Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 22:15

(...) maar straks hebben ze iets gedaan en de omstanders hebben alleen maar het kentekennummer genoteerd dus bij wie denk je dat ze zullen gaan aankloppen :?:
Dan heb je in ieder geval die foto's uit Dordrecht nog om aan te tonen dat jij het niet hoeft te zijn geweest 8)
Daar ben ik het wel gedeeltelijk met je eens echter........ze komen mij weer lastigvallen: zolang er een bewijs is heb ik daar geen problemen mee maar zodra ze gewoon iets hebben geconstateerd dan wordt het toch een probleem ben ik bang.
Zeker voor het onzeker zullen we maar zeggen :wink:
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

chopmax
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:14
Locatie: Den Haag

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

di mar 04, 2008 12:02

Aan de andere kant, nieuwe platen staan best strak, RDW schelden de kosten van de kentekenbewijzen kwijt. En het is echt een naaistreek eerste klas voor de droplul die met jou platen rijd. Ik zou alleen wel vragen of de politie je oude kenteken zonder 1 tje dan wel wil signaleren, anders heeft het weinig zin.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

AlfaFever

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

di mar 04, 2008 12:52

. Ik zou alleen wel vragen of de politie je oude kenteken zonder 1 tje dan wel wil signaleren, anders heeft het weinig zin.
Meende dat je tegenwoordig geen 1-tje meer op een vervangende plaat krijgt.


b.t.w. dacht dat het om een nieuw kenteken aanvragen ging :wink:

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

di mar 04, 2008 20:45

. Ik zou alleen wel vragen of de politie je oude kenteken zonder 1 tje dan wel wil signaleren, anders heeft het weinig zin.
Meende dat je tegenwoordig geen 1-tje meer op een vervangende plaat krijgt.


b.t.w. dacht dat het om een nieuw kenteken aanvragen ging :wink:
Gaat ook om een nieuwe aanvraag van kenteken dus een 1tje komt er zeker niet op.
Heden de papieren opgestuurd naar het RDW, nu maar ff afwachten.

Ook nog kontakt gehad met de Politie in Dordrecht met de vraag of hun me precies konden vertellen wat er nou precies als kenteken genoteerd stond en welk merk auto het nou precies was.
De agente in kwestie, toevallig dezelfde die ik zaterdag aan de telefoon had, zei dat ze een fout had gemaakt met het noteren van de weg bij mijn beklag: Parallelweg ipv Provincialeweg (interne fout dus buiten de bekeuring om maar wel ff recht laten zetten): men zou me terugbellen maar helaas heb tot nu toe nog niets vernomen.
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

wo mar 05, 2008 18:51

Politiekorps Dordrecht, afdeling ..... afhandeling van foto/bekeuring ..... geen idee hoe dat heet, dhr. Steenvoorden, heeft mij een uur geleden opgebeld met de volgende mededeling.

Het kenteken wat op de foto staat is: 99-PG-DB - - SAAB 9-5; ESTATE 2.3 T AUT.

Direkt het RDW opgebeld dat mijn gestuurde envelop met alle bewijzen als niet verzonden beschouwd moest worden ivm aamvraag van nieuw kenteken: via een faxformulier heb ik het een en andere uitgelegd en deze naar de desbetreffende afdeling verzonden.

Politiekorps te Schagen ook maar ff bellen en bedanken voor alle medewerking.

Volgende keer hoop ik dat ze eerder kontakt met me opnemen waardoor ik deze weg niet meer hoeft te bewandelen.
Al goed eind goed
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

wo mar 05, 2008 19:40

Tsja... hoeveel uur ben je hier nu al aan kwijt geweest? Los van telefoonkosten etc.

Laten ze svp die apparatuur eens verbeteren (inkomsten genoeg dacht ik zo) voordat ze de onschuldige burger zo lastig vallen.

Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als je alleen maar had gereageerd met 'dat was ik niet, zie foto'. Jouw tijd en geld en een hoop belastinggeld zijn in ieder geval lelijk verkwist :evil:

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

wo mar 05, 2008 19:59

99-RG-DB

Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 3ER REIHE; 320D SEDAN
Brandstof Diesel

Vervaldatum APK 14-03-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 14-03-2005

BPM € 15177
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja


van een R een P maken kan iedereen....
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

vr mar 07, 2008 19:06

Tsja... hoeveel uur ben je hier nu al aan kwijt geweest? Los van telefoonkosten etc.

Laten ze svp die apparatuur eens verbeteren (inkomsten genoeg dacht ik zo) voordat ze de onschuldige burger zo lastig vallen.

Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als je alleen maar had gereageerd met 'dat was ik niet, zie foto'. Jouw tijd en geld en een hoop belastinggeld zijn in ieder geval lelijk verkwist :evil:
In de tussentijd toch alweer de bekeuring weer in huis gekregen: binnenkort zal er wel weer een acceptgiro binnenkomen met 0,00 euro te betalen.
Benieuwd of ze nog het een of andere gaan uitleggen of dat ze het gewoon hierbij houden.
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 09, 2008 01:24

Pas op met je kenteken op het I-net zetten, de foto's van de overtreding kunnen nog maar houd je eigen exacte kenteken voor jezelf ook al heb je een opvallende wagen. Je case is duidelijk en in dit geval zijn het stompkoppen geweest die je ergens hebben zien rijden en het kenteken willekeurig hebben op geschreven en een plaat hebben gemaakt/ illegaal laten maken en deze niet op een zelfde uitziende wagen hebben gezet. Dit soort figuren wisselt wekelijks/maandelijks van plaat en is niet bijster slim en in principe alleen te pakken bij fysieke controle.

