Op een maandag ochtend Zitten er op een hoog flatgebouw 3 bouwvakkers.uiteraard een Duitser een Belg en een Ollander.
De mannen zijn chagrijnig omdat het maandag is en besluiten om het leed te verzachten maar te gaan schaften.
De duitser opent zijn broodtrommel en vuurt een scheldkannonade af: Alweer wurst op mijn brood, Ktu wijf al 25 jaar wurst op mijn brood...
De belg opent ook zijn broodtrommel en begint te schelden :Alweer confituur op mijn brood Ktu al 20 jaar Confituur bah.ktu wijf.
De Ollander opent ook zijn broodtrommel :GO@$$ver de Godv#r alweer pindakaas. al 20 jaar pindakaas.
Dinsdag : herhaalt heel dit ritueel zich en de mannen gaan na schaftijd ontdaan door zoveel leed weer aan het werk...
Woensdag:
De Duitser zegt voor hij zijn broodtrommel opent als er weer wurst op mijn brood zit spring ik van de flat.
Hij opent zijn trommel en ziet weer de worst op zijn brood ,hij voegt de daad bij het woord en spring naar beneden.
De Belg zegt als er weer confituur op mijn brood zit spring ik achter die duitser aan.
En ja wel confituur....en hij springt.........
De Ollander kan niet achterblijven en zegt ..jawel als er weer pindakaas op mijn brood zit maak ik er en eind aan..
En jawel PINDAKAAS... en ook de ollander springt........
Op de begrafenis zitten de weduwen voorraan in de kerk heftig te discusieren over het het gebeurde...
Duitse weduwe: Tja ik dacht dat hij graag wurst wilde op zijn brood,had hij maar iets gezegd....
Belgische weduwe :tja ik dacht altijd dat hij confituur lekker vond had hij maar iets gezegd...
Ollandse Weduwe: Ik snap er niets van hij smeerde al 20 jaar zijn eigen brood............
Als de Ollander een Amsterdammer was had deze mop een iets ander einde:
Op een maandag ochtend Zitten er op een hoog flatgebouw 3 bouwvakkers.Uiteraard een Duitser een Belg en een Amsterdammer.
De mannen zijn chagrijnig omdat het maandag is en besluiten om het leed te verzachten maar te gaan schaften.
De Duitser opent zijn broodtrommel en vuurt een scheldkanonnade af: Alweer wurst op mijn brood, Ktu wijf al 25 jaar wurst op mijn brood...
De Belg opent ook zijn broodtrommel en begint te schelden :Alweer confituur op mijn brood Ktu al 20 jaar Confituur bah.ktu wijf.
De Amsterdammer opent ook zijn broodtrommel :GO@$$ver de Godv#r alweer pindakaas. Al 20 jaar pindakaas.
Dinsdag: herhaalt heel dit ritueel zich en de mannen gaan na schaftijd ontdaan door zoveel leed weer aan het werk...
Woensdag:
De Duitser zegt voor hij zijn broodtrommel opent als er weer wurst op mijn brood zit spring ik van de flat.
Hij opent zijn trommel en ziet weer de worst op zijn brood,hij voegt de daad bij het woord en spring naar beneden.
De Belg zegt als er weer confituur op mijn brood zit spring ik achter die Duitser aan.
En ja wel confituur....en hij springt.........
De Amsterdammer kan niet achterblijven en zegt ..jawel als er weer pindakaas op mijn brood zit .........
En ja er zit weer pindakaas op zijn brood, dus pakt hij het brood van de Duitser en Belg en eet er twee dagen heerlijk van!
Amsterdammers zijn niet gek!