giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Moet ik ff kwijt!

vr feb 25, 2011 00:12

Dit nette mannetje had geluk dat die agent er was. :wink: Mijn maat was hem anders net zo lang achterna gereden tot hij hem even had kunnen ´spreken´... :oops:

Toen ik nog heel klein was woonden wij in een woonwijk in een doodlopende straat, ongeveer halverwege. Helemaal op het eind woonde pas een man die alleen maar werkte, hij was er bijna nooit en had altijd haast. Hij reed dan met een noodgang door de straat heen en even later was hij weer weg. Meestal gebeurde dat overdag en was alleen mijn moeder thuis en die stond alleen maar met de buurvrouwen erover te klagen. Maar op een dag was mijn vader onder de carport bezig omdat het bedrijf waar hij werkte een dag dicht was en toen kwam die kerel de straat weer doorgescheurd. Mijn vader opgestaan en onder de carport uitgelopen en nog net naar die kerel geroepen dat hij normaal moest rijden omdat er ook kinderen spelen maar de man negeerde hem volkomen, keek nog niet eens om. even later ging hij weer weg en mijn vader hoorde al dat hij weer belachelijk hard reed. Ineens vloog toen het wiel dat mijn vader van onze auto af had gehaald de straat op, voor de wegpiraat. :twisted: Kerel vol op de rem, precies dat wiel onder de bumper zitten. Dat had dus ook een kind kunnen zijn. :? Stapt hij uit en begint meteen te schelden en te doen, tot mijn vader naar hem toe kwam lopen. Het kan best handig zijn om twee meter groot te zijn en ook nog eens breed. :lol: De praatjes waren toen zo voorbij en voortaan reed meneer toch maar langzaam door de straat. :P

Sommige mensen leren iets alleen op de moeilijke manier, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ze dat wel willen leren dan. :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr feb 25, 2011 09:28

Sommige mensen leren iets alleen op de moeilijke manier, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ze dat wel willen leren dan. :twisted:
Ga in godsnaam bij de politie werken als je het nodig vind om zelf in te grijpen! Dat "leren" is in de meeste gevallen gewoon gefrustreerd terug treiteren. Kijk naar je eigen verhaal ("minuten lang naast een vracht wagen blijven rijden") en je bekende ("afremmen, daar werd hij helemaal boos van"). Wat schieten we daar nou in godsnaam mee op? Je verlaagt je tot het niveau van de gene die jou opjaagt, vergroot de ergenis op de weg (het zal je wellicht verbazen, maar er zitten nog meer mensen achter je) en vergroot uitsluitend de kans op ongelukken.

Begrijp me niet verkeerd, het gebeurt me niet vaak, maar ik heb ook een broertje-dood aan zinloze bumperklevers, maar als je raar, onvoorspelbaar en aso weggedrag iritant vindt, net als ik, doe het dan zelf ook niet.

This could be you!
Afbeelding
Behalve dat het dan geen Alfa is natuurlijk... ;-)
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 25, 2011 10:42

Ik ben het helemaal met De Block eens. Ik kan het op zich heel goed begrijpen dat mensen de neiging krijgen om terug te pesten, maar je bereikt er helemaal niets mee.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 25, 2011 10:52

Als er iemand achter mij gaat bumperkleven, dan ga ik zodra dat mogellijk is naar de rechterbaan.
Er kunnen allerlei redenen zijn dat iemand zo "gehaast" is. Laat maar lekker haasten.

Ik zal nooit maar dan ook nooit een braketest doen.

Bij Schiphol vond een huisvader (met moeders en twee kinderen in de wagen) dat een vrouw iets te lang links bleef hangen. Toen hij er uiteindelijk voorbij kon gaf hij haar een braketest.
Het liep goed af, maar hij is in mijn ogen een .............*

* Zelf censuur

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: Moet ik ff kwijt!

vr feb 25, 2011 10:56

Ik ben het helemaal met De Block eens. Ik kan het op zich heel goed begrijpen dat mensen de neiging krijgen om terug te pesten, maar je bereikt er helemaal niets mee.
+1

UIteindelijk komt voor iedereen het verstand met de jaren. Wie is er hier nou nooit een boefje geweest?
Ik erger me nergens meer aan in het verkeer. Het veranderd niets aan de situatie en het kost
je een hartklep. Beheerst rij je veel prettiger, ook bij serieus hoge snelheden.

