Ludodk

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

ma feb 22, 2010 10:58

Hoe het komt de liefde voor het merk alfa is omdat ik als eerste auto een alfa spider uit 1984 heb gekocht.
Was toen ook meteen verkocht aan het merk alfa heb diverse auto's bij mij op de zaak gereden waaronder ook mercedes maar denk maar zo als ik mercedes wil rijden bel ik wel een taxi.
Ben er heel blij mee men vader minder maar dat komt om dat hij van ouwe amerikanen houwt ik ook wel maar ik kwam naar een paar mustangs te hebben gekeken/gereden de spider tegen proef rondje gereden en ik was verkocht ligt egt zalig in de bochten :D
is wat anders dan de losse vering van een ouwe amerikaan.
Binnen kort krijgt de spider een vriendje er bij zit erg te twijfelen tussen een 156 of een nieuwer type spider of een giulia, wellicht krijgt ie zen nieuwe vriendje rond de zomer.

Gr Ludo

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

ma feb 22, 2010 11:29

Het Alfa virus is bij mij in ieder geval niet erfelijk, noch met de paplepel ingegoten...

Mijn vader rijdt sinds mijn bewuste leven Citroën: GSA, BX, XM (2x) en is bij zijn pensionering op Volvo overgestapt. Slechts 1 keer heeft hij tussen de XM’s door een ander merk gehad...en laat dat nu net een Alfa zijn geweest: een 164 2.0 Super, in de lease, want “een Alfa rijd je alleen in de lease”. :roll:
Die mocht ik zo nu en dan lenen, als ik niet tot de Autobianchi A112 en later de Cinq Sporting van mijn moeder was veroordeeld. En wat een auto was die 164, zeg!! Niet te vergelijken met de Citroens waar ik tot die tijd in vervoerd werd! Als je gas gaf, gebeurde er ook echt wat!! Opeens voelde ik over wat voor wegdek we reden, dat werd in de Citroens allemaal “keurig” glad gestreken.

Ik wist toen eigenlijk al dat ik Alfa ging rijden. Maar ja, als jonge jongen liet ik me nog te veel beïnvloeden door meningen van anderen. Ik koos dus voor de Duitse Degelijkheid van VW. Een Polo eindigde in de sloot en een Golf moest plaatsmaken voor een Peu 206 1.1 van de zaak. Die 1.1 was ik alleen wel erg snel zat. Geen gang in te krijgen!! Dus ging ik regelmatig bij dealers shoppen...op zoek naar een Alfa, want ik kon die 164 niet uit mijn hoofd krijgen. Toevallig liep ik na een bezoekje aan de Alkmaarse Alfa dealer ook bij de buren binnen. Middelbeek had toen ook al vooral Amerikaanse meuk staan...maar ook een Alfa 155. Rood. 2.0 16v. Met Remus pijp...en ik was verkocht. :twisted: Die Remus pijp bleek trouwens zo rot als wat, dus toen ik de 155 kwam halen zat er keurig een originele einddemper op. Het eigenbouwtje van voordemper tot einddemper mocht ik later dat jaar op eigen kosten vervangen.

Na de 155 dacht ik toch weer voor degelijkheid te moeten kiezen...toen dacht ik nog dat de kans bestond binnenkort vader te worden. Ik zondigde met een Volvo V40 T4. :oops: Maar die heeft ruim een jaar geleden weer plaats gemaakt voor het merk waar ik de rest van mijn leven een zwak voor zal houden: Alfa Romeo. Een 156 GTA deze keer...de ultime Alfa van de voltooid tegenwoordige tijd. De laatste echte Alfa, de 75, volgde een half jaar later als daily driver. En daar zal het niet bij blijven, ben ik bang: op het wensenlijstje staan nog een hand vol Alfa’s die ik ooit nog eens hoop te mogen rijden.


Overigens zet ik wel een familie traditie voort: mijn oom was tot zijn pensionering een fervent Alfist. De eerste foto’s van zijn auto waren die van een rode Giulia, daarna volgden diverse GTV6-en, een 164 3.0 en zijn vrouw reed een 155. Ook hij heeft echter met zijn pensioen ook voor degelijkheid gekozen: een 520. Tja...wijsheid komt niet altijd met de jaren...
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

