WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Voorstellen: web

do dec 23, 2010 22:26

Hee Kerel.. Ik zie nu je voorstel topic pas ( in de tijd dat je het startte was ik druk aan het lassen waarschijnlijk :wink: )

Dat kachelprobleem heb ik ook gehad met de 155.. Bij mij was het kraantje kapot. Kijk daar eerst eens naar.. Dat ding zit links boven je midden console en het is een ruggenbrekertje om aan te werken.

succes..

Je hebt het niet over je projekten met het echte vermogen gehad hier :lol:
Dat kraantje is van de zomer al voorzien van een nieuw rubbertje en armpje.

web

Re: RE: Voorstellen: web

di dec 28, 2010 22:24

Dat kraantje is van de zomer al voorzien van een nieuw rubbertje en armpje.
Wat niet betekent dat-ie daarmee immuun is geworden voor nieuwe storingen. Blijft het eerste wat ik ga controleren, nu de auto weer rijdt!

web

Re: RE: Voorstellen: web

di dec 28, 2010 22:29

Uh Yuri... bmw? Ik dacht dat jij een echte 75 man was?!
Als je wat hebt met achterwielaandrijvers met 50/50 gewichtsverdeling, is de alfa 75 niet helemaal de enige :wink:

En die andere keuzes zijn ook nog eens geschikter (al was het maar qua onderdelenvoorziening) om dagelijks mee te rijden... :wink:

web

Re: RE: Voorstellen: web

di dec 28, 2010 23:29

Zo, vanavond de uitlaat bovenop (waar de breuk heel "mooi" was) heel precies aan elkaar gelast.
Vervolgens passen en... helemaal goed! Dat had ik niet durven dromen.

Dus aflassen, weer eronder hangen...

Dit alles terwijl de auto nog altijd buiten op oprijbokkies stond, bij nul graden in een restant sneeuw. Gelukkig kon ik wel binnen in de warme garage lassen.

En had ik er nog extra handen en motivatie bij ook... patje bedankt!!
Je hebt het niet over je projekten met het echte vermogen gehad hier :lol:
Och, er zit niks (meer) bij met meer vermogen dan de 540. Wel een stuk lichter.

Ik zie dat ik hier nog niet eens gepost heb dat ik de Tipo Quattro, waar ik het in de eerste post over had, ook weer gekocht heb. Dat is wel een project, ik wil een vijfdeurs Thema bouwen, met daarin een 24V Busso (de 'tamme' 3.0 uitvoering uit de Kappa, 204pk). De onderdelen heb ik intussen wel zo'n beetje bij elkaar gesprokkeld, noodzakelijke bedrading schema's voor de swap ook. Zodra ik de zolder voldoende opgeruimd heb dat ik weer werkruimte in de garage kan maken, begin ik daaraan. Bij interesse kan ik ook hier een project topic openen.

Ander project is een schattig compact 2.0 zes in lijn biturbo blokje (1GGTE, 210pk) in een '76 Toyota Carina. Zo'n auto waarvan de meesten zelfs vergeten zijn hoe ie eruit ziet. Electrisch een stuk eenvoudiger, maar mechanisch weer iets ingrijpender.

Ach, eerst maar es wat afmaken nietwaar? Heb in ieder geval een vliering in de zolder gemaakt nu, EN een bult weggegooid, want de reden dat het niet opschiet, is gebrek aan werkruimte. Er liggen veel te veel onderdelen in de garage.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Voorstellen: web

wo dec 29, 2010 10:54

Ik vind die BMW wel gaaf, handgeschakelde 540 is een hartstikke fijne auto. Kan geen moderne Alfa tegenop, ik zou er met liefde en plezier mijn dagelijkse kilometers in maken! PB.
Uh Yuri... bmw? Ik dacht dat jij een echte 75 man was?!
Ben ik ook. Maar er staat 'moderne Alfa' en daar reken ik de 75 niet toe. En met bijna 300pk RWD handbak rondrijden is best lekker.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

web

Re: RE: Voorstellen: web

wo dec 29, 2010 13:56

Dat kraantje is van de zomer al voorzien van een nieuw rubbertje en armpje.
Wat niet betekent dat-ie daarmee immuun is geworden voor nieuwe storingen. Blijft het eerste wat ik ga controleren, nu de auto weer rijdt!
In de lunchpauze even in het dashboard gedoken. Rubbertje en armpje zijn nog OK. Kan het kraantje inwendig kapot zijn, en aan de buitenkant (heveltje) normaal aanvoelen?