Rijdt iemand te lang op de linkerbaan, dan wacht je even.
Duurt het echt te lang dan ga je er, met beleid, rechts langs.
Voel je de behoefte iemand een brake-test te geven? Doe dan verstandig en ga
zo snel mogelijk je rijbewijs inleveren. Je bent dan [X] ongeschikt!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Ruviano
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 25, 2011 11:30

De brake test vind ik persoonijk een gevaarlijke actie. Tip: De ruitensproeier doet het vaak goed en anders net iets over de linker streep rijden geeft vaak ook het gewenste effect. Je hebt er zelf geen last van en de auto achter je houdt vaak direct afstand. Of een spray van water van de ruitensproeier of een spray van kleine steentjes die naast de linker streep liggen. Beiden zijn effectief.
Dan ga ik er wel van uit dat er iets voor je zit.... Anders had je gewoon niet links moeten rijden en meteen aan de kant moeten gaan toen ik met groot licht en richtingaanwijzer naar links aan kwam! :D
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

steve artc143
Full Member
Full Member

vr feb 25, 2011 11:50

+1 @ruviano

Dat is iets wat ik ook altijd doe niks geen brake test of langzamer rijden over de linker streep heeft altijd het gewenste effect met name als er veel grind ligt dan zijn ze er zomaar weg.

Ik ben zelf touringcar chauffeur en heb er ook een pest hekel aan als er van die guppen zo dicht achter je zitten zeker als je moet remmen hangen ze gelijk achter in de bus, sinds een aantal jaar is het verzekerings technisch aantrekkelijk om een camera achter op de bus te hebben, gezien de meeste schade's komen met achteruitrijden. Deze camera kan je ook gewoon aanzetten tijdens het rijden op de snelweg, heb het nu een aantal keren meegemaakt dat er een bumper klever was waarvan ik het kenteken kon lezen, zen dan te bedenken dat het beeld van de camera tot 2 meter achter de bus weer geeft.

Ik ben van mening dat ze veel meer moeten doen aan de rijstijl van mensen ( met name bumperkleven) dan dat ze een beetjes lafjes staan te flitsen langs de snelweg in de spits waar iedereen 3 km per uur te snel rijdt
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

wims
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 12:39

Helemaal eens met Patrick! Ik maak nog wel eens iemand attent op zijn gedrag als het zo uitkomt. Als je mekaar op een parking tegenkomt of zo, ik ga niet achtervolgen. In alle rust probeer ik dan iemand dan zijn foute gedrag te laten inzien. Hier op het werk moet ik ook regelmatig haastige automobilisten tot de orde roepen. We hebben een heel langgerekt parkeerterrein en het krioelt hier van de kinderen en auto's, u begrijpt: een "dodelijke" combinatie. Gelukkig is er nog nooit een persoon aangereden, wel auto's tegen mekaar (of tegen een boot :idea: :wink: ).

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 25, 2011 12:47

.......(of tegen een boot :idea: :wink: ).

groetz, wims
Dat komt lekker snugger over op je schadeformulier.... :lol:

Grtz,fRank
PS andersom lijkt me nog onwaarschijnlijker trouwens, met je boot een auto aanvaren... :shock:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

wims
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 12:53

Het gebeurt fRank, echt....Ook hebben we weleens met een boot tegen een auto aangezeten :roll: Boot staat op een bok en die verrijden we met hydraulische kar en heftruck ervoor. Gaat allemaal op de millimeter tussen- en onderdoor.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 25, 2011 19:00

Ga in godsnaam bij de politie werken als je het nodig vind om zelf in te grijpen! Dat "leren" is in de meeste gevallen gewoon gefrustreerd terug treiteren. Kijk naar je eigen verhaal ("minuten lang naast een vracht wagen blijven rijden") en je bekende ("afremmen, daar werd hij helemaal boos van"). Wat schieten we daar nou in godsnaam mee op? Je verlaagt je tot het niveau van de gene die jou opjaagt, vergroot de ergenis op de weg (het zal je wellicht verbazen, maar er zitten nog meer mensen achter je) en vergroot uitsluitend de kans op ongelukken.

Begrijp me niet verkeerd, het gebeurt me niet vaak, maar ik heb ook een broertje-dood aan zinloze bumperklevers, maar als je raar, onvoorspelbaar en aso weggedrag iritant vindt, net als ik, doe het dan zelf ook niet.
De politie grijpt helaas niet in, die zijn niet overal tegelijk... Als er immers maar een politieauto te zien is gaat iedereen ineens schijnheilig netjes rijden.

