Weet je wat ook leuk is?
Er MOET altijd wat van de prijs af.
Bied iets wat 120 waard is, aan voor 100 "vaste prijs", om er snel van af te zijn. Neehoor, ze bieden 95. 100 is absoluut geen optie, veel te veel, die 5 euro moet er ECHT af.
Bied exact hetzelfde ding voor 120 aan, en dezelfde bieder biedt even zo vrolijk 110, als
eerste bod. Prima, neem maar mee. Hij blij dat-ie er een tientje afgekregen heb, ik blij met een tientje meer dan ik eigenlijk hebben wilde.
Dus... altijd op MP de prijs iets ophogen, want men wil graag voor de gek gehouden worden. Ze bieden niet wat ze het waard vinden, ze bieden
uit principe net even onder de vraagprijs. Soms vind ik dat zo lullig, als het een goeie prijs is dan betaal ik dat gewoon, dan ga ik niet lopen zeuren om er nog een paar procent af te dingen. Dat geschraap... sommige mensen kennen echt geen schaamte.
Heel interessant zijn ook verkopers die vinden dat ze goud hebben, hatelijke opmerkingen maken over "kopers zonder geld", dat niemand wil betalen wat het waard is (IS het dat dan wel waard, als niemand het ervoor wil geven?), enzovoort... TOTDAT ze zelf een keer iets willen kopen. Dan is opeens alles te duur en halen ze je het vel over de neus. Erg leuke effecten als je dan een paar van hun eigen opmerkingen aan het adres van kopers terug kan quoten