat erboven staat door een andere liefhebber

jolinos

zo mei 28, 2006 10:40

nog even wil ik dit kwijt ik vindt straf onterecht om van de laatste plaats te moeten starten.
Omdat andere 12 van 11 t/m 22 geen last hadden van schumacher omdat ze al klaar waren met hun sessie als de stewards vinden dat schumacher straf had verdiend wat ik niet vindt hadden ze hem op 10de plek moeten zetten en niet achteraan zal wel weer iemand omgekocht zijn daar dit was het laatste wat ik aan dit topic toevoeg kan me er toch alleen maar kwaad om maken.

Roeltje 164

zo mei 28, 2006 10:43

leest lekker weg deze topic, waarom moet ik als alfisti een duitser een warm hart toe dragen, sorry, ik vind shumi een kwal van een gozer, die bij mij geen respect verdiend, kijk liever naar de jonge honden...
Whatever, ik kijk voor mijn plezier , heb respect voor de mening van een ander , maar shumi blijft een kwal..... :roll: :roll:

Roeltje 164

zo mei 28, 2006 10:45

veel kijkplezier vanmiddag, button 1, alonso 2 raikonnen 3 :wink:

Remco S
Guru
Guru

zo mei 28, 2006 10:52

Persoonlijk vind ik het een beetje triest dat als je meervoudig wereld kampioen bent, op deze manier aan je pole te komen. Dan kun je toch wel zien dat Ferrari het behoorlijk lastig vind om van Renault te winnen.

Maar we zullen maar zeggen, dat de betere vandaag zullen winnen........ Een paar jaar geleden reed schumi z'n auto ook plat in de tunnel achter de safetycar (als ik mij niet vergis)

Alfa One 156
Member
Member

zo mei 28, 2006 10:59

[/quote="jolinos"] O nee, kan me nog herinneren dat senna in snelle kwalificatieronde zat en vond dat irvine hem in de weg reed na de kwalificatie vond senna dat ie het recht had om irvine op zijn bek te slaan maar ja de doden zijn heilig nietwaar.[/quote]

Senna sloeg (en dat kan inderdaad ook niet) Irvine niet na een kwalificatie, maar na de wedstrijd in Suzuka (93), waar Irvine, die gedubbeld was het nodig vond om terug te proberen voorbij Senna te gaan. Senna is na de wedstrijd verhaal gaan halen. Daar zou Irvine doodleuk aan Senna gezegd dat hij dan maar sneller moest rijden, waarop deze een klap gaf.

Dit heeft echter niets met race-omstandigheden te maken. Dit was na de race. Ik keur dit niet goed. Maar niemand kan zeggen dat hij Senna ooit heeft kunnen betrappen op valsspelen tijdens wedstrijden, Schumacher...daar kan ik verschillende incidenten van opnoemen...

Of de straf te zwaar is of niet...wie zal dat zeggen, hebben ze daar dan geen voorafbepaalde straffen voor?

En ik ben geen Schumacher-hater, die energie wens ik niet in hem te steken :wink:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 28, 2006 11:10

veel kijkplezier vanmiddag, button 1, alonso 2 raikonnen 3 :wink:
Wedden van niet? :wink:

Alonso 1,
Raikonen of Montoya 2 (ehhh toch Raikonen dan)
Webber 3

Ruud33 16V

zo mei 28, 2006 11:14

nog even wil ik dit kwijt ik vindt straf onterecht om van de laatste plaats te moeten starten.
Omdat andere 12 van 11 t/m 22 geen last hadden van schumacher omdat ze al klaar waren met hun sessie als de stewards vinden dat schumacher straf had verdiend wat ik niet vindt hadden ze hem op 10de plek moeten zetten en niet achteraan zal wel weer iemand omgekocht zijn daar dit was het laatste wat ik aan dit topic toevoeg kan me er toch alleen maar kwaad om maken.
dit ben ik ook wel met je eens... maar de stewards denken natuurlijk. Overtreding? Schumacher?? achteraan!!!

Fisichella is ook bestraft maar die zakt maar 4 plaatsjes terug. Schumacher is nu meteen kansloos voor de overwinning.. zal mij benieuwen of hij nog punten weet te pakken.... Verschil met 1994.. toen werd schumacher min of meer bestraft om de strijd om het wk nog enigszins spannend te houden... nu bestraffen ze hem met als gevolg dat alonso alleen maar verder kan uitlopen in het wk waardoor de spanning er niet beter op wordt...

Maarja voor mij is het vanaf de bank moeilijk te beslissen of er al dan niet opzet in het spel was... balen doe ik wel...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 28, 2006 11:15

Kerpen,home of the...............................(vul zelf maar in) :twisted:
Kerpen, home of Pole Belmondo??? :lol: :D

:jumping:

JRX164
Member
Member

zo mei 28, 2006 11:17

Helemaal mee eens :thumbs:
En verder heeft iedereen geprofiteerd van alle tips en trucs die Michael en Ferrari als eerste hebben bedacht om de grenzen op te zoeken.

De baron van Kerpen

zo mei 28, 2006 12:03

tja wat moet je er van zeggen? Als hij geen fout had gemaakt (al dan niet met opzet) dan had hij ergens in de top vijf gestaan en was hij nooit teruggezet. ferrari kan dus deels de hand in eigen boezem steken. Neemt niet weg dat door deze zeer zware sanctie het wk (als alonso deze race wint) beslist is! Jammer want nu is de spanning uit het kampioenschap weg. En kerpen is nog steeds home of the brave!!!!!!!!! Waarom zou dit veranderen? Ik ben een echte fan en sta voor ferrari door dik en dun :wink:

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 28, 2006 12:26

Het was een prima zet van Ferrari, de reactie ook 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”