Ja, raar is dat: naarmate een auto ouder word heeft -ie meer onderhoud nodig. En het ding begint ook nog te roesten
Mijn vorige "grote onderhoud" kostte bijna € 900,-: db-riem + alles, balansas-riem-boel, waterpomp, nokkenasversteller, multiriem-roller (ergens, iets, weet niet precies...). Dat was planbaar onderhoud want dat moet gewoon gebeuren zo af en toe (nu 236000 km op de teller). Minder planbaar was dat de koppeling er 6 maanden geleden de brui aan gaf, maar ach, ook dat gebeurt je gewoon. Daarbij nog wat kleinere ongemakken zoals een hoofd-koppeling-cilinder die niet kapot gaat maar waarvan de hechting met het pedaal om de een of andere reden verloren gaat... Tja.
Misschien had ik toen beter het hok kunnen verkopen en er een al dan niet roestige 75 of een qua onderhouds-historie mistige 156 voor in de plaats kunnen kopen... maar:
Ik heb deze auto nu ruim 7 jaar, km-stand bij aanschaf was net 100000 km. In die 7 jaar en 136000 km heeft -ie me niet 1 x echt laten staan, behalve toen het druklager kaduuk ging. Auto krijgt "normaal" onderhoud, enige rare is misschien dat ik uitsluitend super+ tank, wordt dagelijks ge(mis)bruikt voor woon-werk + mag soms weleens de 7000 toeren aantikken...Respect! En dan heb ik het over zo'n gammel 16V-ding, ook nog
Verkoopprijzen zijn hopeloos op het moment idd, dus ik moet door, door, door. Maar dat is geen straf