Daarvanuitgaande is er niets aan de hand, maar die 3 cent is het aanvangstarief, hetgeen spoedig opgevolgd zal worden door een BEDUIDEND hoger tarief: 6 a 7 cent per km voor stevig vervuilende voertuigen.Dan ben ik de eerste die NEE stemt. Als het gaat over kilometer beprijzing is het belachelijk dat klassiekers vrijstelling krijgen. Ik kan straks lekker in de spits met de Berlina voor nop de file aanvoeren. Dat ik klassieker rijd is mijn keuze en geeft mij verder geheel geen recht om gratis in de rondte te toeren. Als je meerdere auto's hebt is dat ook een bewuste keuze. Hobbies kosten geld. Het feit dat je per gereden kilometer afgerekend wordt is bij meerdere auto's ook gewoon een voordeel. En waar hebben we het nu over. 5.000km per jaar met je klassieker a € 0,03 = € 150. Voor dat geld komt mijn 90 op LPG gewoon in weer in de running. Betaal nu € 1200 per jaar (als ik rij). Zal ik rond de 20.000 met de 90 doen, ben ik voor € 600,- klaar. Hoe je het ook bekijkt, het wordt goedkoper.
Dat is niet waarschijnlijk, dat gebeurt gewoon! De provincies mogen ter compensatie van het wegvallen van de provinciale opcenten een soort van inwonersbelasting gaan heffen.En wat zal de provincie gaan doen door het wegvallen van deze inkomsten, denk je nou echt dat het goedkoper wordt.
De provincie zal waarschijnlijk een belasting gaan bedenken die jouw voordeel teniet zal doen.
Dan ben ik de eerste die NEE stemt. Als het gaat over kilometer beprijzing is het belachelijk dat klassiekers vrijstelling krijgen. Ik kan straks lekker in de spits met de Berlina voor nop de file aanvoeren. Dat ik klassieker rijd is mijn keuze en geeft mij verder geheel geen recht om gratis in de rondte te toeren. Als je meerdere auto's hebt is dat ook een bewuste keuze. Hobbies kosten geld. Het feit dat je per gereden kilometer afgerekend wordt is bij meerdere auto's ook gewoon een voordeel. En waar hebben we het nu over. 5.000km per jaar met je klassieker a € 0,03 = € 150. Voor dat geld komt mijn 90 op LPG gewoon in weer in de running. Betaal nu € 1200 per jaar (als ik rij). Zal ik rond de 20.000 met de 90 doen, ben ik voor € 600,- klaar. Hoe je het ook bekijkt, het wordt goedkoper.
Verzekering is voor heel Europa, km heffing alleen in Nederland. Hoe wou je gaan aantonen welke km'ers (belast) in Nederland zijn gereden en welke niet? Hobby auto's worden juist relatief veel gebruikt voor vakanties en toertochten buiten Nederland. Even een trip naar Italie is al een flink stuk van je 5000 km, maar grotendeels in het buitenland...Het gaat mij puur om de controleerbare en oprechte hobbyrijder, en te voorkomen deze met dure elektronica en onderhoud daarvan op te zadelen....
Onzin.[
Let goed op, ik wil feitelijk ook agenderen met deze stelling tegen oldtimers met zeg maar gastank duidelijk bedoeld om deze regels te omzeilen. Ook hier geld mij betreft een max. a 5000km.
!
De verzekering checkt ieder jaar bij de APK wat de stand is. Tekenen voor een 'klassieker verzekering' staat dit toe. Het hebben van een klassieker verzekering ook al geld die voor heel Europa is in ieder geval voldoende bewijs dat je een voertuig absoluut hobbiematig gebruikt. Dus die moet je helemaal niet belasten met km-heffing of je die 5000km nu in nederland maakt of buitenland staat hier los van. Het hebben van een andere hoofdauto met kastje desnoods geeft ook aan dat je er niet op uit bent helemaal niets te betalen.Verzekering is voor heel Europa, km heffing alleen in Nederland. Hoe wou je gaan aantonen welke km'ers (belast) in Nederland zijn gereden en welke niet? Hobby auto's worden juist relatief veel gebruikt voor vakanties en toertochten buiten Nederland. Even een trip naar Italie is al een flink stuk van je 5000 km, maar grotendeels in het buitenland...Het gaat mij puur om de controleerbare en oprechte hobbyrijder, en te voorkomen deze met dure elektronica en onderhoud daarvan op te zadelen....
Er zijn genoeg klassieker verzekeringen die tot 7500 km (en sommige zelfs tot 10000 km) gaan en waar een 1e auto niet altijd verplicht is.De verzekering checkt ieder jaar bij de APK wat de stand is. Tekenen voor een 'klassieker verzekering' staat dit toe. Het hebben van een klassieker verzekering ook al geld die voor heel Europa is in ieder geval voldoende bewijs dat je een voertuig absoluut hobbiematig gebruikt. Dus die moet je helemaal niet belasten met km-heffing of je die 5000km nu in nederland maakt of buitenland staat hier los van. Het hebben van een andere hoofdauto met kastje desnoods geeft ook aan dat je er niet op uit bent helemaal niets te betalen.Het gaat mij puur om de controleerbare en oprechte hobbyrijder, en te voorkomen deze met dure elektronica en onderhoud daarvan op te zadelen....
Wat betreft de oldtimer als goedkoop dagelijks vervoermiddel:
Dat je dat 'nu' volgens de wet mag snap ik, maar of dit eerlijk is???
......financieel is het trouwens niet echt de meest verstandige keuze, je kan wel goedkoper zakelijk(en privé) rijden... maar het blijft wel leukPersoonlijk kun je het bij mij niet goed praten waarom je zakelijk een klassieker wil rijden anders dan vanuit financieel oogpunt, maar dat is mijn persoonlijke mening.