ma feb 22, 2010 22:25

Mijn vader was een vw rijder, een medewerker van zijn bedrijf reed altijd Alfaas, Alfetta, gtv, Giulietta, ik was er helemaal gek op, dat geluid de prachtige lijnen.
Altijd moest ik thuis aanhoren dat de Alfa fanaat niet verstandig was, nl hoge onderhoudskosten, veel problemen en benzine slurpers.
Maar ik hoorde s morgens de Sud van de buurman, met een heerlijke snerp uit de uitlaat, onze straat verlaten :wink:
Verkocht was ik, ik wou op zeker een Alfa, maar de eerste wagen werd een Mitsubishi colt{was een verstandige keus werd me verteld :lol: }
Een jaar later was het zover er kwam een 75 1.8 carbs, mooi donkerblauw met maarliefst 15 inch velgen, wat een beauty van een auto, alleen onder de motorkap was het een groot drama, 1 dag in mijn bezit liep de zuiger kapot, dure reparatie laten doen en direct afscheid genomen, ingeruild op een 33 bleu met een 1.3 s blok erin.
Wat heerlijk die gretige brullende boxer, 15 inch ronals eronder, open luchtfilters, stripje van de 1.7 ie onder de voorbumper, gele mistlampen, sportuitlaat, prachtige en goede wagen, daarna altijd Alfa blijven rijden, 33, 75, gtv, alfetta, giulietta, 90, en de 164 de meesten heb ik wel gehad.
Dat gevoel van een alfa is niet te evenaren, geweldig, en nog nooit geen spijt van gehad :wink: :lol: 8) :D
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

ma feb 22, 2010 22:52

In 1973 heb ik zonder enige kennis, maar volledig op gevoel, mijn vader met succes uit een Simca 1100 weten te houden en in een Sud gemanouvreerd ( ik zou dat nu niet pikken van mijn zoontje die nu ook 10 is ). Het mooiste was het gevoel dat ik kreeg toen ik bij aflevering van de Sud in de oranje Montreal in de showroom van Schot in Alkmaar mocht zitten. Als toetje kreeg ik een Montreal folder mee. Die koester ik nog steeds.
Wat heb ik me als jochie gelukkig gevoeld op de achterbank van de 3 Sudjes die we hadden.
In 1985 na 2 Mini´s MOEST er een Alfa(sud) komen en er zijn er vele vele gevolgd. Tussen door in de jaren 90 alleen een A4 Turbo, Delta 1,8 en Delta 2,0 HF Turbo tussendoor gegfietst. Die HF Turbo heb ik nog wel eens stiekem heimwee naar, wat een brulijzer!! Met de huidige Alfa´s heb ik minder dan met het oude spul moet ik jammergenoeg bekennen.....

En een Sudje..... die gaat er weer een keer komen!!
Laatst gewijzigd door Pericoloso op do mar 11, 2010 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

di feb 23, 2010 15:17

Gevaarlijk.

Deedrieen

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

di feb 23, 2010 18:51

Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?.
Eigenlijk heel simpel omdat ik van mooie en snelle auto's houdt.

Ben nu net zelf 24 en heb pas 3 jaar mijn rijbewijs en ben nu al bezig aan me 7de auto..........
Mijn eerste auto was een Ford Sierra 2.0 simpele maar redelijk snelle auto en met achterwiel aandrijving, en kon hem goedkoop overnemen. Helaas bij aankoop bleek koppakking goed lek te zijn, dus deze diende enkel nog als crossauto (wattie niet lang heeft volgehouden)
Daarna kwam een Mazda 1.8GT klonk leuk. 140pk in een autootje van 1000kg, alleen bleek wegligging niet goed te zijn van ding, en auto begaf het na een heuvel. Motor totaal opgeblazen.

Hierna ben ik goed gaan doorsparen voor een leuke auto voor langere termijn. Veel auto's bekeken en iedere keer kwam de alfa155 bij mij in het oog, maar de verhalen erover schikken nogal af, dus rustig verder kijken.
Totdat een maat van mij ging kijken bij een dealer waar een Subaru Impreza stond. Deze werd het hem niet, maar gingen wel verder kijken, Hier stond een hele mooie Stilo Abarth maar te duur. Hierna gingen we kijken bij een Alfa GTV prachtige auto maar paste er zelf niet goed in. Daarnaast stond nog een mooie 156 SW. Toen was ik meteen verliefd, alle verhalen konden me vanaf dat moment niet meer schelen, wilde perse een 156 hebben met minimaal 2.0 erin.

Hele mooie gezien maar toen via de Alfaromeo 156 club in contact gekomen met de liefde die er voor het merk was, wat waren de mensen goed onder mekaar en met mekaar. Toen wist ik het helemaal, me vriendin werd er toen al gek van, elke dag had ik het erover.
Gelukkig was er ook een Te Koop stukje op het forum, waar de echte liefhebbers ook hun auto neerzette. Daar een hele mooie nette 156 2.5 V6 gezien, meteen gaan kijken. en toen erin ging zitten met de gedachte dat dit voor mij kon worden werd ik al helemaal blij, was compleet stil wist gewoon niet meer wat te doen. Me vriendin draaide het sleuteltje om en de V6 begon te ronken. Toen eigenlijk zo snel mogelijk het geld klaar gemaakt om de auto mee te nemen.

