Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Wie o wie heeft iets gezien 29 augustus op zandvoort

do sep 10, 2009 16:02

Je hebt het daar over deelneming aan een evenement, Donleo had zijn auto op de parkeerplaats staan. Dan is de aard van het evenement en de locatie niet relevant meer. Het had ook bij hem thuis op de parkeerplaats kunnen gebeuren.
Ik citeer wat er bij Univé in de voorwaarden staat om aan te geven het 'aanwezig zijn op een circuit' op zich, zoals eerder verondersteld, geen criterium is.

Dat zal toch afhangen van de situatie en/of verzekerings ma. In mijn geval had ik een leaseauto waarbij in het leasecontract stond dat ik op een circuit niet verzekerd was, zonder mitsen en maren (leasema. was Lancia nederland destijds).

Onbelangrijk waarschijnlijk voor de topic discussie, maar toch even gemeld...

:wink:

Koen

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wie o wie heeft iets gezien 29 augustus op zandvoort

do sep 10, 2009 16:13

OP her circuit ja, maar lijkt mij echt dat die uitsluiting niet van toepassing is op een parkeerplaats naast het circuit. Het circuit noem ik namelijk de lint asfalt waar de raceauto`s op rijden, de pitstraat etc. Zelfs de paddock achter de pitstraat noem ik nog geen circuit.

Voer voor juristen? Ik zou het in ieder geval niet pikken als ik gewoon geparkeerd sta op een parkeerplaats waar ik nota bene door de organisatie van een clubmeeting naar toe geleid ben en de gewone verzekeirng zou daar niet van toepassing zijn. Stelt ook de aansprakelijkheid van de organisatie (in dit geval de SCARB ) wellicht in een heel ander daglicht?!

Zou betekenen dat mijn trekauto van de racer binnen een straal van x-meter van de baan niet verzekerd zou zijn?? lijkt mij een onhoudbaar standpunt in een discussie met verzekeringen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Francw

do sep 10, 2009 17:11

Hallo allemaal,
Even voor de duidelijkheid en om verdere geruchten direct af te kappen; ik ben inderdaad met mijn 575 op het circuit geweest tijdens het SS en wel op zondag, NIET op zaterdag.
Afgezien van het feit dat ik met m'n auto helemaal niet op de plek ben geweest waar alle GT's stonden, is het dus absoluut niet door mij en/of mijn 575 veroorzaakt.

Heel vervelend zo'n voorval. Ik hoop enkel dat de werkelijke dader (met of zonder F), zich alsnog zal melden.
Ja dat mag ik hopenl.. bedankt voor je reactie in ieder geval.
Ken je per ongeluk niet nog meer ferrari eigenaars die mogelijk wel de zaterdag is/zin geweest?
Zaterdag heb ik ook een rode F40 zien staan. Die stond bij de 156's.
Verder heb ik er geen gezien en ik weet verder ook niet dat er andere F's zijn geweest.

Donleo

vr sep 11, 2009 12:29

Ben ook best bereid om 5 euro in een schadepotje te storten in dit geval.
Wil mijn rekeningnummer wel geven om op te storten :)
32.35.61.063 t.n.v L.A. Bot

Mijn eerdere schade was bijna € 1.000,00 excl die ik kan indienen bij verzekering gelukkig.(kost me wel veel schade vrije jaren). deze schade komt volgens mijn garage ook al snel weer op € 600,00 :x

Corrado
Guru
Guru

vr sep 11, 2009 14:04

2x 5 euro zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Wie doet er mee om dit leed iets te verzachten? Als liefhebbers en 'vrienden' onder elkaar?

Koen

Frits
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr sep 11, 2009 15:14

Wellicht kun je een beroep doen op het waarborgfonds?

Getuigenverklaringen zullen niet zo'n probleem zijn? Aantoonbaar maken dat je getracht hebt om de identiteit van de 'dader' te achterhalen ook niet... enz enz.
Mijn eerdere schade was bijna € 1.000,00 excl die ik kan indienen bij verzekering gelukkig.(kost me wel veel schade vrije jaren). deze schade komt volgens mijn garage ook al snel weer op € 600,00 .
en de vorige schade kun je ook nog claimen: http://www.wbf.nl/index.php?contenttype ... bmenuid=10
Als je dat nog niet gedaan hebt... bijna 750,- euro terug! Je kunt het "rest-bedrag" ook zelf betalen, als dit gunstiger is met je schadevrije jaren.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 11, 2009 17:12

2x 5 euro zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Wie doet er mee om dit leed iets te verzachten? Als liefhebbers en 'vrienden' onder elkaar?

