Met het risico mij met m'n zielige 100 posts op glad ijs te begeven, wou ik toch even mijn kijk op deze zaak geven, ik snuffelde dit forum ook al door nog voor ik een Alfa had en toen ik er eentje wou, heb ik er dankzij dit board eentje gevonden en me geregistreerd.
Ik heb overigens ook geen stem in de poll uitgebracht, ik vind dat ik hier nog niet lang genoeg zit om dat te doen.
Ik ben voorstander van een aparte rubriek
autoverkoop op dit forum. Zo stoor je de mensen die Alfa-gerelateerde zaken verkopen niet, en vermijd je ook dat mensen een doos onderdelen voor een seat marbella gaan slijten. Dus mensen die even registreren om hun auto te koop te zetten, beschouw ik als spam; evenals iemand die de auto van de achterneef van z'n schoonmoeder te koop zet. Ook iets anders dan een auto gaat wat ver voor mij (het blijft inderdaad een autoforum, zetelhoezen voor een opel corsa haal ik wel ergens anders
).
Waarom vind ik dat een mooie oplossing? Nou, alfaliefhebbers zijn ook gewoon autoliefhebbers, en zulke mensen behandelen hun wagen toch anders dan Jan met de pet die z'n opgereden volkswagen even op marktplaats gooit; en doorgaans rijden ze ook in iets boeiendere scheurijzers.
Wat dat betreft zou ik er geen probleem mee hebben dat een actief forumlid z'n
eigen liefhebberswagen hier ergens te koop kan zetten. Als ik toevallig zo eentje zoek, zal ik eerder daar naar gaan kijken voordat ik 15 marktplaats verkopers mail.
Je hebt toch een zekere vorm van sociale controle op een forum; en ik verwacht niet dat iemand met bv. 1000 posts een ander actief lid gaat proberen oplichten; iemand die dat wil doen, trekt wel naar marktplaats.
Die sociale controle geeft voor mij toch wel de doorslag. Er zit toch wel een redelijk grote kern op dit forum die een hechte online gemeenschap vormt en ik kan je vertellen dat dat bij vele forums niet het geval is en zeer moeilijk te bereiken. Ook al zit ik hier nog niet lang, zoiets is duidelijk merkbaar en is ook de reden dat ik hier met een gerust hart een vraag over m'n auto durf posten.
Als je er even rationeel over nadenkt, is aan een wildvreemde online vragen hoe je het best een distributieriem vervangt gewoon waanzin gezien eventuele gevolgen. Maar toch durf ik dat hier met een gerust hart doen.
Dankzij die gemeenschap is het forum dan ook prima in staat de gelegenheid te bieden aan de leden om in een sfeer van vertrouwen een auto te koop aan te bieden. Als puntje bij paaltje komt, valt dit inderdaad buiten het "statuut" van alfaclub.nl en kan dit enkel door de gratie van de administrator en moderators; dus als er beslist wordt dat dit teveel werk met zich meebrengt, ga je mij ook niet horen zeuren (nee, wat ik nu doe is niet zeuren
). Zij moeten immers het werk doen, niet ik.
Ik zie zo'n rubriek ook niet snel uit de hand lopen eerlijk gezegd, met al die Alfa wagenparken hier
Dat waren even mijn veel te lang uitgevallen two cents (wat kan hij lullen he, die newbie
)