Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merken

Ja, ander italiaans schoon van forum bewoners accepteren
67%
67
Niet zijken, je zit hier op een alfa forum
26%
26
Geen mening
2%
2
Makkelijk, een mening geven vanaf de zijlijn!
5%
5

Totaal aantal stemmen: 100
Andretti Molletti

RE: Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merken

wo apr 05, 2006 18:43

Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo apr 05, 2006 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo apr 05, 2006 18:49

Discussie met open einde of oneindig ????

Ik sluit me nergens bij aan. Ik respecteer wel dat dit een Alfa forum is en dat het af en toe: Non Alfa is, is logisch. Neem alleen het voorbeeld "Alessandro" maar. :thumbs:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo apr 05, 2006 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 05, 2006 19:49

Een van de grondbeginselen van een democratie is vrijheid van meningsuiting. Dat gebeurt(de) in dit topic op een zeer beschaafde manier. Als dat al niet meer kan, vraag ik me af wat ik hier nog doe.
In het interactieve gedeelte van de SCARB website kunt u in contact komen met andere donateurs en belangstellenden.
Dus: moet er over dingen kunnen gepraat worden
Eerst even benadrukken dat ik het werk van de moderatoren waardeer, maar in dit geval ben ik het toch volmondig eens met Bralfa.
Is zeker geen aanval of kritiek, maar een mening :wink:
Zeker nu de rust is teruggekeerd op ons forum, is het verwijderen van die topics eerder vuurtjes aanwakkeren ipv blussen.
Zeg mij nou eens wat hier mis mee is ? Is dit mening spuien of overal tegenaan trappen ? Ik dacht het niet.
Makkelijk te stellen dat het starten van dit topic de oorzaak van deze onenigheid is. Het verwijderen van de Lancia en de Maser kan evengoed als oorzaak worden aangeduid. Ik had er me die ochtend al dood aan geergerd. Maar ik vond het niet de moeite er een polemiek over te starten. Bralfa vond dat wel en dat begrijp ik.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

wo apr 05, 2006 20:11

Ik (en ik neem ook aan de overige moderatoren) heb geen enkele moeite met een discussie op normale toon over dit onderwerp, zoals die tot nu toe in dit topic gevoerd wordt. De uitslag van de poll zal wat mij betreft ook zeker meegewogen worden in besluitvorming over bijvoorbeeld een nieuwe forumrubriek "Overig vraag en aanbod" (al dan niet Italiaans. Opel is tegenwoordig ook Alfa-gerelateerd... ;))

Er moet echter geen misverstand over bestaan: dit forum is geen democratie. De SCARB betaalt de server waarop dit forum wordt gehost, de SCARB betaalt het dataverkeer en de SCARB wordt aangesproken op de inhoud. Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat het bestuur van de SCARB de regels vaststelt.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 05, 2006 20:38

....en de donateurs betalen de SCARB

(ja is discussieer graag, maar da's bij mij dan ook nooit met wrok of persoonlijk hoor, maar dat hadden jullie al door he ;) )

En tussen alle heisa m'n eerste posting herhalen: respect voor jullie werk !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Zijn de moderators te streng mbt verkoop andere merk

wo apr 05, 2006 20:46

....en de donateurs betalen de SCARB

(ja is discussieer graag, maar da's bij mij dan ook nooit met wrok of persoonlijk hoor, maar dat hadden jullie al door he ;) )

En tussen alle heisa m'n eerste posting herhalen: respect voor jullie werk !

wie kiest het bestuur, dat is pas een vraag!

betalen en bepalen zijn twee verschillende zaken. Ik heb geen verstand van stichtingen, dus wie legt dit effe uit hoe het zit hiero :?:
156

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo apr 05, 2006 20:50

Daar heeft dan ook niemand echt wat over gezegd. Ik niet anyway.
Alleen, dit forum is voor de LEUK.
Dit forum gaat over onze HOBBY
Dit gaat niet over eerste levensbehoeften (hoewel.....)

