diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Belgische moppen over Hollanders

do feb 23, 2006 21:11

Jij komt toch uit Gentbrugge ?? :banana:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Doix

do feb 23, 2006 21:20

Sorry dat ik zelf geen moppen kant en klaar heb, maar ik lig me hier gewoon te bescheuren!!! Echt supertopic dit en doorgaan, de smile die ik krijg bij het lezen van de Hollander- en Belgenmoppen, krijgen ze nog met geen snijbrander van mijn smoelwerk geschuurd! 8)

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 23, 2006 21:32

Moet je eens met "De Trekhaken" in het Cafe gaan staan. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

van G
Guru
Guru

Re: RE: Belgische moppen over Hollanders

do feb 23, 2006 21:37

Moet je eens met "De Trekhaken" in het Cafe gaan staan. :wink:
Zaterdag weer :?:

Groetjes :arrow:

Afbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Marian
Member
Member

do feb 23, 2006 21:45

Verdorie, laatst nog in Antwerpen geweest. Toen vroegen de plaatselijke rockers of we nog leuke Belgen moppen wisten. Had ik deze toen maar allemaal geweten hahaha Afbeelding

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 24, 2006 07:31

Wat doet een Ollander als hij vreemd wil gaan ?
Dan draait hij zijn vrouw om ! :lol:
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Belgische moppen over Hollanders

vr feb 24, 2006 09:32

Op een maandag ochtend Zitten er op een hoog flatgebouw 3 bouwvakkers.uiteraard een Duitser een Belg en een Ollander.
De mannen zijn chagrijnig omdat het maandag is en besluiten om het leed te verzachten maar te gaan schaften.
De duitser opent zijn broodtrommel en vuurt een scheldkannonade af: Alweer wurst op mijn brood, Ktu wijf al 25 jaar wurst op mijn brood...
De belg opent ook zijn broodtrommel en begint te schelden :Alweer confituur op mijn brood Ktu al 20 jaar Confituur bah.ktu wijf.
De Ollander opent ook zijn broodtrommel :GO@$$ver de Godv#r alweer pindakaas. al 20 jaar pindakaas.

Dinsdag : herhaalt heel dit ritueel zich en de mannen gaan na schaftijd ontdaan door zoveel leed weer aan het werk...

Woensdag:
De Duitser zegt voor hij zijn broodtrommel opent als er weer wurst op mijn brood zit spring ik van de flat.
Hij opent zijn trommel en ziet weer de worst op zijn brood ,hij voegt de daad bij het woord en spring naar beneden.
De Belg zegt als er weer confituur op mijn brood zit spring ik achter die duitser aan.
En ja wel confituur....en hij springt.........
De Ollander kan niet achterblijven en zegt ..jawel als er weer pindakaas op mijn brood zit maak ik er en eind aan..
En jawel PINDAKAAS... en ook de ollander springt........

Op de begrafenis zitten de weduwen voorraan in de kerk heftig te discusieren over het het gebeurde...
Duitse weduwe: Tja ik dacht dat hij graag wurst wilde op zijn brood,had hij maar iets gezegd....
Belgische weduwe :tja ik dacht altijd dat hij confituur lekker vond had hij maar iets gezegd...

Ollandse Weduwe: Ik snap er niets van hij smeerde al 20 jaar zijn eigen brood............
Als de Ollander een Amsterdammer was had deze mop een iets ander einde:

Op een maandag ochtend Zitten er op een hoog flatgebouw 3 bouwvakkers.Uiteraard een Duitser een Belg en een Amsterdammer.
De mannen zijn chagrijnig omdat het maandag is en besluiten om het leed te verzachten maar te gaan schaften.
De Duitser opent zijn broodtrommel en vuurt een scheldkanonnade af: Alweer wurst op mijn brood, Ktu wijf al 25 jaar wurst op mijn brood...
De Belg opent ook zijn broodtrommel en begint te schelden :Alweer confituur op mijn brood Ktu al 20 jaar Confituur bah.ktu wijf.
De Amsterdammer opent ook zijn broodtrommel :GO@$$ver de Godv#r alweer pindakaas. Al 20 jaar pindakaas.

Dinsdag: herhaalt heel dit ritueel zich en de mannen gaan na schaftijd ontdaan door zoveel leed weer aan het werk...

Woensdag:
De Duitser zegt voor hij zijn broodtrommel opent als er weer wurst op mijn brood zit spring ik van de flat.
Hij opent zijn trommel en ziet weer de worst op zijn brood,hij voegt de daad bij het woord en spring naar beneden.
De Belg zegt als er weer confituur op mijn brood zit spring ik achter die Duitser aan.
En ja wel confituur....en hij springt.........
De Amsterdammer kan niet achterblijven en zegt ..jawel als er weer pindakaas op mijn brood zit .........
En ja er zit weer pindakaas op zijn brood, dus pakt hij het brood van de Duitser en Belg en eet er twee dagen heerlijk van!

