Rees-Cees

RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 22:19

Pepijn, kijk dat is nou fijn om te horen: samen pintje pakken. graag zelfs zeker met jou!

Alleen in Duistland ben ik er niet bij helaas! We zullen elkaar best wel een keer weer ergens treffen en...................dan wil ik wel een stukje tuffen in je auto (gewoon eens proberen...vvvvvvvvvvvvvroem).

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL

zo mar 04, 2007 23:00

... gelukkig weet ik wel raad met elektronica
Waarom moet ik nu terugdenken aan de laatste kart-meeting... :-k
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 05, 2007 00:58

Pepijn, kijk dat is nou fijn om te horen: samen pintje pakken. graag zelfs zeker met jou!

Alleen in Duistland ben ik er niet bij helaas! We zullen elkaar best wel een keer weer ergens treffen en...................dan wil ik wel een stukje tuffen in je auto (gewoon eens proberen...vvvvvvvvvvvvvroem).
:lol: :lol: :lol: Top Cees die pint gaan we zeker pakken. Bob heeft me overigens al benaderd omdat ze een Pacecar zochten :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: roflmao
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Rees-Cees

ma mar 05, 2007 08:44

:lol: :lol: :lol: Top Cees die pint gaan we zeker pakken. Bob heeft me overigens al benaderd omdat ze een Pacecar zochten :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: roflmao
Ja leuk pacecar mag ik dan meerijden (heb nog wel een pak en een helm over voor jou :wink: )

kitaro
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 05, 2007 09:18

Stoere keuze, gefeliciteerd.

Een beetje een combi van mijn twee karretjes:

155 Q4 WB:

Afbeelding

En mijn honda S2000:

Afbeelding

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

di mar 06, 2007 19:52

Hee Pepijn,lang geleden zeg.

Zonder gekheid: dat is de enige gave Mitshoebiesie :thumbs:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Roeltje 164

di mar 06, 2007 20:01

Hee Pepijn,lang geleden zeg.

Zonder gekheid: dat is de enige gave Mitshoebiesie :thumbs:
neejh hoor das een mitsubsidie...., staat een mooi popke naast... :wink:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 09, 2007 10:23

Afbeeldingnog een nachtje slapenAfbeelding

Afbeeldingvoel me net een klein kind de dag voor SinterklaasAfbeelding
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Bartman
Guru
Guru

vr mar 09, 2007 10:49

Nachtje niet slapen dus.... :D
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 09, 2007 12:01

vind het wel DE wagen van dit moment

en dat het geen rijders auto is volgens sommige:
Mijn punt is juist dat een Mitsubishi EVO geen rijmachine is... in een rijmachine rijd je ZELF: dat is juist de fun. Hard gaan in een EVO kan iedereen: pedaal naar beneden en je gaat hard. Daarom vind ik zo'n auto mega saai....
waarom zeg je zoiets als je zelf een voorwielaandrijver gekocht heb?
(en ja, je kan ook ontzettend veel plezier hebben met een FWD, heb ook ontzettend veel plezier gehad met een 33, maar als ik over een rijders auto praat dan vind ik mijn 75 dat toch meer ondanks dat ie lang zo snel niet is en lang zo veel grip niet heeft en lang niet zo mooi is etc etc... en dan is mijn giulia helemaal een rijders auto, lekker spartaans)

Wil verder niet te veel een discussie uitlokken hoor, maar een EVO is echt wel een rijders auto alleen op een hele andere manier (f1 is ook vol electronica, maar waarom reed een schumacher dan wel in 90% sneller dan zijn teamgenoot)?
Hierzo bij mij in de buurt rijd een evo met 600pk+, dan maar geen alfa maar voor zoiets vind ik toch ook wel ontzettend bruut.

Of ik persoonljk een evo zou kopen, nee. Ik zou een delta evo kopen en de rest van het geld in mijn zak steken voor ondehoud aan de delta (want dat zal je ook wel nodig hebben op langer termijn).

PS: maar ieder zo zijn mening natuurlijk :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr mar 09, 2007 20:04

Smaken verschillen, electronica maakt wel sneller (a la F1), maar is minder leuk dan zelf rijden voor vele liefhebbers. Daarom rijden mensen graag met Maroc,s TVR, Lotus Exige etc. Puur.

Waarom ik een FWD auto heb ? Omdat ik (helaas) reuma heb. (4WD etc heb ik ook gehad (wat niet eigenlijk ;) )), met de 156 kan ik ten minste nog rijden op de Ring. (Een EVO etc. zou ook kunnen, maar ik wil geen playstation) De 156 is echter/gelukkig zonder ASR/ESP etc dus is het rijden tenminste nog redelijk puur (wel stuurbekrachtiging die ik helaas wel nodig heb; zonder stuurbekrachtiging was veel leuker geweest)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 09, 2007 20:51

Smaken verschillen gelukkig,Pepijn vanaf morgen veel plezier met je super-EVO :thumbs:

Andretti Molletti

vr mar 09, 2007 20:55

Neeeuh zo'n EVO is helemaal niks!!!

Hoelaat ben je hier?? Dealert open om 9 uur... half uurtje rijden... koffie om half 10?

:mrgreen:

kitaro
Advanced Member
Advanced Member

za mar 10, 2007 05:31

Grappig dat mensen hier een evo geen rijders auto vinden. Ik had dat probleem met alle moderne alfas toen ik aan het shoppen was.

De spider: Tordeert als de pest, voortrein veel te onstabiel.
156 GTA: Voelt als een audi. Doods, wel snel rechtdoor,maar zo emotieloos.
147 GTA zelfde verhaal. Motorblok is top hoor, en het interieur prachtig, maar rijbeleving een 5- .
166 , veel te zwaar op de neus met de grote motoren.

Het zijn stuk voor stuk autos geworden die de rijbeleving van je afschermen. (Mischien op de spider na, maar die doet zoveel andere dingen fout dat de wind in je haren ook niet meer helpt.)

De 155Q4 leeft echt, je hoort de turbo afblazen, de klap in je rug. De stemmingswisselingen van de elektronica. Het standaard zacht toeteren als je goed gas geeft.

Dat gevoel had ik ook in de s2000. 9000 Toeren met de kap omlaag in een auto die wel een goede wegligging heeft is zo lekker dan.
Wel veel moderner en "beter" in elkaar gezet.

Ik kan me voorstellen dat je dat gevoel ook bij een lancer evo hebt. En met een beetje geld steken in die auto rij je bijna alles zoek. Bovendien vind ik hem meer hebben dan impreza's.
(Waar ik me 2 hele dagen over heb verbaasd op zandvoort hoe verschrikkelijk onderstuurd die dingen zijn.)

Ik zie de lancer evo als een afstammeling van de lancia integrale. En dat kan toch geen slecht voorbeeld zijn?

Nogmaals gefeliciteerd peppijn.

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

za mar 10, 2007 07:54

@Kitaro: onderstuurde GTT: als ie is opgezet door iemand zonder verstand of helemaal niet is opgezet: dat klopt. Iemand die wel een beetje kan schroeven aan een GTT heeft binnen een zeer beperkt extra budget een GTT die niet onderstuurd is (en zoals Best Motoring al heeft laten zien: sneller is dan een EVO voor minder geld). Nog los van het rijplezier van de GTT ivm weinig electronica.
S2000 ga ik volledig met je mee (los van het feit dat ik hem oerlelijk vind, zowel van binnen als van buiten): hele leuke rij-auto ! (daarnaast pas ik er niet in, maar daar is mijn omvang debet aan/cq de auto is te klein gemaakt (maar da's een lastige discussie) :lol: )

Anyway: veel plezier Pepijn met jouw nieuwe aanwinst ! (dat is en blijft het enige dat telt ;) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Het Forum Café”