NATUURLIJK moeten er regels zijn. En NATUURLIJK mag de SCARB bepalen hoe en wat. Als ik daar een andere mening in toegedaan ben kan ik twee dingen doen: Actief wezen in de SCARB , en dat pogen te veranderen, of een ander forum zoeken. Punt.
Maar... WIJ zijn ook de SCARB. Niet de SCARB betaalt de server enz. Dat doen ik en die andere DONATEURS die daartoe DONEREN.

Zoals hier gezegd zijn er X actieve forummers. Daarvan heeft een niet onaanzienlijk deel een MENING gegeven.
Het enige wat ik hier op kan zeggen, en zo te zien is minstens een Mod het daarmee eens, is dat het aan het SCARB is te zien of daar wat mee te doen valt.

Het jammere is dat dat op deze manier moet. Waren er nu echt zoveel mensen die problemen hebben met een Maser, een Lancia te koop hier? Echt?
Ook over het Manta topic staat me niet bij dat mensen reageerden van DIT MAG NIET.
Zie, het gaat om de manier waarop sommige forummers van een mug een olifant maken, en waardoor het bestuur met een kanon op een mug MOET gaan schieten. Omdat anders idd anarchie heerst. Ipv gezond verstand en rekkelijkheid.
Wel of niet toestaan is hierbij allang niet meer terzake doend.
Mensen, onthou: Dit forum IS VOOR ONS ALLER PLEZIER. Zie ook de topics Saskia en Allessandro.
Dat GING tenminste ergens over, dit geneuzel wel of niet toestaan GAAT NERGENS OVER. Dus Soit!!!!!
Klaar. Mijn laatste indezes. (hoop ik tenminste)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 05, 2006 21:03

Tijd om ook eens wat te tikken.
De scarb draait op vrijwilligers (van redacteuren, TC, EC, bestuur tot webmasters).
Allemaal mensen (net als ik) die hun vrij tijd steken in Alfa Romeo en wat daarbij komt kijken, en neem van mij
aan dat het er altijd een paar zijn die een grote club runnen.

Scarb behartigt Alfa Romeo in de ruimste zin, het bijbehorende forum is dus Alfa gerelateerd.
Het mag dan ook duidelijk zijn dat alleen Alfa-zaken hier thuis horen.
Is het geen alfa, graag naar marktplaats, speurders of forum van het betreffende merk.

En dat er fiat staat in je motorkap (boeien, not!) er staat een alfa-embleem op de voorkant dus het is alfa.
Vergis je niet dat Jorix en mede-moderators heel veel werk hebben om alles te lezen en te moderaten.

Dit is een vrij forum en de ingreep van de moderators is minimaal. Dat komt omdat men verwacht als je
Alfa rijdt ook een mate van volwassenheid kunt tentoonspreiden op een Alfa-forum.

Moraal van het verhaal:
Biedt je spullen op de juiste plek aan, plaats geen topics die qua inhoud niets toevoegen en meldt je aan als
vrijwilliger.
Help Jorix en Co in plaats van extra werk te bezorgen met allerlei topics die niet over alfa gaan :!:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 05, 2006 21:03

Hee Jasparon, gepaste avatar ! La victoria siempre ?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 05, 2006 21:14

Hee Jasparon, gepaste avatar ! La victoria siempre ?
:wink:

@kees artc6

Je hebt in principe gelijk, tis een Alfaforum, enkel velen van ons zijn ook liefhebber van andere italiaanse merken. Dus denk ik vandaar deze discussie. Regels zijn er om te respecteren (en dan dus ook alle gevallen gelijk te behandelen) maar ook om te veranderen. Voortschrijdend inzicht dus. Enkel Alfa moet Alfa blijven en veel verschillende onderwerpen (techniek, te koop ed) in een forum is ook niet erg bevordelijk voor de gebruiksvriendelijkheid. Voorbeelden genoeg op het internet, teveel is niet overzichtelijk en veel werk voor de vrijwilligers. Wij Nederlanders proberen altijd een compromis te zoeken...

Ik ben ervoor om de regels te handhaven maar ook als het kan te gedogen onder bepaalde voorwaarden. Te strenge handhaving kan mensen wegjagen en geen handhaving ook...