Veel mensen hier op het forum kunnen voor me instaan dat ik zoiets nooit zou doen, maar ik heb nu een kenteken van jouw zilvergrijze 156 met vleugel(als de overtredingsfoto die je gepost hebt idd van deze kwaliteit is voor een ambtenaar/agent niet te onderscheiden van mijn EVO VIII in zilvergrijs met vleugel) met alle respect die gaat toch ff wat sneller als jouw 156 en ik zou nu met alle gemak 260+ op jouw kenteken kunnen gaan rijden. Kwestie van een persoon kennen die bij een automaterialenzaak werkt die kentekens mag maken en dat nog niet eens, dat stempeltje op de plaat zegt niets, zwarte letters op geel en een blauw NL bandje is genoeg, zeg nu zelf kun je zelf nog wel een beetje netjes maken, pas bij fysieke controle kan het verschil gezien worden.

als voorbeeld mijn wagen, zeg nu zelf, dat verschil in achterlichten zie je op de kwaliteit foto van de klpd niet, zilvergrijs, vleugel je hangt gewoon:

Afbeelding

ik hoop dat je goed weggekomen bent en dat het figuren zijn die idd regelmatig van valse plaat wisselen, maar zodra er meer boetes gaan binnenkomen ga je toch een probleem krijgen in dit gekke land waar men helaas niet met je meedenkt in dit soort gevallen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 09, 2008 01:40

Off topic: Wat is het toch een g**l ding he, zon lancer (Die FQ400) =P~ ... :oops:

Grote kans dat wij de nieuwe gaan leasen, 2L diesel, chip en ralliart verlaging, 18'' en die 650W rockfrot audio en zwarte grille, IN HET ROOD 8)

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 09, 2008 21:11

Pas op met je kenteken op het I-net zetten, de foto's van de overtreding kunnen nog maar houd je eigen exacte kenteken voor jezelf ook al heb je een opvallende wagen. Je case is duidelijk en in dit geval zijn het stompkoppen geweest die je ergens hebben zien rijden en het kenteken willekeurig hebben op geschreven en een plaat hebben gemaakt/ illegaal laten maken en deze niet op een zelfde uitziende wagen hebben gezet. Dit soort figuren wisselt wekelijks/maandelijks van plaat en is niet bijster slim en in principe alleen te pakken bij fysieke controle.

Veel mensen hier op het forum kunnen voor me instaan dat ik zoiets nooit zou doen, maar ik heb nu een kenteken van jouw zilvergrijze 156 met vleugel(als de overtredingsfoto die je gepost hebt idd van deze kwaliteit is voor een ambtenaar/agent niet te onderscheiden van mijn EVO VIII in zilvergrijs met vleugel) met alle respect die gaat toch ff wat sneller als jouw 156 en ik zou nu met alle gemak 260+ op jouw kenteken kunnen gaan rijden. Kwestie van een persoon kennen die bij een automaterialenzaak werkt die kentekens mag maken en dat nog niet eens, dat stempeltje op de plaat zegt niets, zwarte letters op geel en een blauw NL bandje is genoeg, zeg nu zelf kun je zelf nog wel een beetje netjes maken, pas bij fysieke controle kan het verschil gezien worden.

als voorbeeld mijn wagen, zeg nu zelf, dat verschil in achterlichten zie je op de kwaliteit foto van de klpd niet, zilvergrijs, vleugel je hangt gewoon:

ik hoop dat je goed weggekomen bent en dat het figuren zijn die idd regelmatig van valse plaat wisselen, maar zodra er meer boetes gaan binnenkomen ga je toch een probleem krijgen in dit gekke land waar men helaas niet met je meedenkt in dit soort gevallen.
Correct Pepijn. Je vergeet in je verhaal echter 1 ding. Als jij met 260+ geflitst wordt dan zal het voor de bezitter van de 156 nog altijd een vrij eenvoudig verhaal zijn. Zijn 156 kan namelijk in de verste verte geen 260+ en dit zal hij voor een rechtbank ook eenvoudig kunnen bewijzen.

Maar op zich heb je een punt. Als ik dan echter dergelijke praktijken zou willen uitvoeren zou ik eenvoudig op Autotrader een exact gelijke of vergelijkbare auto opzoeken en hiervan het kenteken noteren. In 9 van de 10 gevallen is op Autotrader het kenteken ook gewoon leesbaar. Een stuk makkelijker en een nog kleinere kans om gepakt te worden.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 09, 2008 23:38

Dat is allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar als iemand kwaad wil mbt kentekens heeft hij echt geen foto's nodig, dan gaat hij gewoon een keer de A27 op en neer en noteert wat geschikte kentekens.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

do mar 20, 2008 12:48

Het blijft actueel. Van de week op zo'n RTLmanbijtSBShond-nieuwsprogramma ook al weer een vrouw die een boete ontving voor overtredingen op een plek waar ze nooit geweest is.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

do mar 20, 2008 13:50

Ik ontving vandaag een waar ik wel geweest was, maar die niet vervolgd kan worden...
Wordt (toch :wink: )vervolgd...
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

do mar 20, 2008 14:13

Ik volg je even niet :-k

:D

Terug naar “Het Forum Café”