Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo jun 01, 2008 18:07

Ik viel in slaap op de snelweg, op de linkerbaan met 140 km/h :(

Hoofd koelgehouden en rustig de weg weer opgestuurd, maar ik was wel even geschrokken :oops:
Jens, dat je Alfa je 2e huis is ok... maar zet m dan ff stil als je naar bed gaat :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo jun 01, 2008 19:11

Een update: de statmotor is gereviseerd en ik heb hem weer gemonteerd. Echter, nog steeds geen kik, het contactslot bleek ook te zijn overleden..... Momenteel heb ik het contactslot overbrugd dus de Spider kan weer rijden.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1781
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo jun 01, 2008 20:03

kom ik vandaag in de loods even naar de Giulia kijken :oops:

heeft er 1 of andere eikel met iets tegen mijn auto aangelopen :evil:
gevolg een kras tot in het ijzer en dus een grote blus van de lak eraf gesprogen boven mijn rechter koplamp volop in het zicht :?

en niemand heeft iets gezien, gedaan natuurlijk of in de gaten gehad

auto was afgedekt met deken autohoes en dekzijl om mijn plekje af te schermen.

baal dus behoorlijk auto is nog niet eens afgebouwd en heel scherm moet dus alweer overgespoten worden.
misschien beter eerst maar afbouwen dan laten bijspuiten en dan veilig thuis zetten
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

za jun 07, 2008 19:30

Nu was ik dus aan de beurt met La Grande Dame...

Een paar daagjes weg geweest... de Dame in Den Haag gedropped voor de APK... bij thuiskomst het heugelijke nieuws vernomen dat ze van een nieuw certificaatje voorzien was en dus aanvaarde ik de thuisreis vol goede moed en ik genoot van het toch erg mooie geluidje uit het parmantige brulpijpje...

Op de afslag van de snelweg begon ze fors naar links te trekken en de rechterbocht aan het einde van de afslag was al bijna niet meer te nemen... meteen aan de kant gegooid (wilde persee NIET op de afslag stil gaan staan in het donker) en ja wel... links voor hartstikke lek...

Kofferbak open... krik eruit... op zoek naar de kruissleutel... uh... kruissleutel... waar is de kruissleutel... uh... die ligt dus thuis door al het gesleutel van de laatste tijd... VLOEK! RAAS! TIER!

Zoooooo l#llig als je daar om half 2 's-nachts staat en de ANWB nodig hebt voor zoiets doms als "geen kruissleutel bij je hebben"...

Had echter weinig keus dus toch maar in het mobieltje geklommen en contact met de KNAC opgenomen die een Wegenwacht regelden. Die was best vlot ter plekke en zoals gewoonlijk erg vriendelijk. Had in no time het wiel gewisseld (EN mijn reserveband op druk gebracht... SCHAAAAAM!).

Nog een tijdje staan kletsen over de horror van moderne auto's en dat "men" tegenwoordig de ANWB al voor een kapot lampje laat aanrukken (!) om vervolgens onze wegen zich weer te laten scheiden.

In totaal een uurtje later thuis dan geplanned denk ik.

Mijn dank is groot aan de ANWB en die kruissleutel ligt intussen al weer in de kofferbak... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

za jun 07, 2008 20:18

Echter... zusje ging opmerkelijk goed geschoeid door het leven met ook 185/70 bandjes op originele stalen velgen dus gewoon aan het wisselen geslagen.
Nu was ik dus aan de beurt met La Grande Dame.........links voor hartstikke lek........
:? ...................................................... :jumping:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

za jun 07, 2008 21:05

Echter... zusje ging opmerkelijk goed geschoeid door het leven met ook 185/70 bandjes op originele stalen velgen dus gewoon aan het wisselen geslagen.
Nu was ik dus aan de beurt met La Grande Dame.........links voor hartstikke lek........
:? ...................................................... :jumping:
:evil: :evil: :evil:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

za jun 07, 2008 22:38

Een dag met bijna alleen maar pech.

