Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merken

Ja, ander italiaans schoon van forum bewoners accepteren
67%
67
Niet zijken, je zit hier op een alfa forum
26%
26
Geen mening
2%
2
Makkelijk, een mening geven vanaf de zijlijn!
5%
5

Totaal aantal stemmen: 100
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merken

di apr 04, 2006 18:47

klopt, Hans, maar ik kom nooit op het Maserati forum (is dat er eigenlijk in NL?) en vind het wel leuk/prikkelend om een 2.24 te koop te zien staan.

ikke
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merk

di apr 04, 2006 19:43

Eerst even benadrukken dat ik het werk van de moderatoren waardeer, maar in dit geval ben ik het toch volmondig eens met Bralfa.
Is zeker geen aanval of kritiek, maar een mening :wink:
Dito :wink:

Dito, Dito :wink:

Leo.
Dito, Dito, Dito :wink:

Ik was er zelfs van geschrokken toen ik de nieuwe regel zag, krijg ik weer schooltrauma's van :schrik:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 04, 2006 19:52

klopt, Hans, maar ik kom nooit op het Maserati forum (is dat er eigenlijk in NL?) en vind het wel leuk/prikkelend om een 2.24 te koop te zien staan.
http://www.maseraticlub.nl/board/
156

stennie
Advanced Member
Advanced Member

di apr 04, 2006 20:22

Misschien een aparte categorie maken voor ander Italiaans spul?

Verder vind ik regels op een forum niet noodzakelijk zolang het gaat om een klein deel van de postings. De moderne wereld is bovendien vaak al kinderachtig genoeg.

We hadden het ook voor de tussenkomst van de moderators goed voor elkaar. Die Seat werd al amper gepruimd, om over die Manta maar helemaal niet te spreken.
:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Overigens had ik al wel een posting van een van de moderators verwacht. Zij mogen hun mening toch ook geven??
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di apr 04, 2006 21:01

ik vind het niet gepast.
de moderators zijn niet degene die hier aangevallen horen te worden.
zij passen enkel de regels toe die zijn opgesteld om dit forum in goede banen te leiden.

Geplaatst: Do 9 Mrt 2006 10:13 Onderwerp: Forumbeleid Te koop aangeboden/gevraagd

--------------------------------------------------------------------------------

Beste forumleden,

Vanaf heden zal er wat strakker gemodereerd gaan worden in de forumrubrieken "Te koop" en "Gezocht". Er mogen uitsluitend nog Alfa Romeo-gerelateerde zaken aangeboden en gevraagd worden. Dus:

- Alfa Romeo's
- Onderdelen voor Alfa Romeo's
- Stallings- en sleutelruimte voor Alfa Romeo's
- Boeken, foto's, posters, schilderijen enzovoort over Alfa Romeo's
- Alfa Romeo miniaturen
- Alfa Romeo parafernalia en -memorabilia

simpel.......

ik pleit hierbij nu wel voor een extra sectie voor niet alfa-gerelateerde artikelen die men wil verkopen...lijkt me simpel klusje voor onze IT-er jorix
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 04, 2006 22:56

[-( niks extra topic Non Alfa related!

Anders ga ik mijn 4 pallets Canei (die smerige italiaanse Po-water met koelvloeistof aanbieden) en komt de locale italiaanse traiteur zich hier ook inschrijven...en krijgen we nog vele leuke discussies....EN KRIJGEN WE NOG MEER MODERATORS....

NIET DOEN! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Furrikain
Full Member
Full Member

wo apr 05, 2006 04:13

Met het risico mij met m'n zielige 100 posts op glad ijs te begeven, wou ik toch even mijn kijk op deze zaak geven, ik snuffelde dit forum ook al door nog voor ik een Alfa had en toen ik er eentje wou, heb ik er dankzij dit board eentje gevonden en me geregistreerd.

Ik heb overigens ook geen stem in de poll uitgebracht, ik vind dat ik hier nog niet lang genoeg zit om dat te doen.

