web

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

vr dec 31, 2010 12:35

Tja, dat figuur van die T3 bus had ik al niet eens een adres gegeven, als het aan de telefoon al zo begint. NEXT.

Zo'n figuur staat ook met geen cent meer dan 800 in z'n handen voor je neus, zelfs als je de 1000 accepteert. En dan boos-agressief worden als je hem aan de afgesproken 1000 houdt. Reden te meer om... zie eerste zin van deze post ;)

schummi
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 31, 2010 12:42

Wat ik niet begrijp.
Als ik iets wil hebben/kopen maakt me niet uit wat ,dan wil ik het zo snel mogelijk hebben en rij ik desnoods naar groningen.
Zag op Mp een set mooi tristar velgen ik deed een bod kreeg binnen half uur bericht terug kon ze ophalen maar graag snel want hij wou er vanaf.
Ik spring in de wagen ga pinnen en rij even naar amsterdam en haal ze op.

Of ik zie op MP leren interieur vlakbij groningen mail met verkoper spreek een avond af en ga het ook ophalen kost me halve snipperdag en tank benzine
maar kom me afspraken wel na.

Ik baal er ook van als iemand iets koopt via de mail en zegt ik laat nog wel horen wanneer ik het ophaal.
Je wilt het en haalt het op maar laat het niet nog weken liggen, ligt mij tenslotte ook in de weg.
Maar ja iedereen is niet het zelfde. Frank dit slaat niet op jou hoor wij hebben een deal :wink:

franksud
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

vr dec 31, 2010 12:50

Wat ik niet begrijp.
Als ik iets wil hebben/kopen maakt me niet uit wat ,dan wil ik het zo snel mogelijk hebben en rij ik desnoods naar groningen.
Zag op Mp een set mooi tristar velgen ik deed een bod kreeg binnen half uur bericht terug kon ze ophalen maar graag snel want hij wou er vanaf.
Ik spring in de wagen ga pinnen en rij even naar amsterdam en haal ze op.

Of ik zie op MP leren interieur vlakbij groningen mail met verkoper spreek een avond af en ga het ook ophalen kost me halve snipperdag en tank benzine
maar kom me afspraken wel na.

Ik baal er ook van als iemand iets koopt via de mail en zegt ik laat nog wel horen wanneer ik het ophaal.
Je wilt het en haalt het op maar laat het niet nog weken liggen, ligt mij tenslotte ook in de weg.
Maar ja iedereen is niet het zelfde. Frank dit slaat niet op jou hoor wij hebben een deal :wink:
:thumbs:

Gr Franksud
Alfa is de best
Nu Fiat Punto EVO(2011)Alfasud 1700 QV (Mean Green Sud) Alfa 33 16V.Alfa 33 Racer,Alfa 33 RED.Gehad, Alfa sudsprint,Alfa 33 1500 QV Verde,Alfa 33 1700 16V QV S,Alfa 155 1800 8V,Alfa 156 Selespeed Alfa 156 Sportwagon,Fiat fiorino

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr dec 31, 2010 12:55

Het ongelooflijke is toch gebeurd!
Het V6 blok is vanochtend alsnog opgehaald door de 3e koper, waarvoor hulde =D>
Na 2 jaar is hij weg......
:lol:
Beetje laat, maar toch uiteindelijk gelukt zoals afgesproken... :wink:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