Helaas vanwege meer kilometers en ander werk kon de auto niet blijven. Daarna een Fiat Cinquecento gehad, maar werd ook niets. Hierna ben ik gaan kijken voor (in mijn ogen de 1 van allermooiste auto's) een 75. Helaas heb ik deze door eigen schuld plat gereden, tegen een boom en een betonnen muur :( :( :( :oops: . Veel later weer kijken voor een auto en kwam er een VW Golf Cabrio omdat ik toen bij VW dealer werkte en makkelijk en blablabla, maar deze was 1 en al ellende snel weggedaan en en met de beslissing maar weer alfa rijden, want hoe "ellendig" de alfa's soms kunnen zijn, ze hebben mij tenminste niet laten staan.

Daarom rijdt ik vanaf heden in een 145 QV, die ik eigelijk weg wilde doen, nadat er een vrouw op in gereden was en een mooie 33 voor terug halen. Maar heb besloten om de auto helemaal op te knappen.

Eigenlijk kunnen andere auto's me ook bijna niet bekoren, echter als ik een alfa zie, kijk ik altijd even om. Tot ergernis van me mederijders (hé kijk eindelijk een mooie auto op weg) :D En bij ieder gesprek over auto's is het altijd Alfa Romeo waar dan altijd even met lof over gesproken moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

di feb 23, 2010 18:57

Leuk om te lezen allemaal,

Maar wat eigenlijk een veel interessantere vraag is, Hoe kom je eraf ? 8-[

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 08:52

Leuk om te lezen allemaal,

Maar wat eigenlijk een veel interessantere vraag is, Hoe kom je eraf ? 8-[
Hard genoeg tegen een boom rijden :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 12:00

:blue_lol:



NOOOIT MEER :wink:

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 12:19

Tsjonge Jeroen, elke keer dat ik weer naar die foto kijk van die 75 in blu chiaro krijg ik weer heimwee...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 13:12

Tsjonge Jeroen, elke keer dat ik weer naar die foto kijk van die 75 in blu chiaro krijg ik weer heimwee...
Kijk nog maar is een paar keer goed dan :blue_lol:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8874
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 18:22

Leuk om te lezen allemaal,

Maar wat eigenlijk een veel interessantere vraag is, Hoe kom je eraf ? 8-[
In mijn geval: Alles op dit forum lezen :oops: en de mid-jaren 90 "Alfa's". Ik ga al niet meer naar evenementen toe, heb alle 'handel' de deur uit gedaan en de kans dat de volgende daily driver geen Alfa wordt is relatief groot. Dus ik ben een heel eind genezen. :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 18:35

Leuk om te lezen allemaal,

Maar wat eigenlijk een veel interessantere vraag is, Hoe kom je eraf ? 8-[
In mijn geval: Alles op dit forum lezen :oops: en de mid-jaren 90 "Alfa's". Ik ga al niet meer naar evenementen toe, heb alle 'handel' de deur uit gedaan en de kans dat de volgende daily driver geen Alfa wordt is relatief groot. Dus ik ben een heel eind genezen. :twisted:
Te Koop 3.5 .. :wink:
Nee Yuri helemaal gaat je niet lukken
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 19:00

Haha, Yuri en de 75's weg doen... wel hoofdzaken van bijzaken scheiden!
Het forum is wat dat betreft bijzaak en doet naar mijn idee niks af aan het Alfa-virus...
Wat je vooral niet moet doen, is het forum te serieus nemen, al betrap ik mezelf daar soms ook wel op...
Het is erg informatief en ik heb er wat goede kennissen door opgedaan, maar me aan dingen irriteren doe ik maar niet meer.

On topic:
Bij mij begon het na een circuitdag met (hoe kan het ook anders) een 75 2.0ts in '99...
Hoewel de Alfa's die ik heb gehad na mijn GTV6 allemaal verbleekten in haar schaduw, blijf ik besmet.
De MiTo die ik nu rij brengt dat Alfa gevoel weer een heel stuk terug door de wegligging en vlotte motor.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8874
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

wo feb 24, 2010 20:19

Gelukkig wordt er door sommigen nog wel tussen de regels doorgelezen, dat scheelt alweer. 75's weg gaat niet gebeuren 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”