1ste: Opel Kadett 1.6i benzine (1991)
Wou graag een auto, dus voor 200 euro gekocht van een klasgenoot. Heb er 3 of 4 maanden lang alleen maar plankgas mee gereden, liep op het laatst dan ook op 3 cilinders (koppakking) en ratelende versnellingsbak. Maar hij was nooit te beroerd om te rijden. De auto kreeg een passend afscheid: ik ging wat te hard een bocht door, vloog het veld in, en sloeg 3 keer over de kop bij ongeveer 100 km/h. Wonderbaarlijk genoeg was ik vrijwel ongedeerd. Misschien nog wel wonderbaarlijker was dat de auto op z'n wielen landde, bij de 1ste startpoging direct weer liep, en (min of meer) te rijden was. Dus linea recta binnendoor naar de dichtstbijzijnde sloop gereden, en ingeleverd bij een vrij verbaasde sloopeigenaar
2de: Peugeot 205 GTi 1.6 benzine (1986)
En toch moest het nog sneller gaan. Als hij het deed, was het erg leuk rijden. Toch veel problemen mee gehad: het onderhoud was achteraf net zo duur als de benzine. Uiteindelijk met een mankement verkocht via marktplaats aan een handelaar, waarop ik hem na een paar weken op marktplaats terug zag met weer een ander mankement.
3de: Opel Kadett 1.6i benzine (1989)
Terug naar weer wat betrouwbaarders, al viel dat in het begin tegen. Na wat onderhoud en een verse koppakking en accu en een andere dynamo en startmotor toch probleemloos gereden. Hij heeft mij en 2 vrienden een leuke vakantie door Frankrijk bezorgd. In de tussentijd was ik gestopt met m'n studie, waarop ik maar ging werken. Daardoor had ik dus wat meer geld tot m'n beschikking, en moest deze Kadett het veld ruimen voor wat leukers
4de: Alfa 75 TS benzine (1990)
Dit is dus idd wat leuker
5de: Honda Civic 1.4i GL benzine (1988)
[geen foto]
Gekocht als winterauto om de 75 te sparen. Heb 'm aardig mishandeld, maar hij was zo trouw als een hond. Nul-komma-nul problemen én snel. Uitstraling was ook nul-komma-nul, dus toen ik deze rond het voorjaar tegeneen gloednieuwe VW Passat parkeerde heb ik d'r niet om gerouwd. Gelijk weer terug de Alfa in.
6de: Opel Kadett 1.4i LPG (1992)
Eigenlijk gekocht om weer een wintertje te overbruggen zodat ik de Alfa kon sparen, maar omdat ik weer studeerde was de Alfa sowieso financiëel niet meer haalbaar als dagelijks vervoer. Dus mijn intussen derde Kadett mocht tot op heden blijven. Fietsers zijn bijna sneller dan deze auto, maar hij is onverwoestbaar, en eerlijk gezegd ben ik best wel gek op het Kadettje
Al helemaal toen ik 'm matzwart gerollerd had en 15 inch stalen velgen eronder had gezet. Het is echt een ranzig hok; ik kwam ermee opdagen voor aanvang van de Limburgrit van 2007, en de smerige blikken die me toegeworpen werden waren briljant
Intussen heb ik de auto wat langer, en ben ik de smerige en afkeurende blikken gewend. Ze veranderen ook meer en meer van afgrijzen naar verbazing hoe verder je van huis gaat, heb ik tijdens onze vakantie door 12 west-Europese landen met de Kadett gemerkt. Ze staan ervan te kijken dat je met zo'n kadaver zo ver van huis bent gereden.
(sorry voor de lange post, ik raakte op dreef)