Koen
OK, zal ik mijn rekeningnummer ook maar even geven? vorig jaar aan de racer een 1500 schade gereden. willen jullie even over de brug komen? Of een liefdadigheids BBQ mag ook hoor! :roll:

Oftewel: waar zijn we hier mee bezig, waarom nu wel en voor al die andere schadegevallen al dan niet met doorrijder of onverzekerde tegenpartij die hier langsgekomen zijn niet? Dit soort dingen is het risico van autobezit/rijden. Jammer maar helaas. Kan je zo`n schade niet dragen moet je maar met de fiets..

klinkt een beetje cru maar waarom zouden andere clubleden hiervoor op moeten draaien omdat de schuldige geen ruggegraat heeft? Ik vind het best hoor als mensen hiervoor geld willen storten, maar diegenen die dat doen moeten dat dan ook voor al die anderen doen die met onvergoedbare schade worden geconfronteerd. Dat het hier waarschijnlijk een andere alfist betreft maakt het natuurlijk extra vervelend, maar wie weet was het wel iemand die helemaal geen clublid is?? Pasje geleend van een vriend, en binnen ben je als je Alfa rijdt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 11, 2009 18:40

Volgens mij kan je gewoon een beroep op het waarborgfonds doen, genoeg getuigen die kunnen vertellen dat die auto daar schadevrij is neergezet...

Andretti Molletti

vr sep 11, 2009 23:00

Koen
OK, zal ik mijn rekeningnummer ook maar even geven? vorig jaar aan de racer een 1500 schade gereden. willen jullie even over de brug komen? Of een liefdadigheids BBQ mag ook hoor! :roll:

Oftewel: waar zijn we hier mee bezig, waarom nu wel en voor al die andere schadegevallen al dan niet met doorrijder of onverzekerde tegenpartij die hier langsgekomen zijn niet? Dit soort dingen is het risico van autobezit/rijden. Jammer maar helaas. Kan je zo`n schade niet dragen moet je maar met de fiets..

klinkt een beetje cru maar waarom zouden andere clubleden hiervoor op moeten draaien omdat de schuldige geen ruggegraat heeft? Ik vind het best hoor als mensen hiervoor geld willen storten, maar diegenen die dat doen moeten dat dan ook voor al die anderen doen die met onvergoedbare schade worden geconfronteerd. Dat het hier waarschijnlijk een andere alfist betreft maakt het natuurlijk extra vervelend, maar wie weet was het wel iemand die helemaal geen clublid is?? Pasje geleend van een vriend, en binnen ben je als je Alfa rijdt.

Het gaat helemaal niet over jou maar iemand die de dupe is van doorrijden na een aanrijding...
:roll:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 12, 2009 08:48

Natuurlijk gaat het niet over mij,. zeg ik dat dan? ik zeg dat het vervelend voor betrokkene is, ik zeg ook dat ik niet begrijp dat er in dit geval ineens weer een pot gemaakt moet worden, terwijl het afgelopen jaar hier meer gevallen doorrijden na aanrijding voorbijgekomen zijn waar geen bal voor gedaan is behalve zeggen dat het zo rot voor betrokkene is.
Jammer dat je weer de essentie van mijn posting mist.

Betrokkene kan gewoon terecht bij het waarborgfonds overigens, tenminste, als ie niet te lang wacht.

Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom in dit geval ineens een potje gemaakt moet worden, en in die andere (soms nog ergere) gevallen niet.

Corrado
Guru
Guru

za sep 12, 2009 10:20

Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom in dit geval ineens een potje gemaakt moet worden, en in die andere (soms nog ergere) gevallen niet.
Je hebt volkomen gelijk. Maar ik vond de oproep om nu eens niet langs de zijlijn mee te leven maar ook eens echt iets te doen als club wel sympatiek.
Natuurlijk kun je dan ook dit soort recties verwachten. Ook ik heb wel eens zo'n niet germelde schade opgelopen en zou die 5 euro dus ook aan mezelf kunnen geven, maar ik koos ervoor om in dit geval de eerste te zijn om de kritische opmerking positief te beantwoorden.

Ben daarmee nog niet van plan om dat in alle gevallen te doen en bovendien heeft het ook alleen maar zin als er ruim op wordt ingegaan want 10 euro zet geen zoden aan de dijk. 40 of 50 x 5 euro is al een leuke tegemoetkoming in de ellende en voelen we zelf niet in onze portemonee. Er vanuitgaand dat er geen mogelijkheid bestaat om hetwaarborgfonds aan te spreken.

