Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

za jun 12, 2010 01:20

Ja, raar is dat: naarmate een auto ouder word heeft -ie meer onderhoud nodig. En het ding begint ook nog te roesten :shock:

Mijn vorige "grote onderhoud" kostte bijna € 900,-: db-riem + alles, balansas-riem-boel, waterpomp, nokkenasversteller, multiriem-roller (ergens, iets, weet niet precies...). Dat was planbaar onderhoud want dat moet gewoon gebeuren zo af en toe (nu 236000 km op de teller). Minder planbaar was dat de koppeling er 6 maanden geleden de brui aan gaf, maar ach, ook dat gebeurt je gewoon. Daarbij nog wat kleinere ongemakken zoals een hoofd-koppeling-cilinder die niet kapot gaat maar waarvan de hechting met het pedaal om de een of andere reden verloren gaat... Tja.

Misschien had ik toen beter het hok kunnen verkopen en er een al dan niet roestige 75 of een qua onderhouds-historie mistige 156 voor in de plaats kunnen kopen... maar:

Ik heb deze auto nu ruim 7 jaar, km-stand bij aanschaf was net 100000 km. In die 7 jaar en 136000 km heeft -ie me niet 1 x echt laten staan, behalve toen het druklager kaduuk ging. Auto krijgt "normaal" onderhoud, enige rare is misschien dat ik uitsluitend super+ tank, wordt dagelijks ge(mis)bruikt voor woon-werk + mag soms weleens de 7000 toeren aantikken...Respect! En dan heb ik het over zo'n gammel 16V-ding, ook nog :mrgreen:

Verkoopprijzen zijn hopeloos op het moment idd, dus ik moet door, door, door. Maar dat is geen straf :!:
Groene blijven cool ! Vanaaf mijne maar even een goed poetsbeurtje weer gegeven... had ze wel verdiend ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za jun 12, 2010 01:23

Groene blijven cool ! Vanaaf mijne maar even een goed poetsbeurtje weer gegeven... had ze wel verdiend ;-)
Heeft mijnes al gehad maar hielp niets qua technisch onderhoud :lol:

Qua cool zit er voor mij trouwens wel een aircobeurtje aan te komen, maar ook dat is gepland, min of meer (eigenlijk 6 jaar te laat :oops: ).
It's not easy, being green (kermit)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 17, 2010 13:07

Heeft mijnes al gehad maar hielp niets qua technisch onderhoud :lol:

Qua cool zit er voor mij trouwens wel een aircobeurtje aan te komen, maar ook dat is gepland, min of meer (eigenlijk 6 jaar te laat :oops: ).
Dakraam werk nog heerlijk, alleen die windspoiler zit niet meer goed vast.. daar moet ik ook maar is een projectje van maken
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Het Forum Café”