Amsterdammers zijn niet gek!

Robert 75 V6

vr feb 24, 2006 09:41

Helaas heb ik geen moppen klaar maar ik moet zeggen dat ik blij ben als hollander dat Belgie zo dichtbij is, ze hebben heerlijke patat, het is er gezellig, en 's werelds lekkerste bier!!!!!! komt uit belgie. En als je weer naar huis wilt dan ben je dezelfde middag nog thuis. Bovendien kan ik me in het vlaamse gedeelte goed verstaanbaar maken. En de dametjes uit Belgie heben zo'n leuk zacht ''accent''

Wel erg lekker voor iemand die niet van vliegen houd dat zo'n ontzettend leuk vakantielandje zo kortbij is :D

alfatje

vr feb 24, 2006 10:21

belgie is zeker een leuk land , wij komen vaak met het schip in antwerpen , en als er tijd is om effe de wal op te gaan voor een pilsie of wat dan oek is het altijd gezellig...moet alleen soms wel lachen om het taaltje....

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 24, 2006 15:54

Loopt een oud Ollandertje over de wallen.
hij tikt met zijn wandelstok op het raam bij een dame van plezier.
En vraagt wat kost het ?
50,-€ roept de dame.
Oud ollandertje :Das niet veel voor dubbel-glas !

:blue_lol:
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

tis een sprint
Guru
Guru

vr feb 24, 2006 16:21

loopt een bejaarde Hollander over de wallen, een leuk jong hoertje roep um vanuit t raam, hey ouwe zullen we nog een keer net als vroeger??
ouwtje: nee schat dat kan ik toch niet meer op mijn leeftijd.
Hoertje: ach jawel man komop dan proberen we het.

Dus hij naar binnen, en ja hoor hij gaat tekeer als een jongkonijn in het voorjaar
als ze klaarzijn,

Hoerje: zie je wel ouwe dat je het nog kan
ouwetje: jah dat nogwel maar betalen met mijn pensioentje kan je vergeten ;)

Ciao Sjoerd
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 25, 2006 13:43

Belgen slimmer dan vele denken!!
Een Belgische boer woont net aan de grens met Nederland en zijn buur is dan ook een Hollandse boer.
De twee hebben altijd een goede verstandhouding gehad tot een treurig incident die relatie vertroebeld heeft.
Het zat zo...
De Belg had een kip die elke ochtend een ei legde, en hem telkens een kakelvers ontbijt bezorgde.
Op een mooie ochtend ziet hij zijn kip op het land van de buurman. Ze legt haar ei en de Hollander raapt het op.
De Belg stapt op zijn buur af en vraagt het ei terug.
Die weigert omdat de kip het ei op zijn land gelegd heeft en alles op zijn land is dan ook van hem.
De twee staan een hele tijd te discussieren tot de Belg met een oplossing op de proppen komt...
Kijk, zegt hij, bij ons in Belgie , als we een onoplosbaar geschil hebben, gebruiken we de methode van de harde kloten...

Wat?, vraagt de Hollander.
De harde kloten.
Het is heel simpel: ik schop je in je kloten en kijk hoelang het duurt voor ge terug rechtstaat.
Dan schopt gij mij in mijn kloten en kijkt hoelang het duurt voor ik recht sta.
Degene die het snelst rechtstaat, heef gewonnen. De Hollander gaat akkoord.
De Belg doet zijn klompen aan, neemt een ferme aanloop en schopt de Hollander kei-en keihard in zijn ballen.
Die valt huilend naar zijn kruis grijpend op de grond .
De tranen lopen over zijn wangen, hij kan nauwelijks ademhalen, hij rolt over de grond, heeft geen gevoel meer in zijn .

enfin, you get the picture.
Het duurt meer dan 30 minuten voor hij kan rechtstaan. Als hij dan wankelend op zijn benen staat, zegt hij: Nu is het aan mij.

Zegt de Belg: Nee, laat maar. Ge moogt het ei hebben
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 25, 2006 20:05

:jumping: x1000!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 25, 2006 20:23

:jumping: Buikpijn.......
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 25, 2006 20:47

Op de les E.H.B.O.
Zegt de instructeur: "Ja mannen, wie weet er hoe je een Ollander van de verdrinkingsdood moet redden?"
Niemand weet het antwoord.
Zegt de instructeur: "Houden zo!"
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Terug naar “Het Forum Café”