Waarom dit geval wel en andere gevallen niet?
Omdat dit gebeurt is tijdens een happening met al doel samen van onze liefhebberij te genieten en juist in dat geval is het uitermate zuur dat dit gebeurt. Dat zijn risico's waar je geen rekening mee houdt. Dat verdient dus in mijn ogen een beetje meer dan meedeleven van ons als medeliefhebbers...

Koen

Andretti Molletti

za sep 12, 2009 12:00

Niemand hoeft dat ook uit te leggen zeg!
Ik snap niet wat iemand bezielt om dit soort positieve reacties en acties de kop in te drukken op een zo kinderachtige manier.
Dit is de tweede keer (remember Ron Sanen) en ik ben dank zij jou dan ook helemaal genezen!
Laat die 5 euro maar, zoek het lekker uit en leef in jouw wereld.
Mij zul je daar niet tegenkomen, mijn wereld is zooooooo anders, daar helpen vrienden elkaar.... ENG he?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 12, 2009 15:15

Dre doe nu eens even niet zo geiiriteerd, nergens voor nodig. Wat is er mis met het plaatsen van een paar kanttekeingen, persoonlijke gedachten en overwegingen en een paar vragen?? Dat wij qua karakter geheel anders zijn is ons toch al heel lang duidelijk? Als hier gedacht word dat het mij om die 5 euri voor deze of gene gaat, die snapt niets van mijn vragen... Nog even terzijde dat wij naast het verzekeringstechnische over parkeren op (eigenlijk naast) een circuit al aardig off topic gingen , hiermee helemaal.

ik stel een vraag, wat is daar zo moeilijk aan? wat is nu het verschil tussen dit clublid met dit schadegeval en andere clubleden met ook een schadegeval met doorrijders ? leg mij dat eens uit, snap ik misschien ook beter je irritatie over mijn vragen, WANT IK ZIE DAT VERSCHIL NAMELIJK ECHT NIET! Dan neem je weer de term vrienden in de mond, maar blijkbaar is er wel verschil tussen wie het overkomt. Voor Ron Sanen een BBQ, nu ja leuk om iemand een hart onder de riem te steken hoor, mag ook allemaal van mij. Maar trek dan 1 lijn.. of kom er gewoon voor uit dat er verschil is tussen vrienden en vrienden blijkbaar..

Nu ja la ook maar, hier komen we toch nooit uit denk ik, nu weer on topic dan:
wie heeft wat gezien! want behalve een gerucht dat het misschien een blauwe Ferrari betreft, is er dus niets hards aan info helaas? BLijkbaar zijn er wel mensen die iets gezien hebben.

voor TS: succes met het waarborgfonds, gaat even duren. Mijn advies: repareer dat ding , niet meer omkijken naar dit incident en vergeet ook maar even dat het wellicht wel eens een medeclublid geweest zou kunnen zijn. Laat je plezier in het merk en evenementen niet vergallen door een enkele rotte appel, die zijn helaas overal in deze maatschappij.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 12, 2009 15:38

SORRY, ontzettend off-topic, maar na bovenstaande wat blijkbaar openbaar moet, moet ik dit toch even kwijt!

@Dre:
Quote:
@ Vv : toch niet jaloers...
nee hoor, even relativeren... de bert herstellen was voor Ron stukken goedkoper geweest dan een GTA aanschaffen en opzetten, en kon hij toch leuk meekomen met die auto .. Er zijn alleen op dit forum al legio mensen die van veel lagere budgetten racen, en waarvoor na een heel grote klapper het seizoen, of wellicht zelfs het racen geheel gewoon voorbij is...Gelukkig zien wij ook hierbij dat er heel veel hand en span diensten gedaan worden om een racer weer aan de gang te krijgen.

En als ik dan lees dan mensen als Andretti in de beurs gaat tasten , dat vind ik dan top, van Andretti vooral. Maar dan heb ik in een situatie als dit meer respect voor de gever, zullen we maar zeggen.
Nee ik ben niet jaloers, heb wel mijn mening over dit soort zaken.
Dit heb ik daar geschreven... Ik weet niet hoor, maar krijg de indruk dat alleen negatieve zaken (wat ik negatief vond in ieder geval) herinnerd, en niet d epositieve (over jou nb...)
Snap jouw reactie dus geheel niet...Sorry, ligt ongetwijfeld aan mij.
Misschien toch handig dat topic even door te lezen opnieuw. Mag je mij daarna uitleggen wat ik blijkbaar mis.

Corrado
Guru
Guru

zo sep 13, 2009 14:11

Ik heb de berichten van vV niet als negatief ervaren. Een beetje kritische opstelling is ook goed in een discusie...

:wink:

Terug naar “Het Forum Café”