Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Roest en plamuur op uw Alfa, als troost: Ferrari 275

vr apr 08, 2011 20:48

Er schijnen ook Ferrari's uit de jaren '60 te zijn waar de achterlichten niet helemaal identiek geplaatst zijn links en rechts. Handwerk noemt men dat. Ik zou er eerlijk gezegd moeilijk mee kunnen leven denk ik. Maar daar hoef ik me voorlopig helemaal geen zorgen om te maken.

Nog heel even of topic: Veel doodgewone Fiats en afgeleiden uit de jaren '60-'70-'80 en '90 hebben het geweldige Lampredi blok. Niet kapot te krijgen en ook stiekem met een heel klein beetje Ferrari DNA... :wink:
Wat betreft de Dino's: I love Dino Spiders!
En wat een fantastisch mooie auto is de Dino spider toch... met Pininfarina carrosserie.

Afbeelding

Foto van internet geplukt...

Koen

CC
Full Member
Full Member

RE: Roest en plamuur op uw Alfa, als troost: Ferrari 275GTB

vr apr 08, 2011 23:16

Zucht.....daar zou ik al mijn auto's voor wegdoen....echt waar..... Heb een 2400 Coupé gehad en daar verlang ik toch wel eens naar terug....de Spider is het ultieme; desnoods een rode 2000!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

vr apr 08, 2011 23:32

de Spider is het ultieme; desnoods een rode 2000!
Ja Fluts... die kans was er vorig jaar! Speciaal voor naar Engeland gegaan om te bekijken! Was zelfs een 2400... MET hardtop!

Zit ik daar klaar met m'n biednummertje... helemaal in de startblokken... "Nah... doe maar niet..." en dat alleen omdat er geen origineel luchtfilter op zat!

:evil: :evil: :evil: :evil:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

B-lex
Guru
Guru

za apr 09, 2011 11:03

Massa leeg voertuig 1.327 kg
Dat gelooft nu ook niemand meer... :lol: :lol: :lol: :lol:
Even speuren naar RDW wat voor auto het was..toen ging het belletje pas rinkelen :jumping:
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

ma apr 11, 2011 19:27

Gevonden, originele foto´s gemaakt op het fabrieksterrein van Ferrari, 1971...dit zijn dus nieuwe carosseriën die wachten op afbouw :schrik:
Afbeelding
Afbeelding
Nog een quote
I recall seeing a factory fresh boxer in the 80's getting a repaint and the filler was 1/8 to 3/8 thick across the entire thing.
Mijn 308 was ook niet symmetrisch, rechter achterscherm 1 cm korter dan links, linker achterlichten vertikaal, rechts onder een hoek, wielrand rechts zat lager dan links en toen ik aan de deurstijl ging lassen, smolt die weg! Jammer genoeg geen foto van mezelf van de verbaasde blik, om de naad goed te krijgen tussen deur en deurstijl zat er meer dan een cm lood of tin op de deurstijl. Handgemaakt he, je hebt toch liever een hele zijkant uit 1 stuk plaat geperst zoals een Toyota maar dat is niet lonend bij kleine series.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 11, 2011 19:44

Overigens is het Dino blok geen Fiat maar Ferrari (ook al heeft de Dino nooit de Ferrari naam gedragen) en zit er in de Fiat Dino dus een Ferrari blok (vanwege de benodigde aantallen voor homologatie) en niet andersom.
Zeker ontworpen door Ferrari en afgeleid van de jaren 60 F1 racers, ik weet het niet zeker uit mijn hoofd maar ik dacht dat de eerdere 206 een alu blok had maar dat de latere 246 een gietijzeren blok had dat bij Fiat werd gegoten, maar kan me vergissen, en dat er FIAT op het onderblok staat, ik ben waarschijnlijk in de war met mijn Montecarlo :D .De Dino V6 is in elk geval wat anders dan de V6 uit de Fiat 130, die overigens oorspronkelijk in de Montecarlo zou komen.