Wel even een kleine kanttekening, dat afremmen is wel gewoon normaal gas loslaten of zacht afremmen, geen brake-test acties oid, dus geen gevaarlijke situatie die er dan ontstaan. Het verhaal is ook niet mijn ervaring maar van een vriend van mij. En ja die laat zich frustreren door zo'n acties, maar dat zou ik in zijn geval ook geweest zijn. :evil: Maar dit wordt net zo'n discussie als met het afslaan van iemand die je auto bekrast oid, de een gaat nou eenmaal anders om met zaken als de ander. Niet iedereen is even heilig.

Ik rij overigens niet raar, onvoorspelbaar of erg asociaal, wel vaak (veel ) te hard maar alleen waar het kan, niet in de bebouwde kom bv. :wink:

Wat veel gevaarlijker is in mijn ogen zijn de mensen die domweg niet kijken of domme dingen aan het doen zijn. ineens naar rechts vliegen omdat ze bijna de afslag missen, met 90 een vrachtwagen gaan inhalen terwijl er iemand met 140 aankomt, navigatiesystemen afstellen onder het rijden, en ga zomaar door. Sommige van die mensen hebben hun rijbewijs met Douwe Egberts punten bij elkaar gespaard volgens mij. :roll: Een verplichte opfriscursus na 10 jaar rijbewijsbezit lijkt mij een goede zaak, gewoon eens de regels weer te horen krijgen zodat je ook weer up-to-date bent.

En bumperklevers die stelselmatig gepakt worden moeten ze taakstraffen geven ipv boetes, lekker afval rapen langs de snelweg oid, daar heb je ze veel harder mee als met een boete.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 19:21

Het is inderdaad frappant hoe keurig iedereen gaat rijden als er een politie auto in de buurt is. Wat zullen die jongens een vertekend wereldbeeld hebben.... Ik haal met regelmaat politie auto's in. Net eventjes ietsje sneller. Levert tot nu toe geen problemen op ;-)
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 19:26

Braketest zal ik mezelf NOOIT toe verlagen. Ik moet er niet aan denken de bumperklever de vangrail in te jagen, of in zijn "ondergang" een medeweggebruiker mee te laten sleuren. Ik zou me er de rest van mijn leven schuldig over voelen. Laat staan dat ik mezelf in de kreukels rij.
Valt in mijn optiek in dezelfde categorie als met drank op achter het stuur, overigens.

Als het mogelijk is een "beetje" gas bij als ik in de GTA zit en de eerst volgende gelegenheid naar rechts om de gehaaste medeweggebruiker langs te laten. Grote kans dat de stressleier binnen 5 kilometer gas heeft terug genomen en ik er weer lang rij.
In een van de tragere bakken zo snel mogelijk naar rechts, eventueel wat meer afstand tot mijn voorganger nemen zodat ik niet plots hoef te remmen en de klever bij me binnen komt zeilen.

In elk geval blijf ik rustig. Mijn leven en gemoedsrust zijn me meer waard dan een wedstrijdje wie-heeft-de-langste-piem*l met een gesjeesd minderwaardigheidscomplex. Zoals uit meerdere posts hier blijkt zijn er iets te veel mongolen op de weg...
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Patrick
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 19:26

Het is inderdaad frappant hoe keurig iedereen gaat rijden als er een politie auto in de buurt is. Wat zullen die jongens een vertekend wereldbeeld hebben.... Ik haal met regelmaat politie auto's in. Net eventjes ietsje sneller. Levert tot nu toe geen problemen op ;-)
Natuurlijk niet, agenten zijn zelf vaak net mensen..... :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 19:29

Ik haal met regelmaat politie auto's in. Net eventjes ietsje sneller. Levert tot nu toe geen problemen op ;-)
Haha!!! Ik doe dat ook altijd, en heb dat C. een keer verteld toen ze zenuwachtig werd bij een politieauto op de snelweg...en die werd terstond de volgende week voor 5 kilometer te hard van de weg gehaald. Ze dacht hetzelfde ook wel te kunnen doen bij een marechaussee op Schiphol Oost. Dat bleek niet zo te zijn. :lol:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Terug naar “Het Forum Café”