Ik ben voorstander van een aparte rubriek autoverkoop op dit forum. Zo stoor je de mensen die Alfa-gerelateerde zaken verkopen niet, en vermijd je ook dat mensen een doos onderdelen voor een seat marbella gaan slijten. Dus mensen die even registreren om hun auto te koop te zetten, beschouw ik als spam; evenals iemand die de auto van de achterneef van z'n schoonmoeder te koop zet. Ook iets anders dan een auto gaat wat ver voor mij (het blijft inderdaad een autoforum, zetelhoezen voor een opel corsa haal ik wel ergens anders :?).

Waarom vind ik dat een mooie oplossing? Nou, alfaliefhebbers zijn ook gewoon autoliefhebbers, en zulke mensen behandelen hun wagen toch anders dan Jan met de pet die z'n opgereden volkswagen even op marktplaats gooit; en doorgaans rijden ze ook in iets boeiendere scheurijzers.

Wat dat betreft zou ik er geen probleem mee hebben dat een actief forumlid z'n eigen liefhebberswagen hier ergens te koop kan zetten. Als ik toevallig zo eentje zoek, zal ik eerder daar naar gaan kijken voordat ik 15 marktplaats verkopers mail.

Je hebt toch een zekere vorm van sociale controle op een forum; en ik verwacht niet dat iemand met bv. 1000 posts een ander actief lid gaat proberen oplichten; iemand die dat wil doen, trekt wel naar marktplaats.

Die sociale controle geeft voor mij toch wel de doorslag. Er zit toch wel een redelijk grote kern op dit forum die een hechte online gemeenschap vormt en ik kan je vertellen dat dat bij vele forums niet het geval is en zeer moeilijk te bereiken. Ook al zit ik hier nog niet lang, zoiets is duidelijk merkbaar en is ook de reden dat ik hier met een gerust hart een vraag over m'n auto durf posten.

Als je er even rationeel over nadenkt, is aan een wildvreemde online vragen hoe je het best een distributieriem vervangt gewoon waanzin gezien eventuele gevolgen. Maar toch durf ik dat hier met een gerust hart doen. :thumbs:

Dankzij die gemeenschap is het forum dan ook prima in staat de gelegenheid te bieden aan de leden om in een sfeer van vertrouwen een auto te koop aan te bieden. Als puntje bij paaltje komt, valt dit inderdaad buiten het "statuut" van alfaclub.nl en kan dit enkel door de gratie van de administrator en moderators; dus als er beslist wordt dat dit teveel werk met zich meebrengt, ga je mij ook niet horen zeuren (nee, wat ik nu doe is niet zeuren O:)). Zij moeten immers het werk doen, niet ik.

Ik zie zo'n rubriek ook niet snel uit de hand lopen eerlijk gezegd, met al die Alfa wagenparken hier ;)

Dat waren even mijn veel te lang uitgevallen two cents (wat kan hij lullen he, die newbie :mrgreen:)
Laatst gewijzigd door Furrikain op wo apr 05, 2006 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 05, 2006 07:24

Als je er even rationeel over nadenkt, is aan een wildvreemde online vragen hoe je het best een distributieriem vervangt gewoon waanzin gezien eventuele gevolgen. Maar toch durf ik dat hier met een gerust hart doen. :thumbs:
En een vreemde vogel ben ik! :biggrin:

on topic geloofik maar dat ik het wel geloof. :? :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

elio
Guru
Guru

wo apr 05, 2006 08:16

Ik sluit me 200% bij Furrikain aan...
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

JRX164
Member
Member

wo apr 05, 2006 08:18

Een mening vanaf de zijlijn. Het komt niet zelden voor dat gebruikers met hun commentaren actiever moderaten dan de moderators van dit forum

