Rees-Cees

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

za mar 03, 2007 18:24

Samen met de Bertone heb ik nu, denk ik de natte droom garage van velen :lol: :lol:
Lekt die Jap dan net zo hard als die Bert? (zullen de buren leuk vinden)

Sorry maar ik vind een Evo helemaal niks, het compenseert in de meeste gevallen het niet kunnen rijden........

Veel plezier met je auto 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

za mar 03, 2007 18:40

Samen met de Bertone heb ik nu, denk ik de natte droom garage van velen :lol: :lol:
Lekt die Jap dan net zo hard als die Bert? (zullen de buren leuk vinden)

Sorry maar ik vind een Evo helemaal niks, het compenseert in de meeste gevallen het niet kunnen rijden........

Veel plezier met je auto 8)
Ho Ho Ho Ho...

Of was het nu N-spoor... :lol:


:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

za mar 03, 2007 18:52

Samen met de Bertone heb ik nu, denk ik de natte droom garage van velen :lol: :lol:
Lekt die Jap dan net zo hard als die Bert? (zullen de buren leuk vinden)

Sorry maar ik vind een Evo helemaal niks, het compenseert in de meeste gevallen het niet kunnen rijden........

Veel plezier met je auto 8)
Heu lekken deed de bertone niet, heeft ie ook nooit gedaan eerlijk gezegd :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 14:33

Zo te zien komt die Mitsubishi hier van om de hoek, well ff komen showen als je m gaat halen he!
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Andretti Molletti

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 14:49

Zo heren,

mijn vriendin rijdt een Renault Megane, geen enkel probleem, omdat hij goed onderhouden wordt.
Een auto is zo betrouwbaar als zijn onderhoud en de technische kennis van zijn/haar berijder.

@Cees, ik heb me altijd afgevraagd waarom jij zo graag een sub blok in je SW wilde leggen, blij dat je zelf het antwoordt geeft nu...
Ik denk dat je je nog vreselijk vergist in de stuurmanscapaciteiten van pepijn...

:twisted:

Rees-Cees

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 15:26

Zo heren,

mijn vriendin rijdt een Renault Megane, geen enkel probleem, omdat hij goed onderhouden wordt.
Een auto is zo betrouwbaar als zijn onderhoud en de technische kennis van zijn/haar berijder.

@Cees, ik heb me altijd afgevraagd waarom jij zo graag een sub blok in je SW wilde leggen, blij dat je zelf het antwoordt geeft nu...
Ik denk dat je je nog vreselijk vergist in de stuurmanscapaciteiten van pepijn...

:twisted:
Rem stop hoooo, tis helemaal om niet om Pepijn af te zeiken! (goed lezen Dré :wink: )

Ik bedoelde dat iedereen daar hard mee kan omdat er zoveel electronica in zit die heel veel "fouten" van de bestuurder over neemt voordat het echt fout gaat.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 15:36

....

Ik bedoelde dat iedereen daar hard mee kan omdat er zoveel electronica in zit die heel veel "fouten" van de bestuurder over neemt voordat het echt fout gaat.
Dat klopt. MEGA saaie auto's. Werkelijk onverstelbaar hoe weinig lol dit opleverd voor het geld wat er in moet. Heb vrijwel alle types EVO die er zijn geprobeerd (vanwege de vele lofzangen die er over uitgezongen worden. Dat is dus alleen maar napraten helaas), maar echt niet veel positiefs over het rijden te melden.

Prachtige karakterisering (van een Japans topcoureur): " you fucking computer, you too slow" :lol: (uit een Best Motoring test)
Rijdende PC, die (als je echt goed kunt rijden) te langzaam is. Mensen hebben het altijd over dat een Suabru minder goed is dan de EVO. In japan hebben ze dus een keer een zwik EVO's van verschillende types bij elkaar op de baan gezet tegen een zwik STi's (Subaru); En nee, de EVO's konden niet winnen...
Nu zijn WRX'en van Subaru al een stuk saaier om te rijden dan GTT's (GT Turbos) maar er zit nog een stuk meer gevoel in (gelukkig).

Des al niet te min: als jij het een mooie auto vind Pepijn, dan moet je er gewoon lekker van genieten op jouw manier !
(mijn 156 is ook geen super/top auto als het om echt sturen gaat, maar op dit moment voor mij toch de keuze geworden (op andere gronden); mogen ze me ook om uitlachen (en dat doen er zeker een aantal), maar dat boeit niet)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees-Cees

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 16:13

....

Ik bedoelde dat iedereen daar hard mee kan omdat er zoveel electronica in zit die heel veel "fouten" van de bestuurder over neemt voordat het echt fout gaat.
Dat klopt. MEGA saaie auto's. Werkelijk onverstelbaar hoe weinig lol dit opleverd voor het geld wat er in moet. Heb vrijwel alle types EVO die er zijn geprobeerd (vanwege de vele lofzangen die er over uitgezongen worden. Dat is dus alleen maar napraten helaas), maar echt niet veel positiefs over het rijden te melden.