midas
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 11, 2011 19:59

Ik ben wel benieuwd hoe en met wat ze nu te werk gingen. Gronden plamuren spuiten bedoel ik dan.
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Corrado
Guru
Guru

ma apr 11, 2011 21:53

Overigens is het Dino blok geen Fiat maar Ferrari (ook al heeft de Dino nooit de Ferrari naam gedragen) en zit er in de Fiat Dino dus een Ferrari blok (vanwege de benodigde aantallen voor homologatie) en niet andersom.
Zeker ontworpen door Ferrari en afgeleid van de jaren 60 F1 racers, ik weet het niet zeker uit mijn hoofd maar ik dacht dat de eerdere 206 een alu blok had maar dat de latere 246 een gietijzeren blok had dat bij Fiat werd gegoten, maar kan me vergissen, en dat er FIAT op het onderblok staat, ik ben waarschijnlijk in de war met mijn Montecarlo :D .De Dino V6 is in elk geval wat anders dan de V6 uit de Fiat 130, die overigens oorspronkelijk in de Montecarlo zou komen.
Maar eens even opgezocht, ook voor mijn eigen beeld:

Tasked with building 500 2.0litre V6 engines in order to homologate the V6 for Formula 2 Racing, Enzo Ferrari asked Aurelio Lampredi to develop the engine from the racing V6, and Fiat manufactured this 'Ferrari' engine at Turin. Ferrari sold the V6 in their Dino 206 GT. Fiat developed two cars to contain this V6. In 1969 the V6 engine was uprated to 2418cc for both the Fiat and the Ferrari cars.

Zowel de 130 V6 als de Dino V6 waren dus ook door Lampredi ontwikkelde motoren en inderdaad gebouwd bij Fiat. Weer wat geleerd. :wink:

Koen

Tonio
Guru
Guru

wo apr 13, 2011 01:01

Gevonden, originele foto´s gemaakt op het fabrieksterrein van Ferrari, 1971...dit zijn dus nieuwe carosseriën die wachten op afbouw :schrik
Zulke horror was ook in de jaren 2002-2004 of zo nog te zien bij de fabrieken van Alpine in Dieppe, Frankrijk. Na het uitsterven van de echte Renault Alpines werden/worden daar Espaces etc. gebouwd, maar ook specials zoals toen de Clio V6, dat enorm brede race-bommetje met een 3.0 V6 24 middenmotor. Die carrosserieën werden kaal vanuit de Renault fabrieken aangeleverd (alleen in primer gespoten), bij Alpine werd daar nog van alles aangepast en werden ze opgebouwd. Tijdens vakanties gezien dat die kale carrosserieën daar buiten stonden opgeslagen, terwijl het volcontinu regende.... Ik was er altijd maar voor een week maar wie weet hoe lang ze daar buiten stonden.... :?

.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 13, 2011 15:57

Na het uitsterven van de echte Renault Alpines werden/worden daar Espaces etc. gebouwd, maar ook specials zoals toen de Clio V6, dat enorm brede race-bommetje met een 3.0 V6 24 middenmotor. Die carrosserieën werden kaal vanuit de Renault fabrieken aangeleverd (alleen in primer gespoten), bij Alpine werd daar nog van alles aangepast en werden ze opgebouwd. Tijdens vakanties gezien dat die kale carrosserieën daar buiten stonden opgeslagen, terwijl het volcontinu regende.... Ik was er altijd maar voor een week maar wie weet hoe lang ze daar buiten stonden.... :? .
Dit heb ik op moeten zoeken, er stond me iets bij van kwaileitsproblemen en verplaatsen van de productie, en naar aanleiding van jouw post dacht ik dan van Alpine naar Renault zelf maar het was van oorspronkelijk TWR (Tom Walkinshaw) naar RenaultSport Dieppe, Alpine dus. Die waren natuurlijk alleen maar gewend met kunststof te werken.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 13, 2011 17:30

Er stond wel vaker wat rotzooi buiten daar in Maranello...
Afbeelding
Afdankertjes van de race afdeling....

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 13, 2011 17:35

Slopertjes... altijd handig om te hebben... je weet tenslotte nooit wat je nog eens nodig hebt... 8)
Afbeelding

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 13, 2011 17:37

Strikvraag... hoeveel KG plamuur zit er in 13 275 GTB's?
Afbeelding

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 13, 2011 17:47

Strikvraag... hoeveel KG plamuur zit er in 13 275 GTB's?
450 kilogram

Tonio
Guru
Guru

do apr 14, 2011 00:39

er stond me iets bij van kwaileitsproblemen en verplaatsen van de productie, en naar aanleiding van jouw post dacht ik dan van Alpine naar Renault zelf maar het was van oorspronkelijk TWR (Tom Walkinshaw) naar RenaultSport Dieppe, Alpine dus.
Dat was dan van de regen in de drup. (Letterlijk, want daar in Normandië plenst het veel en vaak.)

Terug naar “Het Forum Café”