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo apr 05, 2006 08:20

Ook ik kan er juist wel de lol van inzien dat iemand een noem eens wat, Maser 2.24 aanbiedt, of een Lancia 8.32 , of iemand die een lancia Y wil ruilen voor een 145. Geeft gespreksstof, je denkt eens na over andere auto's enz. Dat van die Manta ging nergens over, maar zeg nou zelf, het werd een leuk topic.
en serieus, denk je nou echt dat als pietje zijn Seat Alhambra hier aanbiedt, dat ie dat via dit forum verkoopt? Ik denk eerder dat dat ontaardt in een Alhambra-afbrand-topic. En das toch ook weer grappig.
Wat dat betreft zijn de forummers denk ik zelf wel wijs genoeg. En newbies die hun ánder merk hier proberen te spammen , krijgen daar vanzelf wel spijt van denk ik..
Ik SNAP de motivatie van de forum moderators, heus wel, maar vind het iets te overdreven gereageerd. Om hoeveel auto's gaat het nou eigenlijk? En laten we wel wezen; voor zover het betreft, het gaat hier om bv de 2.24 van een zeerbekend forummer, we leven allemaal mee over wat ie nu weer op de oprit heeft staan. De meesten van ons vinden het maar WAT mooi.

Samengevat: Begrijpelijke actie van de Mods.
Wat kort door de bocht
gezien de poll heeft meer dan 70% geen problemen
Ergo: toestaan, ander spul Italiaans.
Bij uitwassen: ik denk dat er meer dan genoeg zelfregulatie is. Anders alsnog slotje.

Mijn twee centen.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 05, 2006 08:54

Sluit me aan bij Furrikain en Berlinista :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo apr 05, 2006 14:10

Kort door de bocht om te verwijderen? Misschien wel.
Terecht? Denk het wel.
Heb ik me gestoord aan het plaatsen? Nee.

Wat te doen in de toekomst? Gezien "men" zich er niet al te veel aan stoort, wel toestaan en dan bijvoorkeur in aparte categorie.

Andretti Molletti

wo apr 05, 2006 17:53

Zal ik?....... Laat maar. Jammer dat een club die ik al 15 jaar steun zo zielig begint te worden. Heb er geen andere woorden voor. Jammer dat de moderators hun taak zo serieus nemen......
Zal ik, laat maar...... en toch schoppen he?? contradictie! :evil:

Ik dank u zeer!!!
Ook namens het bestuur en alle vrijwilligers die zich inspannen om van de SCARB een grote gezellige club te maken...

Gelukkig is jouw mening niet de mening van het grote publiek en hebben we tijdens meetings evenementen en andere georganiseerde bijeenkomsten altijd veel plezier..

De grote gemene deler gaat hier toch wel op..
4000 leden die de club leuk vinden en jij vindt de club zielig...
Gok is wat de waarheid is ;)

Je gelijk kosten wat kost halen met op meerdere plekken van het forum tegen de regels in je NON alfa te adverteren vind ik respectloos naar de organisatie van de club toe!!
Stop je energie eens in het voordeel van de club in plaats van er tegen aan te schoppen.
De regels zijn de regels en daar hou je je aan..
Dat geldt juist in een democratie en heeft niets met dictatuur te maken. :evil:

Wat ik zie: Iedereen begint nu zijn mening te spuien, bijna niemand kijkt meer naar de feiten en bijna niemand luistert meer naar elkaar...
Wat ik ook zie: een club waar iedereen veel plezier beleeft aan zijn Alfa hobby er veel kennis en gezelligheid én emotinele steun wordt uitgewisseld!
Dat laaste concentreer ik me maar op dan ...

Oja en een pol, omn deze enige vorm van waarde te geven moet je objectieve eenduidige vragen en antwoorden stellen/geven.
Daarnaast kunnen 70 reacties geen invloed hebben in een club van 4000 leden ... lijkt mij zo..

supermaarten

wo apr 05, 2006 18:37

Ongeveer 4000 scarb-leden,

een dikke 2300 mensen zijn op dit forum geregistreerd, scarb en niet-scarb,

op dit forum zijn enkele honderden (althans, die indruk krijg ik) regelmatig actief, scarb en niet-scarb,

Met 70 stemmen begin je toch al wel een aardig beeld te krijgen van mening van de forumbezoekers...

“Let the Poll speak”, zou ik zo zeggen…

Terug naar “Het Forum Café”