Zo abrupt (was echt van de ene op de andere dag) de kachelradiator geheel verstopt geloof ik eigenlijk niet in. Kraantje verstopt met "iets" wat in het koelcircuit rondzwierf zou nog kunnen misschien.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Voorstellen: web

wo dec 29, 2010 19:01

Ik vind die BMW wel gaaf, handgeschakelde 540 is een hartstikke fijne auto. Kan geen moderne Alfa tegenop, ik zou er met liefde en plezier mijn dagelijkse kilometers in maken! PB.
Uh Yuri... bmw? Ik dacht dat jij een echte 75 man was?!
Ben ik ook. Maar er staat 'moderne Alfa' en daar reken ik de 75 niet toe. En met bijna 300pk RWD handbak rondrijden is best lekker.
Daar kan ik alleen over dromen (voorlopig) ....
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Voorstellen: web

wo dec 29, 2010 19:39

Uh Yuri... bmw? Ik dacht dat jij een echte 75 man was?!
Ben ik ook. Maar er staat 'moderne Alfa' en daar reken ik de 75 niet toe. En met bijna 300pk RWD handbak rondrijden is best lekker.
Daar kan ik alleen over dromen (voorlopig) ....
GTAblok in je novanta hangen :P

Web: met wat geluk ben ik am Sonntag op de loods, kunnen we effe aftappen en doorblazen?

web

RE: Voorstellen: web

wo dec 29, 2010 23:20

Dank, maar de kachel doet het weer.

Het bleek dat beide slangen goed heet werden, dus er was wel stroming.

Maar het tuimelaartje wat vanaf de kabel de kachelkraan bedient, scharniert op een pin. Niet zomaar een pin, maar dat is meteen de as van de luchtklep die ook nog eens warm/koud regelt. Waarom er zowel een kraan als een luchtklep op zitten voor warm/koud weet ik niet, maarja, zo zit het.

Maar dat tuimelaartje heb ik waarschijnlijk niet goed teruggemonteerd vorig jaar, waarna ie dit najaar de verbinding met de luchtklep verloor. Ik heb nooit gezien dat dat "asje" rechthoekig was, en het tuimelaartje er in een bepaalde stand op moest (dat zie je ook niet, als je in kronkels in het dashboard probeert te kruipen om erbij te komen).

Heb 'm er nu opnieuw (dit keer goed) op gezet en het werkte meteen weer... warmte!!!

Ik denk dat ik nog wel een nieuwe ga bestellen, want het tuimelaartje heeft wel wat schade opgelopen van het verkeerd gemonteerd zitten.

web

Re: Voorstellen: web

wo dec 29, 2010 23:28

Rest dus nu als TODO lijst:
- versnellingsbak vervangen (gezien de staat van de splines op de ingaande as kan dit onmogelijk nog veel langer goedgaan)
- gasslang vervangen zodat de wielkuip weer normaal kan.
- dopje sideskirt... echt een puntje op de i.
- lekkage achterin vinden

En binnenkort komt de APK er weer aan, maar die zie ik ditmaal wel met vertrouwen tegemoet. Zeker als de uitlaatlekkage die ik de vorige keer al vermoedde en misschien al een beetje aanwezig was, opgelost is.
Zo... weer wat overzichtelijkere klussenlijst.

web

RE: Voorstellen: web

ma feb 07, 2011 14:22

En de APK is-ie ditmaal probleemloos doorheen gefietst. Zelfs de viergastest was een eitje, met groot gemak doorstaan. Kennelijk helpt een dichte uitlaat daar ook wel bij :wink:

(de las waarop ie brak, is nooit echt goed geweest denk ik)

Heb overigens de Kapotta maar eens binnen gezet om te slopen

Afbeelding

Waarna dit Busso V6'je een plek mag gaan vinden in een vijfdeurs Lancia Thema project. Verslag ook hier, of zal ik me beperken tot het Thema forum?

Terug naar “Het Forum Café”