Dat is waar maar ik heb hier ook nooit verkondigt dat Alfa de meest betrouwbare auto van de wereld maakt maar dat ,in dit geval, ik veel negetieve dingen hoorde over VW maar er zijn er hier een paar die , als ze dat lezen, gelijk hun "Ik ben een Alfagek maar ik kan ook heel reeel over andere merken praten" modus aanzetten .maar jij vertegenwoordigd toch niet iedere Alfa rijder.... net zo min als ieder ander, waarmee ik wil zeggen: bij elk merk zijn wel uitzonderingen op de regel te vinden.Gek, maar de helft van de problemen die jij aankaart heb ik bij een Alfa nog nooit last van gehad .Nee Alfa heeft nog nooit auto's gebouwd waarvan de elektra storing gaf, niet wilde starten, slecht lopende en trekkende motoren, automaat die niet meer schakelt, waterpompen die het begeven, distributieriemen die voortijdig knappen, draagarmen die na 20.000 km alweer kraken, luchthoeveelheidsmeters die na 40.000 km defect zijn....kortom: Alfa bouwt klote auto's...![]()
Iedere fabrikant heeft te maken met leveranciers die onderdelen leveren en waar het fout kan gaan.
Op zoek naar goedkope leveranciers gaat er dus duidelijk weleens wat mis. Dat geldt voor elk merk. Wat ik belangrijker vind: hoe lost zo'n fabrikant het op? (in de breedste zin)

Ik kijk juist niks door een rose Alfabril , het zijn juist de rijders van merken zoals de VAG merken die als je bijv. over de nieuwe Maserati praat , gelijk roepen van een meter of 10 afstand: "wat moet je met die onbetrouwbare Italiaanse rotzooi ? " . Daar word ik dan een beetje moe van .