vr dec 31, 2010 13:04

Punt is dat niet iedereen 24/7 achter zijn/haar pc/laptop zit om mails te beantwoorden. Dat maakt een interesse niet minder oprecht. Ik werk in een wereldje dat ik vandaag een telefoontje krijg en morgen elders in het land zit, in de kost. Dan ben ik met handen en voeten gebonden en moet ik een eventuele (ver)koop uitstellen. Jammer dan! Vaak wordt meteen een stempel gedrukt. Dat overkwam mij ook op een ander forum. Ik verkocht motorkaplifters en had beloofd deze vrijdag op de post te doen. Omdat ik vrijdag laat thuis was kon ik dit met geen mogelijkheid meer halen en de zaterdag was ook troebel. Mijn vrouw was mijn troef. Zo heb ik dat ook gemailt naar de koper en gelukkig dat ik de troef kon inzetten en de lifters een dag laten op de post kon doen. Alleen...de postkantoren zijn bijna allemaal verdwenen en dus ben ik genoodzaakt om of 1) 20 km te rijden of 2) deze bij Bruna af te geven (7-8km). Maar Bruna doet in het weekend niks met pakketjes, dat wordt dus maandag. Gevalletje, overmacht. Ik was allang blij dat ik het pakketje tijdig weg had kunnen brengen (of laten brengen) en een track & trace nummer kon doorgeven. Pakketje is onderweg! Toch schoot dit in het verkeerde keelgat bij de koper welke mij direct afschilderde als onbetrouwbaar en twijfelde aan mijn oprechtheid. Hij geloofde niet dat het pakketje aan zou komen en ik de boel bedonderde. Iedere dag verscheen een post in het topic met de tekst "pakketje niet binnen" tot de dag (woensdag ipv maandag, waarvoor ik 20 maal excuses heb aangeboden) dat het pakketje bezorgd werd. Toen ik vroeg of deze binnen was, vernam ik geen enkele reactie meer van de koper. De deal was binnen een week afgehandeld en dan toch dit!! Sindsdien (ver)koop ik een stuk minder op fora. Jammer als je goede naam op deze manier ter discussie wordt gesteld.

Ook zijn er positieve dingen; zo was ik opzoek naar klaverblaadje 103. Deze is 'toegewijd' aan de 145/6 en als fervent liefhebber wilde ik deze graag in huis hebben. Van een mede-SCARB'er kreeg ik deze geschonken! Zelfs de verzendkosten! Geen discussie mogelijk! Dat vind ik een mooi gebaar. Liefhebbers onder elkaar. Niet dat het gratis was, want ik had er graag voor betaald en het zijn ook de kosten niet...wel dat dit nog bestaat onder mensen die dezelfde passie delen!! Op een meeting trekken we dit natuurlijk recht in vorm van een versnapering maar dat doet niks af van het feit dat ik het ontzettend weet te waarderen.

web

vr dec 31, 2010 13:06

Weet je wat ook leuk is?

Er MOET altijd wat van de prijs af.

Bied iets wat 120 waard is, aan voor 100 "vaste prijs", om er snel van af te zijn. Neehoor, ze bieden 95. 100 is absoluut geen optie, veel te veel, die 5 euro moet er ECHT af.

Bied exact hetzelfde ding voor 120 aan, en dezelfde bieder biedt even zo vrolijk 110, als eerste bod. Prima, neem maar mee. Hij blij dat-ie er een tientje afgekregen heb, ik blij met een tientje meer dan ik eigenlijk hebben wilde.

Dus... altijd op MP de prijs iets ophogen, want men wil graag voor de gek gehouden worden. Ze bieden niet wat ze het waard vinden, ze bieden uit principe net even onder de vraagprijs. Soms vind ik dat zo lullig, als het een goeie prijs is dan betaal ik dat gewoon, dan ga ik niet lopen zeuren om er nog een paar procent af te dingen. Dat geschraap... sommige mensen kennen echt geen schaamte.

Heel interessant zijn ook verkopers die vinden dat ze goud hebben, hatelijke opmerkingen maken over "kopers zonder geld", dat niemand wil betalen wat het waard is (IS het dat dan wel waard, als niemand het ervoor wil geven?), enzovoort... TOTDAT ze zelf een keer iets willen kopen. Dan is opeens alles te duur en halen ze je het vel over de neus. Erg leuke effecten als je dan een paar van hun eigen opmerkingen aan het adres van kopers terug kan quoten :wink:

franksud
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 31, 2010 13:17

Dames en heren vrede op aarde :lol:

Schummi tot volgende jaar je weet wel :lol:
JW ook tot volgend jaar je weet wel :wink:

Gr Franksud :arrow:
Alfa is de best
Nu Fiat Punto EVO(2011)Alfasud 1700 QV (Mean Green Sud) Alfa 33 16V.Alfa 33 Racer,Alfa 33 RED.Gehad, Alfa sudsprint,Alfa 33 1500 QV Verde,Alfa 33 1700 16V QV S,Alfa 155 1800 8V,Alfa 156 Selespeed Alfa 156 Sportwagon,Fiat fiorino

jan-willem
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 31, 2010 16:57

Verkoop via dit Forum of MP heeft ook leuke kanten......

