tutti orginale
Member
Member

RE: Schumi is Back!

za mei 22, 2010 21:38

vlgs mij heeft Rosberg Schumacher(dik) verslaan als je de balans op maakt naar alle gereden races

of heb ik een paar races gemist ??

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Schumi is Back!

za mei 22, 2010 23:56

vlgs mij heeft Rosberg Schumacher(dik) verslaan als je de balans op maakt naar alle gereden races

of heb ik een paar races gemist ??
Laatste races kennelijk wel. :wink: Daarbij, Rosberg zit in een bepaald ritme waar Schumacher in moe(s)t zien te komen na 3 jaar afwezigheid en Schumacher kampte met een defect chassis wat zijn matig optreden verklaard.

MDP
Guru
Guru

zo mei 23, 2010 00:38

Van Verstappen kan je veel zeggen. Sturen kan (kon) ie als de beste Neerlandse coureur (ooit)...
Je hebt ook behoorlijk wat stuurmanskunst nodig om zo een F1 weer uit de grindbak te rijden :mrgreen:
Verstappen heeft zijn roeping als Dakar-coureur gemist maar wie weet heeft hij nog ambities. Lijkt me toch het walhalla voor Verstappen: zand, zand en nog eens zand! :mrgreen:

ErwinV6

zo mei 23, 2010 09:41

Wat een Verstappen gezeik toch weer, in de Arrows tijd deed hij het prachtig en kon je nogeens wat leuks van hem zien, zoals megastarts, mooie inhaalacties....
Nee Verstappenzeikers, welke Nederlander heeft iets beters laten zien?
Albers had je niet eens in de gaten dat hij meedeed of hij moest ervoor met de benzineslang nog aan zijn bolide de pitsstraat uitrijden, en Doornbos? Who the hell is Doornbos?
Maargoed net als in de Schummy discussie zullen we het wel niet eens worden, want Doornbos is waarschijnlijk een topper :lol:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 23, 2010 10:06

Wat een Verstappen gezeik toch weer, in de Arrows tijd deed hij het prachtig en kon je nogeens wat leuks van hem zien, zoals megastarts, mooie inhaalacties....
Nee Verstappenzeikers, welke Nederlander heeft iets beters laten zien?
Albers had je niet eens in de gaten dat hij meedeed of hij moest ervoor met de benzineslang nog aan zijn bolide de pitsstraat uitrijden, en Doornbos? Who the hell is Doornbos?
Maargoed net als in de Schummy discussie zullen we het wel niet eens worden, want Doornbos is waarschijnlijk een topper :lol:
ik vind Verstappen een irritant ventje :twisted:
en hoe goed deed verstappen het bij Arrows? 1 punt in 1996.... en bij Benetton in 1994 was t ook niet veel beter (behoudens de 3e plek in Magny Cours) en wat betreft Brand? daar had Jos ook een beetje last van in de pits (nederlanders en benzine gaan blijkbaar niet zo goed samen :wink: )
en wat was er nog meer in 1994? benetton... hey daar reed Schumacher destijds ook...oh ja die werd wereldkampioen dat jaar.. :twisted: :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

MDP
Guru
Guru

zo mei 23, 2010 11:10

Verstappen had destijds naar Weber moeten luisteren en moeten wachten. Er lag toekomst in het verschiet voor Verstappen. Niet dat hij dan wel ineens een topcoureur zou zijn maar hij had wellicht meer kunnen bereiken dan dat nu bereikt is. Wat betreft zijn rijstijl, ballen, dat heeft hij absoluut maar echt ver heeft het hem niet gebracht. En ErwinV6, een wonder is geschied maar ben het eens met je wat Albers betreft. Geen reet aan en te licht bevonden! Geef me dan maar Verstappen die zo nu en dan wat leuks liet zien.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 23, 2010 11:22

ik weet nog wel 1 goede race van Verstappen, was in Brazilie met de simtek :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 23, 2010 11:46

Verstappen had veel kwaliteiten en hij heeft zeker af en toe hele mooie dingen laten zien. Wie herinnert zich Maleisië niet en wie heeft daar niet intens van zitten genieten? Dat bereik je niet met een mazzeltje, daar moet je gewoon heel goed voor kunnen racen. Ik heb me vaak afgevraagd wat hij bereikt zou kunnen hebben als hij niet na de start bij Benetton alleen nog maar bij achterhoedeteams had gezeten. Wat zou er gebeurd zijn als hij niet zo snel was afgeschreven door Briatore?