Lijkt me dan ook gezond om de vaste forumbezoekers enige mate van vrijheid te geven, het zijn maar enkele tientallen gevallen per jaar :wink:
156

tommie
Guru
Guru

wo apr 05, 2006 21:41

Tijd om ook eens wat te tikken.
De scarb draait op vrijwilligers (van redacteuren, TC, EC, bestuur tot webmasters).
Allemaal mensen (net als ik) die hun vrij tijd steken in Alfa Romeo en wat daarbij komt kijken, en neem van mij
aan dat het er altijd een paar zijn die een grote club runnen.

Scarb behartigt Alfa Romeo in de ruimste zin, het bijbehorende forum is dus Alfa gerelateerd.
Het mag dan ook duidelijk zijn dat alleen Alfa-zaken hier thuis horen.
Is het geen alfa, graag naar marktplaats, speurders of forum van het betreffende merk.

En dat er fiat staat in je motorkap (boeien, not!) er staat een alfa-embleem op de voorkant dus het is alfa.
Vergis je niet dat Jorix en mede-moderators heel veel werk hebben om alles te lezen en te moderaten.

Dit is een vrij forum en de ingreep van de moderators is minimaal. Dat komt omdat men verwacht als je
Alfa rijdt ook een mate van volwassenheid kunt tentoonspreiden op een Alfa-forum.

Moraal van het verhaal:
Biedt je spullen op de juiste plek aan, plaats geen topics die qua inhoud niets toevoegen en meldt je aan als
vrijwilliger.
Help Jorix en Co in plaats van extra werk te bezorgen met allerlei topics die niet over alfa gaan :!:

even kort hierop inhaken...

uiteraard is dit in de eerste plaats een ALFA forum, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zich álleen maar met alfa romeo's bezig houdt, maar nog meer interesse's heeft. een forum is toch ook een plaats om algemeen dingen te delen, een soort van virtuele ontmoetingsplaats.
het maakt mij niet uit of iemand een keer een topic maakt over dat ie kwaad is dat ie een bon had omdat ie 5 kilometer te hard heeft gereden of dat er iemand een maserati aanbiedt.
ik kan me niet voorstellen dat jij op het alfa forum (of 155 forum, want daar zat je ook zag ik?) het alleen maar over alfa's hebt?

van mij mag een forum best iets openhartiger zijn dan alleen alfa's te erkennen.

laatst werd iemand (en later ik ook) op ludieke wijze naar het audi forum gestuurd omdat we iets positiefs zagen aan een audi, dat moet toch kunnen? het is toch duidelijk dat alfa hier de hoofdtoon is!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 05, 2006 21:51

@Tommie,
Bij het 155-register is alles 155 of alfa-gerelateerd. Wel een off-topic gedeelte (vergelijkbaar met het cafe hier) waar iedereen van alles
kan melden, maar tekoop/gezocht is strictly alfa.

Wat de kern van mijn verhaal is:
Zoek het goede forum als je iets te koop aanbiedt en denk na voor je post of een reply geeft.

@Jasparon,
De vaste kern of newbie's zijn voor mij gelijk, als je andere zaken dan alfa aanbiedt,
niet op een alfaforum
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Kosta
Guru
Guru

wo apr 05, 2006 22:34

Er heeft alleen nog niemand verteld waarom er geen Lancia of Maserati te koop gezet mag worden. Omdat het een Alfaforum is? OK, maar wat is er op tegen als een andere Italiaanse schone hier te koop word gezet? Ik zie de moeilijkheid niet helemaal maar het zal wel. Beschadig je het merk Alfa Romeo ermee? Beschadig je de SCARB of het forum ermee? Nee toch?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

tommie
Guru
Guru

wo apr 05, 2006 22:35

oke :thumbs: is uiteraard ook iets voor te zeggen!

maar er zijn in mijn ogen 2 kanten aan het verhaal die allebei een goede onderbouwing hebben

1: het is een alfa forum, dus alleen alfa stuff
2: het zijn mensen op dit forum (of welk forum dan ook) en die leven niet voor 1 ding (in dit geval alfa's)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 06, 2006 09:55

Blijkbaar is onze overtuigingskracht niet genoeg en men blijft ook volharden na een duidelijke Poll.

NEE, NEE, NEE zeg je tegen kinderen in bepaalde situatie's niet tegen volwassenen :shock:
156

Terug naar “Het Forum Café”