Giulia555

Re: RE: Albers tekent bij .................?

wo sep 21, 2005 07:45

De teams met het grootste budget winnen...simple as that. Heeft dus niets meer met competitie te maken maar met hoeveel geld je te besteden hebt.
Is niet per definitie waar....kijk maar naar Ferrari op dit moment en Toytota....

Ja...nogal logisch......hoe meer je hebt te besteden...hoe meer je kan uit- cq. doorontwikkelen.....

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Albers tekent bij .................?

wo sep 21, 2005 09:49

Veel mensen vonden DTM een erg leuke klasse maar Ecclestone is het gelukt
om binnen een jaar DTM de nek om te draaien.
In de jaren zeventig was toerwagenracen zeer populair en een prachtig gevecht tussen
Capri en CSL met 3.5 liter motoren die hetzelfde vermogen (ong. 500 pk) leverden als toenmalige F1 auto's maar toen kwam Annex J en was het feest afgelopen.
Constructeurs mochten niet de show bepalen maar de sport moest terug naar de privateer.
In de 80s wederom een belachelijk indeling in Group A, B, C en N.

Waarom zien wij een forse mate van flinkheid in het optreden van de FIA en veelal
het weren van automobielconstructeurs in tal van disciplines behalve waar het F1
betreft?? Het feit dat F1 de bakermat is voor technische vooruitgang en techniek kan
toch niet opgaan. Een Groep B Metro 6R4 klokte in de 80s een tijd op Estoril waarmee het goed was voor een top zes positie in een F1 startersveld. De Alfa Romeo 155 V6 Ti
stond bol van de interessante techniek.

Het is nu echt eens tijd voor iets anders.

kroehlur

wo sep 21, 2005 09:51

Ik heb vorige jaar gekeken en vond het doodvervelend - dit jaar heb ik dus nauwelijks gekeken terwijl het af en toe best spannend is geweest en ten minste niet de zelfde man op het podium iedere keer. Voor mij is de belangstelling voor F1 voorlopig voorbij. Misschien dat ik na de A1 ga kijken maar ik weet het niet zeker. Ik heb de FIA GT af en toe gezien en vind ik wel wat hebben ondanks dat het eruit ziet alsof er geen tempo in zit (niet het geval - dat weet ik).

Eigenlijk vind ik dat de racerij van nu niet echt boeiend is en dat de oude tijden van spectaculair racen (en ook spectaculair crashen) niet terug kunnen komen omdat de techniek gewoon te ver ontwikkelt is en de veiligheid en regelen een demper leggen op de mogelijkheden. Jammer.

A1 is zo goedkoop omdat ze allemaal met de zelfde wagens rijden met de zelfde motoren (beetje hoog CART gehalte vind ik dan). De bedoeling is dus juist om het betaalbaar te houden. Een F1 is gewoon van de grond af nieuw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 21, 2005 10:08

FIA GT heeft wat. Ware het alleen maar vanwege het geluid van de Ferrari V12
of de thick exhaust note van een Corvette of een Saleen met Ford V8.
Deelnemersveld bestaat enkel uit mooie auto's en spreekt zeker wel tot de verbeelding.

matra sports
Guru
Guru

za sep 24, 2005 09:29

off topic : bier koop je niet bij de Appie ! Bier koop je bij de lokale drankenboer ! :angry:

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za sep 24, 2005 21:31

Tuurlijk alleen Alfa Bier, voor het echte gevoel. :driving: [-X

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 25, 2005 10:40

Question: (Dan Knutson – National Speed Sport News) To all of you: I would like your thoughts on Toyota’s progress this year. They’ve made a big step, but has that been flattered slightly by the fact that, besides Renault, you have not had the best of seasons, and also, how difficult will it be for Toyota, a relatively new team, to maintain this upwardly momentum in ’06?

Ross Brawn: [...] I think one of the things that Toyota have demonstrated is that they are certainly willing to commit to budgets that could exceed those of any other team. I heard them announce a second wind tunnel which is a $50m or $60m project at least, plus all the people you need to run it, plus all the parts you need to put into it, so they are making a tremendous commitment. This is not a criticism of Toyota in any way whatsoever, but we have to be careful in Formula One that we don’t end up with the team that spends the most money being the team that wins everything, because then it’s just a spending contest and not an engineering and driver contest. I wish them every success but I hope Toyota don’t end up as the Chelsea of Formula One.

http://www.formula1.com/race/news/3630/748.html

Komisch...

Terug naar “Het Forum Café”