Natuurlijk is het waar dat hij wat vaker dan gemiddeld van de baan af ging, maar aan de andere kant is dat ook de naam die hij al bij Benetton heeft gekregen. Op een gegeven moment gaat het "zie je wel"-effect optreden, waarbij elke keer dat het misgaat een bevestiging van die naam is, ook al gebeurt het veel minder vaak dan voorheen. Daar weten wij als Alfisti alles van. En dan is het weer typisch Nederlands dat wij zelf daar het hardst om lachen van iedereen.

Ik ben ervan overtuigd dat wanneer Verstappen in het begin beter zou zijn begeleid en meer de kans zou hebben gehad om in de luwte te wennen aan het F1-geweld, het allemaal wel eens heel anders had kunnen verlopen. Misschien was een start bij een minder groot team uiteindelijk wel veel beter geweest.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op zo mei 23, 2010 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru

zo mei 23, 2010 11:54

Dat laatste heeft hij aan zichzelf te danken. Hij had moeten luisteren naar Weber i.p.v met Rothengatter in zee te gaan. Wat was dat een flapdrol zeg! Echt een smet op zijn carriere als je het mij vraagt.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 23, 2010 12:01

Dat laatste heeft hij aan zichzelf te danken. Hij had moeten luisteren naar Weber i.p.v met Rothengatter in zee te gaan. Wat was dat een flapdrol zeg! Echt een smet op zijn carriere als je het mij vraagt.
Ja, ben ik met je eens. Alleen de uitspraak van Eddie Jordan destijds al, die zei dat hij best nog belangstelling had voor Verstappen, maar dat hij Rothengatter nooit meer hoefde te zien. Jammer dat er zelfs toen nog geen lampje is gaan branden bij Jos.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Kosta
Guru
Guru

zo mei 23, 2010 16:20

Verstappen gaat ook meedoen aan Wedden dat......

Hij kan aan het geluid van het grind horen van welk circuit dat is . :lol:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

frankie
Full Member
Full Member

zo mei 23, 2010 18:08

hij is nu gewoon gemiddeld en meer niet.
Iemand die Rosberg verslaat gemiddeld noemen? Zeer zware belediging aan het adres van Rosberg! Absoluut geen gemiddelde coureur. Wat is het toch moeilijk voor sommige om te zien dat Schumacher het goed doet! Wie denkt dat Schumacher geen kampioen kan worden neem ik bij voorbaat niet serieus. Schumacher is a) kampioensmateriaal, b) Mercedes kan hem het materiaal aanreiken om het te realiseren. Waarom zou Schumacher het dan niet kunnen? Omdat hij nu 40 is? Dat Schumacher een pot kan sturen, bewees hij in Spanje wel. Lang niet meer genoten van hoogwaardige blockkwaliteiten. Racer pur sang! Ik hoop als geen andere dat Alonso Ferrari op de hoogste treden neerzet maar vrees dat Schumacher het hem niet gemakkelijk gaat maken. Wat de mensen ook willen beweren. Iemand die Rosberg kan verslaan, weet echt wel hoe die moet sturen en zeker geen 'Jantje Modaal coureur'.
Ik denk dat Schumacher geen kampioen kan worden, dit jaar. Dat heeft niks te maken met de kwaliteiten van Schumacher, maar wel met de auto die Mercedes momenteel neergezet heeft. Concurrentie is hevig, er zijn denk ik sowieso 5, 6 kampioenskandidaten. Het gat naar die teams is gewoon te groot, dat kunnen ze misschien in de loop van het seizoen nog wel overbruggen, maar dominant zie ik ze niet worden, en dan is de achterstand die ze nu hebben simpelweg al te groot.

V.w.b. Verstappen, ik denk dat dat dé meest talentvolle coureur is geweest die Nederland ooit gehad heeft. In de basis zelfs misschien kampioensmateriaal. Slechte keuzes, beroerd management en niet te vergeten het karakter van Verstappen zelf, hebben dit in de weg gezeten.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

MDP
Guru
Guru

zo mei 23, 2010 18:29

Dit jaar niet nee of Mercedes moet wonderen verrichten.

marcoloco
Full Member
Full Member

zo mei 23, 2010 18:32

pffffffffffff...wordt wel een beetje moe van die schumacher aanbidders,leven iets teveel in de verledentijd :wink:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

MDP
Guru
Guru

zo mei 23, 2010 18:34

Kan aan mij liggen maar pro-Schumacher-figuren oftewel de zogenaamde fanboys kan ik niet bespeuren in dit topic. Dus waar de uitspraak op gebaseerd is, is mij een groot raadsel.

Terug naar “Het Forum Café”