Ergens dit jaar heb ik een paar velgen gekocht van een stel alfisten in hart en nieren. Na een afspraak te hebben gemaakt zijn we in de auto gesprongen,
en naar het midden des lands toe gereden. En hebben een gezellige bak koffie gedronken, en daarna de spullen ingeladen. In dit gesprek kwam de buitenlandrit
naar voren,en zijn na een afscheid naar huis gereden. Tijdens de buitenlandrit kwamen wij elkaar weer tegen, en hebben een leuke 10 dagen samen gehad.
Ook hieruit is een bepaalde vriendschap ontstaan......met nog andere gelijk gestemden........Deze alfisten kunnen altijd een beroep op mij doen als het gaat
om onderdelen, kennis of hulp. Het moraal hier is......ook verkoop via internet heeft zijn leuke kanten :wink:

Gr Jan-Willem
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

franksud
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 31, 2010 17:04

:thumbs:

Gr Franksud :wink:

Ps morgen weer naar huis :?:
Alfa is de best

SCARB moderators
Moderator
Moderator

zo jan 02, 2011 09:49

Topic is ontdaan van persoonlijke toespelingen van diverse gebruikers.

We verwijzen nog maar eens naar de algemene voorwaarden. Vriendelijk verzoek conflicten op te lossen via PB of mail.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

schummi
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 02, 2011 17:05

En alweer zakt mijn broek er vanaf :moon: ga denk ik maar op zoek naar ander forum je mag hier geen mening hebben of iets zeggen

ErwinV6

zo jan 02, 2011 17:31

Ik moet zeggen dat de Moderators gewoon een punt hadden in deze! :thumbs:
Je kunt het natuurlijk ook overal niet mee eens zijn.....

GT 75V6
Guru
Guru

zo jan 02, 2011 17:55

Ik heb hier een kleine 2 jaar geleden m'n 75 V6 in onderdelen verkocht. Als gevolg hiervan heb ik toen met heel veel verschillende forummers zaken gedaan, maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 was die z'n afspraken niet is nagekomen!

Ik heb dan ook louter positieve ervaringen met verkopen (en kopen) via dit forum, zulke dingen mogen ook weleens gezegd worden! :!:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Tom VDW
Guru
Guru

zo jan 02, 2011 18:01

Ik heb hier een kleine 2 jaar geleden m'n 75 V6 in onderdelen verkocht. Als gevolg hiervan heb ik toen met heel veel verschillende forummers zaken gedaan, maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 was die z'n afspraken niet is nagekomen!

Ik heb dan ook louter positieve ervaringen met verkopen (en kopen) via dit forum, zulke dingen mogen ook weleens gezegd worden! :!:
Kan ik enkel maar beamen.
Tot op heden is iedereen altijd zijn afspraken zeer goed nagekomen (toch zo al met een 30-tal mensen zaken gadaan).

:wink:

schummi
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 02, 2011 18:14

Nou ik zal dan even mijn negatieve ervaring delen met jullie 3 jaar geleden had ik set velgen te koop stalen.
Iemand van het forum melde zich had wel intresse maar had eigenlijk geen zin om stuk te rijden hij woonde in omgeving van utrecht.
Ik zeg nou wij gaan naar nieuwjaarsreceptie van de club als jij dan ook komt dan heb je ze al bijna thuis.
Alles geregeld wij de velgen in de wagen geladen moesten met de 75 gaan want in de gtv6 gingen ze al niet rob baalde want stukje rijden met GTV6 had hij net zin in het zonnetje scheen.
Nou wij al bijtijds op de receptie en om 4 uur nog geen telefoontje van betreffende persoon die de velgen zou ophalen ik dacht ga hem even bellen zegt hij doodleuk ik heb eigenlijk niet zo'n zin en zie ervanaf
Nou toen heb ik hem ook letterlijk verwenst hadden we een mooi ritje met de GTV6 kunnen hebben maar door zo'n dropl.l gingen we met de 75 om het netjes af te leveren laat hij niks van zich horen en konden we de velgen weer mee naar huis nemen.

Dus er zijn wel degelijk mensen die zich niet aan hun woord houden. :evil:
Maar gelukkig heb ik ook goede ervaringen van het forumverkoop :D

Terug naar “Het Forum Café”