Ik moet iets bekennen...
Ik werk nu voor een bedrijf (van een maatje van me) wat jachten poetst en onderhoud, ik doe het technische werk voor hem. We zouden samen een keertje mijn 75 poetsen maar door tijd gebrek kwam het er steeds maar niet van. Omdat we begin dit jaar schade hebben gehad met de 75 is hij deels gespoten maar de halve auto zat nu onder de spuitnevel, ook de ramen! Dat zag hij toch niet zo zitten om te poetsen omdat autolak iets anders is dan gelcoat van een bootje. Vandaar heeft hij bij een vriend van hem die een autopoets bedrijf in Capelle aan de Ijssel heeft geregeld dat de 75 daarnaartoe mocht. Ik had nog wat tegoed van hem, zullen we maar zeggen..
Dus: gisteravond gebracht en vanavond weer opgehaald. Echt een superverschil! Ik ken hem bijna niet terug... Hij gebruikt spullen van Riwax, en de lak is behandelt met waxoyl. Onder de kap, van binnen en van buiten, echt als nieuw! Voortaan na het wassen even inspuiten met die waxoyl en even uitvrijven, klaar! Het is een soort melkachtig goedje..
Foto's volgen!
Zoals sommigen wel weten ben ik ook een enorme Meguairs'-fan en gebruiker dus steun boyd van harte in dit topic
Voor iedereen zijn deze tips
de normale wasspons even weggooien en een washmitt (washandschoen) kopen, die voorkomt al heel veel vorming van de fijne waskrasje die je wel van een spons in je lak krijgt omdat daar vuil in blijft zitten
The Ultimate
Wash Mitt
Gebruik geen zeem om de auto te drogen, een zeem maakt ook snel krassen....
Koop de 'watermagnet' (speciale droogdoek)
Koop een goed shampoo (dus geen valma (die wast echt alle wax in 1 keer wassen van de lak) of turtle)
Koop een goede wax
koop een paar poetspad en micrvezeldoeken voor het opbrengen en uitpoetsen van de wax
en blijf genieten van je pas gepoetste auto
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning