KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Imola: Ferrari on his way back?

zo jun 12, 2005 09:54

Maar ik ben ook voor bandenwissels hoor! Ik vind de reden waarom ze dit hebben ingevoerd zo'n onzin! Of was dat niet voor veiligheid? Wat mij betreft kun je de baan zo veilig mogeijk proberen te maken, maar racen is racen. Je hebt zelf in de hand hoe hard je rijdt, en als je jezelf overschat dan is dat je eigen schuld!
De organisatie van het F1circus heeft mijns inziens de plicht om risico`s zoveel mogelijk uit te sluiten. Een coureur wil atijd doorgaan en winnen en geeft niet snel op. Dat doet nl geen enkele sportman. ( of vrouw. ) Dus als blijkt dat het onverantwoord wordt mbt de banden dan afschaffen die regel.

jolinos

RE: Imola: Ferrari on his way back?

zo jun 12, 2005 21:32

Wat een gave race was het weer echt als van ouds en M Schumacher is weer terug waar die hoort.

Misschien volgende race al 1 banden wissel toegestaan tijdens de race als alle teams tekenen voor akkoord.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo jun 12, 2005 21:41

De race was super met een Superstart van de Bennetons :!:

Jammer van diegene die hun bolides tegen de muur parkeerde en hulde aan Barri dat ie tog nog op de 3de plek is binnengekomen.

Montoya zal daarentegen wel flink op zn flikker hebben gekregen van Ron Dennis inzake de zwarte vlag en door rood rijden.....

Tis dan ook weer lang geleden maar de plaatsen 2 en 3 waren rood geschreven door Ferrari coureurs :wink:
Wat mijn tegenviel is dat schumacher erg licht was gestart en die 2de startpositie was dus duidelijk.

Wat ik verder niet begrijp is dat Ferrari wel sneller kwalificeert maar in de race de eerste pakweg 20 ronden gewoon 1,2 sec langzamer rijdt dan de kopgroep. #-o

Al met al kan gezegd worden dat Ferrari vandaag alle geluk meehad en dat werd hoogtijd.
Hopelijk kunnen ze volgende week op EIGEN KRACHT de race naar hun hand zetten en een 1-2tje er van maken.

Het kampioenschap is nog niet in kannen en kruiken en McLaren is helemaal terug van weggeweest.........

Ciao

matra sports
Guru
Guru

ma jun 13, 2005 12:44

Proficiat aan het adres van de nr's een twee en drie. Mooie race, helaas geen Renault aan de finish. Maar het wordt er allemaal niet minder spannend op. 8) :D
En het wordt tijd dat die lelijke 4 letters van de Ferrari neuzen worden verwijderd.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 13, 2005 12:45

[-X zonder die lelijke letters was er geeneens Ferrari meer...en Alfa..... 8)
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 13, 2005 12:56

Proficiat aan het adres van de nr's een twee en drie. Mooie race, helaas geen Renault aan de finish. Maar het wordt er allemaal niet minder spannend op. 8) :D
En het wordt tijd dat die lelijke 4 letters van de Ferrari neuzen worden verwijderd.
Precies slaat helemaal nergens op die koeieletters FIAT op de neus van een vuurrood gekleurde Ferrari :evil:
Tis geen gezicht :!: en staat afschuwlijk :wink:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 13, 2005 13:00

Wat is hier nu mis mee :?: Hartstikke mooi toch..

Afbeelding

:^o
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Cavolo

wo jun 15, 2005 04:27

Volgende race zal Schumi zn handen vol hebben aan zn teammaat...(die in Canada eigenlijk beter gepresteerd heeft dan Schumi zelf)

Eigenlijk zou het voor het kampioeinsschap het mooiste zijn als Alonso geen punten scoort. Dan ligt alles weer helemaal open.

Ik ben een enorme Ferrari-fan, maar dit is het mooiste jaar in tijden! alleen die banden-regel bevalt me voor geen meter, het is gewoon F%$$# gevaarlijk!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 19, 2005 20:10

Op dit moment is Ferrari bezig met een peppi en kokki wedstrijd op Indianapolis. Leuk voor de toeschouwers die 100 dollar betaald hebben voor een zitplaats. :evil:
Misschien de eerste punten voor Christijan Albers?

jolinos

zo jun 19, 2005 20:34

Het is klote dat een race zo gereden moet worden maar wat moet Ferrari dan doen kostbare punten laten liggen die geld in het laatje brengen.
Bridgestone heeft zijn zaak op orde dus racen maar balen voor de fans die duur kaartje gekocht hebben.

Word echt tijd dat er regels veranderd worden

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 19, 2005 20:42

Hmm, ik had mijn Sprint ook aan de start moeten zetten, had ik nu ook 2 WK puntjes gescoord :wink:
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 08:57

Waanzin. En dan te bedenken dat de oplossing bestaat uit twee bandenstapels voor een chicane in de kombocht. [-X

O,ja de kaartjes kosten minimaal 250 dollar geloof ik. En veel mensen komen van heinde en verre om dit race te zien. Bijvoorbeeld uit Nederland. Dan ben je pas ziek.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

matra sports
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 09:05

Die Ami's ergeren zich :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Enkele jaren terug dat akkefietje van Ferrari in de laatste bocht en nu dit ohoh....

8) Historisch 8)

Giulia555

ma jun 20, 2005 09:42

Waanzin. En dan te bedenken dat de oplossing bestaat uit twee bandenstapels voor een chicane in de kombocht.
Sorry Sinus maar hier ben ik (en gelukkig de FIA) het niet met je eens.
Het is van de gekke dat een organisatie het circuit aan zou moeten passen (d.m.v. chicane o.i.d. omdat Michelin zijn zaakjes gewoon niet op orde heeft. Op het moment dat je dat gaat doen wordt het marchanderen en dan gaan de Bridgestone renstallen steigeren. Er is hier maar 1 schuldige in dit verhaal en dat is Michelin...

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 20, 2005 10:25

Waanzin. En dan te bedenken dat de oplossing bestaat uit twee bandenstapels voor een chicane in de kombocht.
Sorry Sinus maar hier ben ik (en gelukkig de FIA) het niet met je eens.
Het is van de gekke dat een organisatie het circuit aan zou moeten passen (d.m.v. chicane o.i.d. omdat Michelin zijn zaakjes gewoon niet op orde heeft. Op het moment dat je dat gaat doen wordt het marchanderen en dan gaan de Bridgestone renstallen steigeren. Er is hier maar 1 schuldige in dit verhaal en dat is Michelin...
Precies, jammer genoeg vervalt het geheel wel in een erg belachelijke situatie.
Maar geheid dat hetzelfde was gebeurt indien het niet michelin was geweest die problemen had.

Jammer dat Ferrari op deze manier zn punten mot krijgen......

En al helemaal de aktie die Schumacher neerzet om 2 wk puntje meer te krijgen.
Wat een ontzettende l.l die vent :evil:
Het had niet veel gescheeld of ze hadden er beide uitgelegen.
Tuurlijk mot je racen voor elk punt maar was niet nodig geweest.

Terug naar “Het Forum Café”