Vanochtend starten HO maar! alles brande maar verder geen kick! paar klappen op de startmotor en gaan. Vandaag ook de dag dat ik mijn veerpoten van de 33 wilde omwisselen maar de veerpootlagers waren nog niet binnen uur later telefoon Binnen! Uurtje verloren. Naar duitsland gereden alles gedemonteerd, nou ja bijna alles, stuurkogel trekkertje erop en Nee hoor glijd weg schiet los geen grip van alles geprobeerd, helemaal niet los te krijgen. Ik dacht auto laten staan en dan met de spider naar huis, nee dus jammer dan,sleutels vergeten!! Nou dan de 33 maar weer in elkaar schroeven en onverichte zaken naar huis en dat HAAT ik. morgen even een goede trekker lenen en regelen die hap.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Max__623

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo jun 08, 2008 15:10

Ik was thuis aan het rijden rond 4u vanochtend, en reed door een veldweggetje
maar op dat weggetje stond een grote plas water, die ik niet gezien had.
En ja de auto viel stil, ik uitgestapt, schroevendraaier uit de koffer gehaald, en de verdelerkap droog gemaakt.
Toen deed ik de motorkap dicht, en ik draai mijn hoofd naar de groote baan.
Daar stonden zeker 10 politiewagens, zeker een of andere controle :lol: :? toen maar doorgereden
en nu is heel de auto smerig

marc

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo jun 08, 2008 22:38

Vevolg van gisteren, bij een kennis een goede trekker gehaald en gaan dus, liep allemaal goed totdat ik de laatste van de vier bouten onder aan de veerpoot probeede los te draaien. Geen beweging in te krijgen dop 17 erop gesloopt halve bus wd 40 helemaal niets.Sleutel 17 er op en daarop een metalen buis en knap los was ie met een deel van de veer poot :lol: goed die moet toch weg. Maarja wel een bout minder en ik ga liever niet met 3 bouten rijden. Maar ik had de sleutel van mijn spider vandaag wel meegenomen!! dus volgende week even de andere veerpoot maken en klaar........

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

ma jun 09, 2008 18:56

Van het weekend trouwens pech gehad, bij het uitpakeren koplampje van iemand geraakt. Gelukkig/vreemd genoeg helemaal niets aan mijn alfa.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

ma aug 25, 2008 12:47

vrijdag rond 20.45 schreeuwende aandrijfas op de a50 bij eindhoven richting tilburg. voor de wegwerkzaamheden gestopt want daar heb je geen vlucht strook :? . Anwb gebeld en binnen 10 minuten was ik weg getakeld richting bergingbedrijf logicx. Daar heb ik moeten wachten op de monteur en die trok ook de concluisie dat hier mee doorrijden niet verstandig was. Dus ik kreeg ik vervangend vervoer tot en met vandaag :D . Net is mijn 75 weer voor de deur afgeleverd met de vraag van de chaffeur wat er aan mankeert, Het schreeuwende geluid maakte de auto op dat moment niet meer. Straks maar is goed kijken en voorzichtig een stukje rijden. Ik heb zelf het idee dat het een lager is in het koppelingshuis aangezien ik net het middenlager, alle donuts en druklager heb vervangen. Maar goed al met al heeft mij dit maar 3 uur vertraaging opgeleverd :D dankzij de anwb.

Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

ma sep 01, 2008 00:41

Op de terugweg van ss... op de afsluitdijk file en ineens begint de temperatuur nogal te stijgen... ff aan de kant gezet en de fan een zwiep gegevens (bleef haken) ff coolen en toen weer op pad (stond een ander stel met panne achter me dus was wel gezellig ;))
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

ma sep 01, 2008 21:25

En dat stel wat achter je stond(206je) stond er een half uur later nog ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

ma sep 01, 2008 21:36

Gister tijdens de recordpoging een kokende motor met als gevolg een kapotte slang.

Afbeelding

Afbeelding
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

ma sep 01, 2008 21:38

Gister tijdens de recordpoging een kokende motor met als gevolg een kapotte slang.
Net andersom denk ik?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Het Forum Café”