Prachtige karakterisering (van een Japans topcoureur): " you fucking computer, you too slow" :lol: (uit een Best Motoring test)
Rijdende PC, die (als je echt goed kunt rijden) te langzaam is. Mensen hebben het altijd over dat een Suabru minder goed is dan de EVO. In japan hebben ze dus een keer een zwik EVO's van verschillende types bij elkaar op de baan gezet tegen een zwik STi's (Subaru); En nee, de EVO's konden niet winnen...
Nu zijn WRX'en van Subaru al een stuk saaier om te rijden dan GTT's (GT Turbos) maar er zit nog een stuk meer gevoel in (gelukkig).

Des al niet te min: als jij het een mooie auto vind Pepijn, dan moet je er gewoon lekker van genieten op jouw manier !
(mijn 156 is ook geen super/top auto als het om echt sturen gaat, maar op dit moment voor mij toch de keuze geworden (op andere gronden); mogen ze me ook om uitlachen (en dat doen er zeker een aantal), maar dat boeit niet)
Aernoudt, beter is het niet te zeggen.

En nogmaals: Pepijn veel plezier met je auto.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 18:55

...
Ik bedoelde dat iedereen daar hard mee kan omdat er zoveel electronica in zit die heel veel "fouten" van de bestuurder over neemt voordat het echt fout gaat.
Als ik dit lees (wat ik volledig onderschrijf) staat daar zonder mijn onderbouwing (en uitwijding :lol: ) in de basis het zelfde toch ?
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees-Cees

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 19:15

...
Ik bedoelde dat iedereen daar hard mee kan omdat er zoveel electronica in zit die heel veel "fouten" van de bestuurder over neemt voordat het echt fout gaat.
Als ik dit lees (wat ik volledig onderschrijf) staat daar zonder mijn onderbouwing (en uitwijding :lol: ) in de basis het zelfde toch ?
Ja :mrgreen:

En wederom: respect voor Pepijn.

Andretti Molletti

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 19:17

Tis helemaal niks... een 33 SW of een 156... vele malen beter!!


zucht...


De angst voor elektronica ... gelukkig weet ik wel raad met elektronica, en pep met het vermogen... moet goedkomen!! :twisted:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 19:27

Power zat (daar heb ik ook niks van gezegd Dre ;) ). Maar zeg nou eerlijk: een pure auto als een leuk geprepareerd Supertje versus zo'n rijdende playstation... die alle gevoel er uit haalt :roll: .
Juist omdat Pepijn met leuke/pure race auto's gereden heeft verbaasde me dat...
(en ja: keuze 156 V6 versus EVO wordt nog steeds een 156 (juist vanwege die V6). Maar toch, nee: zonder die k*t reuma had ik nu geen 156 gereden maar in een echt leuke auto...daar heb je een punt)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 21:18

Misschien is dat hem nu juist waarom ik voor de EVO heb gekozen ook al is het volgens de vrije mening een playstation op wielen of gecomputeriseerde stofzuiger op wielen voor sommigen. Misschien is de STI wel sneller (alhoewel de meningen & diverse praktijk tests daar evenveel over verschillen als de discussie hier of een fiat 155 nu wel of niet een Alfa Romeo is, of is de discussie geevolueerd en is de vraag nu of 156 wel of niet een Alfa of fiat is) De bertone is een rijmachine PUR SANG ANNO 1969 de Mitsubishi EVO VIII is een rijmachine PUR SANG ANNO 2004. ff een snelle rekensom +/_ 37 jaar verschil :shock: :shock: :shock: :shock: we gaan een 156 WTCC 2005 toch ook niet vergelijken met een Bertone GTAM 1970. De 156 draait rondjes om de GTAM so what. De emotie zegt 156/147 GTA omdat er Alfa op staat. maar iedereen is het er wel over eens dat 250pk op de voorwielen eienlijk wel teveel is en alleen dankzij de electronische hulpmiddelen te rijden is. Een GTA zonder elektronica is even onrijdbaar als een EVO zonder elektronica.

Ik vind ook dat Rees-Cees of Aarnoudt gelijk heeft als ie zegt dat de EVO het makkelijk maakt om hard te gaan maar we moeten wel eerlijk blijven het is appels met peren vergelijken. Rees-Cees haalt meer uit de EVO dankzij zijn rijervaring als ik maar ik rij bij wijze van spreken rondjes om Rees-Cees z'n Trofeo station in de EVO. Maar is dat een eerlijke vergelijking??

Ik ben blij dat mensen aangeven dat ze een EVO niks vinden dat kan gellukig in dit land, ik zie Rees-Cees hopelijk ook weer in April op Hockenheim om een flinke pint samen te pakken tijdens de trofeo bbq :wink: :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 21:22

Gewoon doen waar je zin in hebt Pep!

Het is gewoon een fantastische auto.

Velen zouden graag met je willen ruilen.... alleen schrijven ze dat heel omslachtig op :wink:
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 21:26

Mijn punt is juist dat een Mitsubishi EVO geen rijmachine is... in een rijmachine rijd je ZELF: dat is juist de fun. Hard gaan in een EVO kan iedereen: pedaal naar beneden en je gaat hard. Daarom vind ik zo'n auto mega saai....

In 2004 (om jouw voorbeeld te gebruiken) maakten ze bij o.a. Lotus (exige etc), TVR (meerdere modellen) etc etc wel rijdermachines pur-sang zijn.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Het Forum Café”